در حال بارگذاری ...
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد:

تا کنون 30 نمایش صحنه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی یزد و دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره که آبان ماه به میزبانی میبد برگزار می شود گفت: تاکنون ۳۰ کار صحنه ای و حدود ۱۰ کار خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش ایران تئاتر از یزد؛ نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر استانی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان میبد برگزار شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی یزد و دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در این نشست گفت: با اعتمادی که به میبد شد با خیال راحت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی به این شهرستان سپرده شد.

احمد ندافی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره افزود: با صلاحدیدی که صورت گرفته رونمایی از پوستر جشنواره با حضور خبرنگاران و خبرگزاری ها در مرکز استان انجام می‌شود.

وی در حاشیه این نشست گفت: تا به حال ۳۰ کار صحنه ای و حدود ۱۰ کار خیابانی به دبیرخانه جشنواره که در دو بخش خیابانی و صحنه ای از ۲۳ تا ۲۷ آبان امسال اجرا می‌شود ارجاع داده شده‌ است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی یزد در ادامه اظهار داشت : کیفیت آثار مهم است نه کمیت آنها ، آثار پس از بازبینی تا نیمه دوم مهرماه انتخاب و اعلام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم طی سخنانی با اشاره به تجهیز سالن اصلی و سالن پلاتو و نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده در وزارتخانه برای اینکه به سالن پلاتو اختصاص یابد گفت: میبد به عنوان تنها شهردر استان که مجموعه تئاترشهر دارد  درحال آماده شدن برای میزبانی بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر است و در یک سال اخیر هر ۴۰ روز یک تئاتر بر روی صحنه داشته است.

هادی زارع افزود: به توجه به تاکید امام جمعه میبد بر استفاده از زبان هنر به خصوص هنر نمایش درمقابل آسیب‌های اجتماعی ، ارتقای این هنر در شهرستان برای ایجاد نشاط اجتماعی مورد هدف قرار گرفت و پیشنهاد برگزاری جشنواره داده شد ، همچنین پیگیری‌هایی برای توسعه فیزیکی مجموعه تئاتربرای استفاده از ظرفیت هنر نمایش شهرستان شد.

علیرضا ابوالحسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد نیز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: همانطور که مدتی قبل شهرمیبد میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره پیرغلامان به صورتی مطلوب بود در اجرای این جشنواره نیز می‌تواند با همکاری و تعامل، برگزارکننده خوبی باشد.

 




مطالب مرتبط

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

چراغ جشنواره‌های استانی در تبریز روشن شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تبریز با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی آغاز شد و ۳۲ جشنواره استانی با حضور ۴۰۰ نمایش و هزاران هنرمند از سراسر کشور از ۶ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران