در حال بارگذاری ...
پس از تماشای 20 نمایش

آثار راه یافته به جشنواره استانی تئاتر قم مشخص شد

با اجرای ۲۰ نمایش در حضور هیات انتخاب بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم ، ۷ نمایش برای شرکت در این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش ایران تئاتر از قم ، بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم با برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره و انتخاب  علی فرحناک به عنوان دبیر جشنواره آغاز به کار کرد .

سپس با تعیین صدیقه مشایخی به عنوان مسئول دبیرخانه ، فراخوان برگزاری این جشنواره در روزهای پایانی سال 1397 منتشر و به هنرمندان هنرهای نمایشی استان اطلاع رسانی شد .

در مهلت مقرر و تا پایان اردیبهشت ماه 1398 ، تعداد 39 نمایشنامه از سوی گروههای نمایشی به دبیرخانه ارسال و توسط شورای بازخوانی جشنواره متشکل از  محمد رضا آزاد ، علی فرحناک و احمد سلیمانی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت 33 نمایشنامه مورد پذیرش قرار گرفته و به گروههای نمایشی اعلام شد .

گروه‌های نمایشی در محل های مختلف مشغول تمرین شده و انجمن هنرهای نمایشی نیز با استفاده از فضاهای موجود در تالار مرکزی و ایجاد شرایط نسبتا مطلوب ، امکان تمرین تعدادی از گروههارا فراهم نمود .

در جلسه ای با حضور کارگردان‌های نمایش‌های شرکت کننده ، درمورد برگزاری جشنواره و مسائل و مشکلات گروهها صحبت و هم اندیشی شد و بر همین اساس و بنابه درخواست اکثر گروه‌های نمایشی ، تاریخ بازبینی آثار از 30 و 31 خرداد به 20 ، 21 و 22 تیرماه تغییر یافت .

از میان گروه‌های درحال تمرین ، تعداد 13 نمایش به دلیل مشکلات مربوط به هماهنگی و جمع آوری عوامل و دیگر ملزومات تشکیل گروه و تمرین ، از ادامه راه بازمانده و قبل از مرحله بازبینی انصراف خود را اعلام نمودند .

در نهایت 20 نمایش در تاریخهای یاد شده توسط هیات انتخاب جشنواره متشکل از علی فرحناک ، احمد سلیمانی ، رضا ابوذر ، محسن حسن زاده و علی ثقفی مورد بازبینی قرار گرفته و از میان آنها تعداد 7 نمایش با توجه به اولویت‌های مشخص شده در شورای سیاست گذاری و فراخوان جشنواره و کیفیت فنی آثار ، جهت اجرای عمومی و حضور در مرحله نهایی جشنواره در آبان ماه 1398 به شرح  زیر انتخاب و به اطلاع هنرمندان رسید :

1. نمایش " بمانی رفتی ، بمانی رفته ای " / نویسنده : مرتضی مرتضوی راد / کارگردان : محمدرضا شاهمردی / با موضوع خودشناسی و توجه به تاریخ و ادبیات کهن ملی

2. نمایش " وداع با اسلحه " / نویسنده : شهرام سلطانی / کارگردان : شاهین سلطانی / با موضوع ارزشهای دفاع مقدس

3 . نمایش " مهندس واشینگ کلوز " / نویسنده و کارگردان : ابوالفضل بلغندر / با موضوع اجتماعی ارزشهای انسانی

4 . نمایش " اشک خدا " / نویسنده : سید مجید میرحسینی / کارگردان : مرضیه بنی علی / با موضوع آسیبهای اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر

5 . نمایش " پنج متری اول ، بن بست سوم " / نویسنده : عباس نصرتی نیا / کارگردان : احمد شریفی فرد / با موضوع نقش خانواده ناسالم در ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و لاابالی گری و اعتیاد

6 . نمایش " راس ساعت پنج " / نویسنده : عباس نصرتی نیا / کارگردان : مهناز رود ساز / با موضوع جنایت منافقین در بمب گذاری حرم امام رضا(ع) و کرامات امام رضا (ع)

7 . نمایش " غسال خان " / نویسنده : بابک غلامی / کارگردان : رضا جعفری / با موضوع تاریخ انقلابی ایران و مبارزات ستارخان

       شایان ذکر است با توجه به بودجه ی تعریف شده در برآورد جشنواره ، قرار بر این بود که پنج نمایش به عنوان نمایشهای جشنواره مورد حمایت قرار گیرند اما با توجه به نظر مثبت هیات انتخاب در مورد دو نمایش " اشک خدا " و " راس ساعت پنج " با توجه به موضوع و تلاش دو گروه اجرایی ، این دو نمایش نیز به جدول جشنواره اضافه شدند. 

 




مطالب مرتبط

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی‌حسین، عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در مورد معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، ...

|

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تبریز با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شد و ۳۲ جشنواره استانی با حضور ۴۰۰ نمایش و هزاران هنرمند از سراسر کشور از ۶ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران