در حال بارگذاری ...
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

پرفورمنس بداهه سیل انسانی «گِـل رو» به شیراز رسید

پرفورمنس بداهه سیل انسانی «گِـل رو» اثر یاسر خواسب با همکاری هنرمندان تئاتر خیابانی شیراز در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر از فارس، مهدی رنجبر  با اشاره به سیل شیراز و همدلی و مهربانی اهالی شیراز که این اتفاق تلخ را به رویدادی انسانی بدل کرد گفت : پرفورمنس بداهه سیل انسانی" گل رو " توسط یاسر خاسب هنرمند ارزنده تئاتر پس از اجرا در مناطق سیل زده خوزستان روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در شیراز اجرا می‌شود.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  افزود: این پرفورمنس عصر دوشنبه در ساعت ۱۷ از محل دروازه قرآن آغاز و پس از گذر از چهارراه حافظیه و به سمت آرامگاه حافظ خاتمه می یابد.
رنجبر  در خصوص نحوه اجرایی این پرفورمنس به استفاده از نمادها و نشانه های سیلاب و حضور هنرمندان و هنرجویان تئاتر خیابانی شیراز اشاره کرد.
گفتنی است این پرفورمنس در شیراز با همکاری گروه بن بست آرت و با همکاری محمد نعمتی و هنرجویان و هنرمندان تئاتر خیابانی و مدیر اجرایی امیر خواجه میرکی اجرا میشود.
همشهریان فرهیخته میتوانند جهت دیدن این پرفورمنس از ساعت ۱۷ در دروازه قرآن شیراز حضور بهم رسانند.

یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که پرفورمنس «گِل‌رو» را برگرفته از نمایش «گِل» پیش از این و همزمان با روز کارگر و در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده، از مقابل مجموعه تئاتر شهر تا میدان انقلاب اسلامی اجرا کرد، درباره تداوم اجراهای این پرفورمنس  گفت: بعد از اجرای موفق پرفورمنس «گِل‌رو» در تهران و استقبالی که مردم از این اجرا داشتند، به دعوت اعضای انجمن‌های هنرهای نمایشی استان خوزستان و همچنین مؤسسه «نمایش خلاق» برای اجرای این پرفورمنس در حمایت از مردم مناطق سیل‌زده خوزستان، به این استان سفر کردم.

وی ادامه داد: در ابتدا در منطقه شادگان و در روستاهای مشرف به تالاب شادگان پرفورمنس «گِل‌رو» را اجرا کردم. این اجراها با حضور مردم این روستاهای سیل‌زده شبیه کارگاهی در لحظه و بداهه انجام شد. پس از آن این پرفورمنس را در شهر سوسنگرد نیز اجرا کردیم.

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» تصریح کرد: متأسفانه دوری و فاصله زمانی و مکانی باعث شده که مردم سیل‌زده این روستاها کمتر دیده شوند. این عزیزان در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و اجراهای پرفورمنس«گِل‌رو» در استان خوزستان بسیار متفاوت از تهران بود زیرا در اینجا زندگی مردم در آب است و سیل باعث شده تا آب بسیاری از مناطق را فراگرفته باشد.
وی در ادامه افزود: برنامه ریزی هایی جهت اجرای این نمایش پس از شیراز در استان لرستان و گلستان صورت گرفته که بزودی شاهد اجرای این اثر در این مناطق باشیم.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران