در حال بارگذاری ...
بابک معماری به ایران تئاتر خبر داد ؛

رو نمایی «نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران‌زمین» در سالگرد امیر کاووس بالازاده

آیین رونمایی از کتاب «نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران‌زمین» مجموعه مقالات و یادکردی از شادروان امیر کاووس بالازاده، روز پنج‌شنبه مورخ ۲۳ دی‌ماه، در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

بابک معماری مدرس و پژوهشگر حوزه تئاتر، با اعلام این خبر به ایران تئاتر گفت : این مراسم هم‌زمان با سالگرد درگذشت استاد امیر کاووس بالازاده با حضور اساتید حوزه تئاتر نظیر دکتر سعید اسدی مدیر انتشارات نمایش، دکتر محمد عارف، دکتر نصرالله قادری، دکتر اردشیر صالح‌پور، دکتر میرعلیرضا دریابیگی، حمید ابراهیمی عضو اصلی هیئت‌مدیره انجمن مدرسان خانه تئاتر و جمعی از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی، برگزار خواهد شد.

معماری مؤلف و گردآورنده این کتاب با بیان اهمیت شناخت آرا و افکار اساتید فقید حوزه تئاتر به‌منظور انتقال تجربه آنان به نسل جوان هنری کشور، افزود: مجموعه حاضر، حاصل تلاش و همکاری مستمر یک‌ساله پژوهشی با انتشارات نمایش است که در بخش¬های مقالات، مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها در قالب لوح فشرده به‌صورت چاپ دیجیتال به زیور طبع آراسته گردیده تا ناگفته‌هایی را پیرامون شخصیت علمی و عملی استاد امیر کاووس بالازاده نسخه‌شناس، تعزیه‌شناس و اسطوره‌شناس کشورمان، بیان نماید.

 وی در ادامه تصریح کرد: در بخش گردآوری مقالات و انجام مصاحبه‌ها، نیاز به هماهنگی با سازمان و نهادهایی همچون انجمن مفاخر علمی و فرهنگی کشور، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگران بود که این مهم از طریق ایجاد تعاملی سازنده با آنان و کسب مجوزهای لازم، صورت پذیرفت.

معماری در پایان ضمن اشاره به اهمیت تکرار پژوهش‌هایی این‌چنین، افزود: امید است مجموعه حاضر در کنار سایر آثار پژوهشی دیگر که ادامه تدبیر ماندگار انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی است، پلی باشد میان گذشته و آینده هنرهای نمایشی کشورمان تا در بستر این حرکت نوین زمینه ماندگاری نام اساتید حوزه تئاتر فراهم گردد.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران