در حال بارگذاری ...
با برگزاری آئین اختتامیه

چهاردهمین جشنواره تئاتر ملی کودک و نوجوان مهر دزفول برگزیدگان خود را شناخت

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با برگزاری آئین اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول با حضور ناصر چنانی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، علیرضا چرخابی دبیر جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول، سیدمحمد پورمرشد رئیس دفتر نماینده شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، علی بازیگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و اعضای ستاد برگزاری و هنرمندان روز پنج شنبه 14 بهمن ماه 1400 ساعت 16 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار شد.

در آغاز آیین اختتامیه علیرضا چرخابی دبیر چهارمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خیرمقدم عرض می کنم خدمت حاضرین در جلسه، مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و از تمامی عزیزانی که ما را در برگزاری این جشنواره یاری دادند تشکر و قدردانی می کنم.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاترکودک ونوجوان مهردزفول ادامه داد: جشنواره امسال در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» تشکیل شد که بخش پژوهش در این دوره به جشنواره اضافه شد و البته این بخش بسیار مهم و حائز اهمیت هست چون آثاری که برای کودکان تولید می شوند باید از دقت نظر زیادی برخوردار باشند.

علیرضا چرخابی اظهار کرد: آئین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره امسال به خاطر محدودیت های کرونایی به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و پخش لایو از طریق پیج اینستاگرام انجمن هنرهای نمایشی دزفول برگزار شد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره ها طلیعه ای باشد برای کارهای فاخر و اثرگذار و از همه مهمتر زمینه‌ای برای اتحاد و همدلی این مجموعه هنرمندان استان و به خصوص شهرستان دزفول باشد.

در ادامه ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ضمن خوش آمدگویی و تبریک آغاز دهه فجر گفت: قدردانی می کنم از تمامی عزیزانی که زحمت کشیدند تا این جشنواره برگزار گردد. خوشبختانه دزفول ظرفیت ملی خوبی دارد و حتی برای به وجود آوردن آثار ملی فرهنگی و هنری بسیار مناسب است ما آماده ایم که یک تعامل با این مجموعه خوب ایجاد کنیم.

 وی در ادامه گفت: خوشحال هستم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم و امیدوارم همین جشنواره مثل همیشه دارای شور و نشاط باشد و ما هم در این مسیر گام برداریم موفق و موید باشید.

در بخش بعدی آئین اختتامیه و طبق اعلام ساسان شکوریان، لیلا جعفری و سعید گل گل هیئت داوران بخش مقاله و پژوهش آراء این بخش به شرح زیر اعلام شد:

تقدیر مقاله و پژوهش

لوح تقدیر به امیر شهبارزاده برای مقاله پژوهشی «کاربرد نظریه های تئاتر پداگوژیک در آموزش کودکان (مصرف بهینه آب) (با تاکید بر نمایشنامه ها ماموران ویژه)» از استان آذربایجان شرقی شهرستان بناب.

لوح تقدیر به محمدرضا خردمند برای مقاله پژوهشی «تاثیر نمایش بر کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم» از استان خوزستان شهرستان دزفول.

برگزیدگان مقاله و پژوهش

رتبه سوم

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پانصدهزار تومان به علیرضا دهقانی برای مقاله پژوهشی «دراماتراپی از نگاه تئاتر و نقش فلسفه لحظه در تئاتر درمانی کودکان درخودمانده» از استان البرز شهرستان کرج.

رتبه دوم

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان به عسل عصری ملکی برای مقاله پژوهشی «تجلی عناصر فرهنگ عامه در نمایش نامه های عروسکی کودکان» از استان البرز شهرستان کرج.

رتبه اول

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، تندیس پرتقال طلایی و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان به علیرضا داوری برای مقاله پژوهشی «بازی های نمایشی زنانه، یک الگوی نمایشنامه نویسی برای کودکان» از استان هرمزگان شهرستان بندرعباس.

در ادامه آئین اختتامیه و طبق اعلام شهرام کرمی، وحید لک و سیاوش طیب طاهر هیئت داوران بخش نمایشنامه نویسی آراء این بخش به شرح زیر اعلام شد:

تقدیر نمایشنامه نویسی

لوح تقدیر به مجتبی مقدم برای نمایشنامه «کامران و دیوک در جنگل اشباح» از استان خوزستان شهرستان باغملک.

لوح تقدیر به امیر قیطاسی برای نمایشنامه «قهرمان قصه خل و چل» از استان اصفهان شهرستان نجف آباد.

برگزیدگان نمایشنامه نویسی

رتبه پنجم

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و حایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان به محمد بازدار برای نمایشنامه «بارون میاد» از استان بوشهر شهرستان کنگان.

رتبه چهارم

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک و نیم میلیون تومان به سمیرا سلیمانی فارسانی برای نمایشنامه «ماهی نقره ای» از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان فارسان.

رتبه سوم

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان به کاوه مهدوی برای نمایشنامه «سونات بچه و دریا» از استان تهران شهرستان تهران.

رتبه دوم

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان به علیرضا دهقانی برای نمایشنامه «پادرا و گنده ها» از استان البرز شهرستان کرج.

رتبه اول

هیئت داوران بخش نمایشنامه نویسی در این بخش انتخابی نداشت.

 

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری علیرضا چرخابی در دو بخش «نمایشنامه نویسی» و «مقاله و پژوهش» از 6 تا 14 بهمن ماه 1400 در دزفول برگزار شد.




مطالب مرتبط

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت
جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت

در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردان‌های این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختی‌های حضور گروه‌های تئاتری استان‌ها در پایتخت می‌گویند.

|

برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند
برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در آیین شب‌چراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.

|

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان از نخستین روزهای بهار در مسیر تولید آثار نمایشی ویژه این گروه سنی از پا ننشستند و با آثار متنوع خود بهاری پرشور را برای تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت رقم زدند.

|

نظرات کاربران