در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد:

معرفی چند کارشناس تئاتری به شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد: در راستای تشکیل شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه تعدادی کارشناس از حوزه تئاتر برای رسیدگی به دعاوی این حوزه معرفی شده‌اند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا ؛ شهرام کرمی درباره شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر که خبر تشکیل آن را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده و قرار است حداکثر تا دو ماه آینده آغاز به کار کند، بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که ضرورت داشت انجام شود و باید زودتر رخ می‌داد همین مسئله اختلافات حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بود چرا که در این چند سال به دلیل گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشکلات حقوقی، شکایت و شبهه در این حوزه زیاد شده و در نتیجه شاهد بودیم که هنرمندان هر از گاهی با بروز برخی مشکلات ناچار به مراجعه به محاکم قضائی هستند.
او افزود: این در حالی است که در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نوع مشکلات و نیز ارباب رجوع، نیازمند است که قضات با نگاه کارشناسی به مسائل آن‌ها ورود پیدا کنند.
کرمی گفت: نکته مهم دیگر این است که خیلی از مسائل و مشکلات پیش از قضائی شدن می‌توانند در شورای حل اختلاف برطرف شوند و در این راستا برای تشکیل چنین شورایی ما نیز تعدادی کارشناس معرفی کردیم و قرار است این افراد در شورای حل اختلاف برای رسیدگی به دعاوی حوزه تئاتر حضور داشته باشند.
به گفته کرمی از میان تئاتری‌های ۶-۷ نفری از جمله رحمت امینی، حسین مسافرآستانه و مجید گیاهچی معرفی شده‌اند که البته انتخاب آن‌ها هنوز در پروسه ارزیابی است و اسامی کامل پس از بررسی و انتخاب نهایی اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد
تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد

جلیل اکبری‌صحت با اشاره به اینکه نمایش «رستاخیز عشق» به زندگی مولانا می‌پردازد، تأکید کرد «رستاخیز عشق» در 14 پرده، مقاطع مهم زندگی مولانا را دنبال می‌کند. او همچنین درباره نقش تبلیغات در دیدن شدن آثار نمایشی گفت ما در تئاتر با بستر مشخص و تعیین‌شده‌ای برای تبلیغات مواجه ...

|

نظرات کاربران