در حال بارگذاری ...
در قالب مجلس شبیه خوانی اجرا می‌شود

برنامه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» با آهنگسازی فردین خلعتبری

معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد تهران ازاجرای ویژه برنامه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به آهنگسازی فردین خلعتبری و کارگردانی مجید خسروآبادی در این منطقه از روز ۱۳ مهر ماه خبرداد.

به گزارش ایران تئاتر مجتبی خشایارفرد معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد در توضیح این پروژه بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته طی روزهای 13 تا 22 مهرماه 1398 پروژه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری به میزبانی منطقه فرهنگی هنری عباس آباد در بوستان «آب و آتش» تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: این پروژه در قالب مجلس شبیه خوانی «حربن یزید ریاحی» براساس نسخه مشهور و معتبر «میرعزا» از معتبرترین نسخه نویسان تعزیه در ایران اجرا می شود که به اعتقاد من با توجه به طراحی و پشتیبانی فنی که برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده مخاطبان شاهد یکی از بزرگترین و باشکوه ترین پروژه های طراحی شده با استفاده از نشانه های مجالس شبیه خوانی در ایران به ویژه مجالس تعزیه اجرا شده در تکیه دولت خواهند بود.
خشایار فرد گفت: حضور 10 بازیگر اصلی به همراه 60 هنرور به علاوه جلوه های ویژه نمایشی که برای این کار تدارک دیده شده حجم پیش تولید کار را برای طراحان و برگزارکنندگان پروژه بسیار سنگین کرد. این در حالی است که برای ساخت موسیقی پروژه نیز ما با بهره مندی از حضور فردین خلعتبری به عنوان یکی ازبرترین آهنگسازان کشورمان فضای متفاوتی را پیش روی مخاطب قرار خواهد داد که به اعتقاد من می تواند دربرگیرنده ویژگی های متفاوتی در این قالب های نمایشی باشد.
معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به حضور یک ارکستر متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی اظهار کرد: آقای خلعتبری برای آهنگسازی این پروژه نمایشی – موسیقایی که زمان اجرای آن 90 دقیقه خواهد بود، بیش از 53 قطعه را به صورت مجزا آهنگسازی کرده است. ضمن اینکه حین اجرای پروژه گروهی از نوازندگان سازهای ایرانی به صورت زنده بخش اجرای موسیقی را به عهده خواهند داشت.
وی در پایان گفت: تمام تلاش معاونت فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد بر این بوده تا یک پروژه نمایشی – موسیقایی با تکیه و بهره گیری از اصالت تعزیه ایرانی به عنوان یک گونه بسیار مهم و ارزشمند نمایش در ایران که مخاطبان فراوانی دارد پیش روی شهروندان قرار گیرد و امیدوارم مخاطبان و کارشناسان حوزه نمایش و موسیقی نیز با تماشای این پروژه از کاری که انجام گرفته راضی باشند.
پروژه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری ساعت 18:30 روزهای 13 تا 22 مهرماه با مدت زمان 90 دقیقه به میزبانی معاونت فرهنگی گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد میزبان مخاطبان خواهد بود.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

گفت‌وگو با ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان حاضر در «سوگواره یاس»

در محوطه باز تئاتر شهر، هر مجلس تعزیه‌ای را نمی‌توان اجرا کرد
گفت‌وگو با ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان حاضر در «سوگواره یاس»

در محوطه باز تئاتر شهر، هر مجلس تعزیه‌ای را نمی‌توان اجرا کرد

ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان پیشکسوت با بیان اینکه در محوطه باز تئاتر شهر نمی‌توان هرنوع تعزیه‌ای را اجرا کرد، گفت مخاطبان در مکان‌های عمومی، به مجالسی که بُعد نمایشی آن‌ها پُررنگ است، بیشتر جذب می‌شوند.

|

گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است
گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است

بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر، کارگردان تئاتر و داور بخش واقعه‌خوانی دومین جشنواره میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و ساماندهی‌شده برای ادامه حضور بخش‌های نمایشی در این رویداد هنری گفت نمایش ایرانی میراث ناملموس این سرزمین است.

|

نظرات کاربران