در حال بارگذاری ...
به قلم سید رزاق صفوی

«پنجره ها» در اردبیل منتشر شد

کتاب«پنجره ها» نوشته سید رزاق صفوی، از نویسندگان و نمایشنامه نویسان اردبیل، در ۱۰۰۰ نسخه چاپ شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، کتاب نمایشنامه «پنجره ها »نوشته سید رزاق صفوی هیر از نویسندگان بومی استان اردبیل که متن هایش توسط کارگردانان استان و خارج از استان جشنواره ها اجراهای عمومی به روی صحنه رفته است با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و از طریق انتشارات خط هشت در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شد.

سید رزاق صفوی نویسنده این نمایشنامه در مراسم رونمایی کتاب  با بیان اینکه این نمایشنامه درام عاشقانه از آدمهای جنگ در موقعیت پس از جنگ است، گفت: در نمایشنامه پنجره ها ن به موضوع شهدای گمنام پرداخت شده است. وی با اعلام اینکه این نمایشنامه نتیجه مطالعه اجتماعی بین آدمهای جنگ در موقعیت پس از جنگ است، افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ظرفیت‌های بسزایی برای تولید آثار فاخر نمایشی با توجه به زوایای انسانی را دارد.

این نویسنده اردبیلی با بیان اینکه گرانی در حوزه چاپ و نشر باعث می‌شود تا نویسندگان بومی استان‌ها ریسک تولید کتاب را نداشته باشند،اظهار داشت:باید بخش هایی مانند شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری بدون توجه سیاستگذاری‌های موضعی و دستگاهی که نویسندگان را به سمت سفارشی نویسی می‌کشاند و امکان دارد کیفیت آثار دچار خط شود از نویسندگان بومی در استانها حمایت کنند تا شاهد تولید آثار قابل توجه و متقنی در حوزه ادبیات نمایشی باشیم.
سید رزاق صفوی در کارنامه خود تولید بیش از ۲۰ اثر ادبیات نمایشی و کارگردانی آثار قابل توجه و تاملی از نوشته‌های خود و دیگر نویسندگان ایرانی و خارجی را دارد
وی از مدرسان تئاتر شورایی و تئاتر درمانگر بوده است.




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران