در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

همراهی علی نصیریان با جشنواره‌های استانی
تولد دوباره تئاتر خیابانی مریوان

ایران تئاتر : در هفته گذشته جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی کشور آغاز شد و شور و هیجان را به تئاتر تزریق کرد، همچنین همه استان‌ها آماده برگزاری جشنواره‌های شدند و به زودی جشنواره‌های استانی آغاز خواهد شد، در آستانه آغاز این رویداد مهم کشوری علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر طی پیامی همراهی خود را با این جشنواره‌ها اعلام کرد.

پیام علی نصیریان به سی و سومین جشنواره تئاتر استان‌های کشور، تنها سالن تئاتر شهرستان کارون در اختیار شورای شهر کوت عبدالله، ،آغاز هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال، معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر «مونودرام» مهاباد، معرفی هیئت انتخاب آثار جشنواره استانی تئاتر قم، اجرای آثار صاحبدلان در شهرهای اصفهان، اعلام اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاترخلخال، تقدیر از برگزار کنندگان یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول، راه یابی هشت اثر به جشنواره تئاتر استان سمنان، معرفی داوران جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال، اعلام آثار راه‌یافته به بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران، انتشار فراخوان «همایش تئاتر خیابانی روستا» ایلام، اختصاص 10میلیارد ریال برای پلاتو نمایش دهدشت، اجرای نمایش خیابانی و اکران فیلم در روستاهای ایلام،  فراخوان اعلام نامزدی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گیلان، تودیع و معارفه مسئول انجمن شهرستان کازرون، برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان، تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر استانی فارس، تیتر اخبار مهم استانی را به خود اختصاص دادند. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در درگاه‌های استانی بخوانید.

 

آغاز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مریوان

 با انتشار پیام‌هایی از سوی  محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری، و قادرآشنا مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، جشنواره بین‌المللی مریوان آغاز شد. مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روز چهار شنبه، پنجم آبان 1400 از ساعت 5 عصر در محل آمفی تئاتر روباز پارک شانو با حضور علاقمندان، هنرمندان و مسئولین برگزار شد. دکتر اقبال، فرماندار شهرستان مریوان گفت: هنر تئاتر، مادر هنرها و از تاثیر گذارترین آن هاست، چون ارتباط مستقیم و دوسویه با مردم دارد. تئاتر، و بالاخص تئاتر خیابانی، هنری است که تمام اقشار مردم می توانند از آن بهره ببرند. به اذعان اساتید و هنرمندان مردم مریوان جزو بهترین تماشاگران تئاتر خیابانی هستند و بهترین ارتباط را با این هنر برقرار و آن را به خوبی درک می کنند و می شناسند. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مریوان از 5 تا 10 آبان‌ماه 1400 درحال برگزاری است.

 

پیام علی نصیریان به سی و سومین جشنواره تئاتر استان‌های کشور

در بخشی از پیام  علی نصیریان به سی و سومین جشنواره تئاتر استان‌های کشور که آبان ماه سال جاری در استان های مختلف برگزار می شود ، آمده است :در همان دوران گروه‌های تئاتر در تهران به شهرستان‌ها سفر می‌کردند و تئاترهایی را که در تهران اجرا شده بود برای مردم در شهرهای دیگر ایران اجرا می‌کردند. در همین رفت و آمدها با جوانان شهرستانی آشنا شدیم و رفته رفته ارتباط هنری و فرهنگی جالبی ایجاد شد. با این تفاصیل کم‌کم تئاتر شهرستان نضج گرفت و بارور شد و ما را به فکر برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان انداخت. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  سه دوره‌ی این جشنواره درسال‌های 55، 56 و 57 برگزار شد. در گوشه و کنار ایران در هر زمینه‌ ای استعدادهای درخشانی وجود دارد که متأسفانه شناخته نمی‌شود و به رشد و بروز نمی‌رسد. جشنواره تئاتر شهرستان امکانی است برای ارائه و نمایش خلاقیت‌ها و استعدادهای جوان شهرستان‌ها.

 

تنها سالن تئاتر شهرستان کارون در اختیار شورای شهر کوت عبدالله

با شروع ششمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر کوت عبدالله،فرهنگسرای مهدیه که از مجموعه‌های فرهنگی شهرداری کارون است در اختیار شورای اسلامی شهر کوت عبدالله قرار گرفت و این اقدام به دلیل آن صورت گرفت که ساختمان قدیمی شورای اسلامی شهر به دادگستری واگذار شده بود. مجموعه فرهنگسرای مهدیه تنها سالن تمرین تئاتر در شهر کارون بود که اکنون تابلوی شورای اسلامی شهر کوت عبدالله بر سر در آن نصب شده است و‌ دیگر امکان تمرین در آن وجود ندارد. تئاتر در کارون نزدیک به ۳۰ سال سابقه و قدمت دارد و گروه تئاتر اشراق یکی از گر‌وه‌های فعال تئاتر عربی خوزستان در آستانه یک جشنواره مهم مکانی برای تمرین ندارد.

 

آغاز هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال

با برگزاری مراسمی با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی، هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال در مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال، آغاز به کار کرد. سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در این مراسم با اشاره به پیشینه غنی تئاتر خلخال، رونق بخشیدن به فعالیت های تئاتری را از اهداف این رویداد تئاتری عنوان کرد و با بیان اینکه این جشنواره فرصتی است مناسب برای کشف، تربیت و شکوفایی استعدادهای هنری است، گفت: تئاتر خلخال، تئاتر فعال و تاثیرگذار است. وی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید تئاتر خلخال، از زنده یادان احمد منتخبی، حامد فرجی، سیدصدرالدین دانیالی و مریم عمرانی به عنوان هنرمندانی ساعی و تلاشگر برای اعتلای تئاتر خلخال یاد کرد و افزود: تئاتر خلخال در جشنواره های تئاتر استانی و ملی، حضور موفقیت آمیز داشت و این جشنواره نشانگر رونق تئاتر در این منطقه از استان اردبیل است.

 

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر «مونودرام» مهاباد

با حضور دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی برگزیدگان جشنواره تئاتر «مونودرام» شهرستان مهاباد مهاباد معرفی شدند .جشنواره  «مونودرام»  از ۲ الی ۴ آبان ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با حضور دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان استانی و‌ شهرستانی برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند: این جشنواره به دبیری امید خاک‌پور  مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان‌غربی از ۲ الی ۴ آبان در مجتمع فرهنگی هنری مهاباد برگزار شد.

 

معرفی هیئت انتخاب آثار جشنواره استانی تئاتر قم

هیئت انتخاب آثار بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم معرفی شدند.دبیرخانه بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر قم اسامی اعضای هیئت انتخاب آثار این جشنواره را اعلام کرد. اصغر نوبخت ، نویسنده ، کارگردان ، بازیگر ، پیشکسوت تئاتر ، عضو شورای سیاست گذاری و شورای نظارت بر تئاتر استان قم، سید حسین فدایی حسین ، نویسنده ، کارگردان ، مترجم ، پژوهشگر و پیشکسوت تئاتر ، عضو شورای سیاست گذاری و شورای نظارت بر تئاتر استان قم، احمد سلیمانی،بازیگر و کارگردان و مدرس تئاتر،عضو شورای سیاست گذاری و شورای نظارت بر تئاتر استان قم، حامد جلالی ، نویسنده ، بازیگر ، کارگردان و منتقد تئاتر ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، محسن حسن زاده،بازیگر،کارگردان و مدیر تئاتر،فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر. بیست و دومین جشنواره استانی تئاتر از دوم تا پنجم آذرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار خواهد شد.

 

اجرای آثار صاحبدلان در شهرهای اصفهان

منتخبین جشنواره صاحبدلان در استان اصفهان اجراهای خود را در این استان به انجام رساندند این نمایش‌ها طبق برنامه دبیرخانه یازدهمین دوره از جشنواره تئاتر صاحبدلان مقرر شده‌بود مهر و آبان ۱۴۰۰ در شهرهای خود روی صحنه بروند. منتخبین جشنواره صاحبدلان در استان اصفهان به منظور انجام تعهدات، اجراهای خود را در این استان به انجام رساندند.  روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان نمایش‌های با اعلام این مطلب اسامی آثار را اعلام کرد.

 

اعلام اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره تئاترخلخال

هیئت انتخاب هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال، نتایج بازبینی نمایش های شرکت کننده در این جشنواره را اعلام کردند. سعید نوریان، جاوید رخشانی و نادرآزاددل از اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان اردبیل که به عنوان هیات انتخاب آثار  9نمایش را برای حضور در بخش های خیابانی، ویژه و مسابقه این دوره از جشنواره تئاتر خلخال معرفی کردند. هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ خلخال با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی ایران، موسسه هنرهای نمایشی استان، موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز برگزار می‌شود. این جشنواره روزهای ششم تا هشتم آبان ماه با حضور دو گروه نمایشی در بخش خیابانی، دو گروه نمایشی در بخش ویژه و 5گروه نمایشی در بخش مسابقه برگزار می شود.

 

تقدیر از برگزار کنندگان یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول

مراسم تقدیر از دست اندرکاران برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول با حضور علیرضا فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول، علیرضا چرخابی سرپرست  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و جمعی از مسئولین و هنرمندان این عرصه با رعایت پروتکل های بهداشتی روز شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول برگزار شد. این مراسم با شعر خوانی ابراهیم نصرالهی شاعر اهل بیت آغاز شد در ادامه علیرضا چرخابی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) از تمامی دست اندکاران برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول تشکر و قدردانی نمود. در پایان مراسم  از دست اندرکاران یازدهمین سوگواره گواره عاشورائیان دزفول تقدیر شد و همچنین توسط محمد یاقدوس مسئول کانون بسیج هنرمندان دزفول از عبدالمحمد نعناکار دبیر یازدهمین همایش تعزیه عاشورائیان دزفول با اهداء لوح و تدیس سوگواره تقدیر و تجلیل شد.

 

راه یابی هشت اثر به جشنواره تئاتر استان سمنان

هشت اثر مشروط به اصلاح نکات فنی و تکنیکی هیات داوران به سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ راه یافت .طبق اعلام دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان ۱۴ اثر نمایشی،۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ برای حضور در سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان بازبینی شد. نماینده هیات داوران شاهرود و دامغان «محمد عرب اسدی»،نماینده هیات داوران سمنان «محمدمهدی مرادی حقیقی» و نماینده هیات داوران گرمسار «بابک صبوری» استسید رحیم موسوی اظهار داشت کارگردانان آثار با تماس با نماینده داوران شهرستان خود،موارد اصلاحی را دریافت و با نظارت آن نماینده به منظور ارتقاء سطح کیفی آثار نسبت به رفع اشکالات و نواقص کار اقدام می‌کنند. سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان دوازدهم تا چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

 

معرفی داوران جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال

با ابلاغ دبیر جشنواره داوران جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال معرفی شدند. اکبر صباحی، دبیر هفتمین دوره جشنواره تئاترمنطقه ای خلخال، با صدور ابلاغ ابلاغ جداگانه ای؛ نادرمهدیلو، غفورملکی و داورفرمانی از هنرمندان تئاتر استان را به عنوان اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال منصوب کرد. هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال با اجرای دو نمایش در بخش خیابانی، دو نمایش در بخش ویژه صحنه ای و 5 نمایش در بخش مسابقه روزهای ششم تا هشتم آبان ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی خلخال و با همراهی و مشارکت موسسه هنرهای نمایشی کشور، اداره کل هنرهای نمایشی، موسسه هنرهای نمایشی استان و موسسه فرهنگی و هنری گلشن افق آراز در شهر خلخال برگزار می شود.

 

اعلام آثار راه‌یافته به بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران

با پایان یافتن بررسی آثار متقاضی شرکت در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران، حضور شانزده اثر در مرحله نهایی این جشنواره قطعی شد. پس از بازبینی بیش از سصت اثر نمایشی، از سوی هیئت انتخاب متشکل از سیروس همتی، توحید معصومی و جواد نوری شانزده اثر جهت رقابت به مرحله پایانی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران معرفی شدند. هیئت انتخاب دو نمایش «سرباز» به نویسندگی رسول حق شناس و کارگردانی میثم رمضانی از شهرستان قرچک و نمایش «خوب،بد،زشت» به نویسندگی ابوالفضل حاج علیخانی و کارگردانی حامد بدخشی از شهرستان بهارستان را به عنوان آثار بخش میهمان به دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران معرفی کردند. بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان تهران با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آبان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

 

انتشار فراخوان «همایش تئاتر خیابانی روستا» ایلام

فراخوان اجرای نمایش‌های خیابانی در روستاهای ایلام با عنوان «همایش تئاتر خیابانی روستا» منتشر شد. «همایش تئاتر خیابانی روستا» توسط دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی –شعبه ایلام  برگزار می شود .موضوعات همایش:۱:اعتیاد و امید به پاکیزگی آن، ۲:امید به ازدواج و تشکیل خانواده، ۳:عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، ۴:امید به فعالیت و رفع بیکاری، ۵:امید به کارآفرینی و اشتغال زایی، ۶:معرفی فضای مجازی،معرفی معایب و محاسن آن و ۷:ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل(به ویژه دختران)جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه هستند.

 

اختصاص 10میلیارد ریال برای پلاتو نمایش دهدشت

سید محمد موحد جهت رفع مشکل پلاتو شهر دهدشت ده میلیارد ریال اعتبار از حوزه اختیارات نماینده و رایزنی با وزارت کشور اختصاص داد. در جلسه ای که باحضور نماینده شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده با روسای انجمن های هنری و فرهنگی شهرستان کهگیلویه برگزار شد ، سید محمد موحد جهت رفع مشکل پلاتو شهر دهدشت ده میلیارد ریال اعتبار از حوزه اختیارات نماینده و رایزنی با وزارت کشور اختصاص داد. در این نشست سید محمد موحد جهت رفع این مشکل اساسی قول مساعد داد و اضافه بر پنج میلیارد ریال اعتباری که از حوزه اختیارات نماینده است،طی هماهنگی بامعاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ، قول پنج میلیارد ریال دیگر را جهت این مشکل اساسی و خواسته گروه های نمایشی گرفت. براین اساس با موافقت مهدی جمالی،جمعا ده میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص داده شد.

 

اجرای نمایش خیابانی و اکران فیلم در روستاهای ایلام

بخش تئاتر خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان پس از انتشار فراخوان و بخش اکران فیلم‌های سینمایی با همکاری انجمن سینمای جوانان-دفتر ایلام به صورت سیار تا ۱۵ آبان ماه اجرایی می‌شود. موضوعات آثار نمایشی شامل:اعتیاد و امید به پاکیزگی آن، امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کارآفرینی و اشتغال زایی، معرفی فضای مجازی و معرفی محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه‌ خواهد بود. اکران فیلم های روز سینمای ایران در روستاهای استان با موضوعاتی همچون اجتماعی، طنز، نوجوانان و  جوانان و روستا و عشایر است .این برنامه از سوی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود

 

فراخوان اعلام نامزدی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گیلان

گیلان در حال حاضر دارای ۳۸ گروه نمایشی ثبت شده است و تا قبل از کرونا طی طول سال شاهد تولید و اجرای نمایشی‌های بسیاری توسط هنرمندان عرصه نمایش استان بودیم. فرصت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات انجمن هنرهای نمایشی تا ۱۰ آبان‌ماه است. علاقه‌مندان به حضور در این انتخابات فقط تا دهم آبان‌ماه جاری فرصت دارند تا اعلام نامزدی کنند،گفت:تنها اعضای هسته مرکزی(هیئت مدیره)گروه‌های دارای پروانه نمایش می‌توانند به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام کنند. مصباح ادامه داد:ثبت‌نام کنندگان باید با ارائه مدارک شناسایی و رزومه فعالیت،برای ثبت‌نام و انجام مراحل تأیید صلاحیت فردی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی(کارشناس مسئول نمایش)و یا دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان مراجعه کنند.

 

تودیع و معارفه مسئول انجمن شهرستان کازرون

با حضور امید وامق رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی و بهنام بداغی بهلولی عضو هیأت مدیره و مسئول منطقه غرب استان فارس، آیین تودیع و معارفه مسئول موسسه هنرهای نمایشی شهرستان کازرون برگزار شد. دراین مراسم،امید وامق از هنرمندان خواستند که در برابر نا مهربانی‌های مسئولین فرهنگی شهرستان انگیزه و اراده خود را از دست نداده و با همدلی و تلاش و با تعامل با دیگر دستگاهای شهرستان مصمم‌تر از قبل به فعالیت‌های خود ادامه دهند و با توجه به سابقه برگزاری جشنواره لاله‌های سرخ در این شهرستان، پیشنهاد برگزاری این جشنواره در سالهای آتی را به هنرمندان کازرون داد. در پایان جلسه از زحمات چند ساله حسام شیخ الحکمایی با اهداء لوح سپاس قدردانی و محمد علی هوشیار نیز به عنوان مسئول جدید شعبه موسسه هنرهای نمایشی کازرون معرفی شد.

 

برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان

این جشنواره پیش از این قرار بر این بود که جشنواره 28 و 29 مهر برگزار شود ولی به دلیل درخواست گروه های شرکت کننده برای تمرین بیشتر تصمیم بر این گرفته شد زمان برگزاری جشنواره به تعویق بیفتد. آداب و رسوم و سنتهای بومی و محلی و عشایری استان،ضرب المثلها و متلها،دفاع مقدس،بسیج،ایثاروشهادت و انقلاب اسلامی،شهدای هسته‌ای و شهدای راه سلامت،نگاه هنرمندانه به شعار سال:« تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»،موضوعات اجتماعی شامل:اعتیاد ــ شادی و نشاط ــ سبک زندگی،محیط زیست،منابع طبیعی و ثروتهای ملی(با تکیه بر حفظ جنگلهای بلوط زاگرس و منابع آب)،بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا از موضوعات مطرح شده این جشنواره هستند. به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشنواره برای دو مرتبه به تعویق افتاد و ۱۲ و ۱۳ آیان با حضور شرکت کنندگان در شهرستان لردگان و در دو بخش آزاد،شامل نمایشهای متقاضی با گونه‌های متفاوت و خلاقانة نمایشهای فضای باز و بخش آیینی سنتی،شامل آثاری که براساس فرهنگ بومی و محلی ــ خرده فرهنگها ــ بازیهای محلی و آیین و سنن اقوام استان باشند برگزار خواهد شد.

 

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر استانی فارس

با توجه به شرایط ویژه کرونا مهلت ارسال فیلم به سی و دومین جشنواره تئاتر استانی فارس تا ۱۸ آبان ماه تمدید شد. فراخوان جشنواره سی و دوم در تیرماه توسط موسسه هنرهای نمایشی فارس تدوین و در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار گرفت اما به دلیل شرایط قرمز کرونا و تعطیلی سالن های نمایشی فراخوان با تاخیر دو ماهه منتشر شد. بر این اساس گروه های نمایشی می توانند پس از ثبت نام در الکترونیکی در درگاه تئاتر فارس ، تا ۱۸ آبان ۱۴۰۰ چهار نسخه دی وی دی از فیلم نمایش خود را به دفتر موسسه هنرهای نمایشی فارس واقع در تالار حافظ تحویل دهند. بازبینی آثار طی روزهای ۱۹ تا ۲۳ آبان انجام و نمایش های تایید شده جهت سی و دومین جشنواره تئاتر استانی فارس تا ۲۶ آبان اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد
نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه‌اش که به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد با بیان اینکه هیچ کار دیگری در عمرش به جز بازیگری انجام نداده‌ است، گفت تمام کارهایی که انجام دادم، دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود و ...

|

گفت‌و‌گو با داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)

مسلم قاسمی: تئاتر خیابانی باید اتاق فکر داشته باشد
گفت‌و‌گو با داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)

مسلم قاسمی: تئاتر خیابانی باید اتاق فکر داشته باشد

مسلم قاسمی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)، بر این باور است که بدون توجه متفکرانه نباید توقع تحولی چشمگیر در این‌ گونه نمایشی داشت و لازم است اتاق فکری متشکل از کارشناسان آگاه و مسلط به دانش روز تشکیل شود تا ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، تمام ...

|

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

زیرساخت‌های نمایشی سمنان نیازمند توجه و تقویت است
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

زیرساخت‌های نمایشی سمنان نیازمند توجه و تقویت است

اسرافیل فرج اللهی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان، با توجه به توانایی هنرمندان سمنان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های نمایشی این استان تاکید کرد.

|

نظرات کاربران