در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان عرصه‌ تئاتر و سینما در شب تولد داوود فتحعلی‌بیگی

اجرای ویژه‌ نمایش «نازگل» برگزار شد

نمایش «نازگل» به کارگردانی میثم یوسفی، شب گذشته ـ دوشنبه ۹ خردادماه ـ با حضور گرم و بی‌سابقه‌ هنرمندان تئاتر و سینما در تماشاخانه‌ سنگلج و برگزاری جشنی در شب تولد استاد داوود فتحعلی‌بیگی برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه‌ سنگلج ، نمایش سنتی و ایرانی «نازگل» در اجرای دیشب خود میزبان هنرمندان تئاتر و سینما، مدیران سابق اداره‌ برنامه‌های تئاتر از جمله مهرداد بیات و مریم معترف و هنرمندانی مانند اصغر همت و شهرام گیل‌آبادی از خانه‌ تئاتر، روی صحنه رفت و در پایان اجرا ناصر آویژه با بیان خاطره‌ای از سال 1365، از مردی هنرمند صحبت به میان آورد و آقای نمایش ایرانی را به روی صحنه دعوت کرد و تولدشان را تبریک گفت.

در ادامه با حضور استاد داوود فتحعلی‌بیگی روی صحنه، تماشاگران به پاخاستند و تولد این هنرمند پیشکسوت را تبریک گفتند. فتحعلی‌بیگی با تشکر از گروه اجرایی نمایش «نازگل»، خود را سرباز نمایش‌های ایرانی خواند و خدا را شکر کرد که طی این سال‌ها با او همراه بوده تا بنویسد و کارگردانی بکند و شاگردانی را پرورش بدهد. او در پایان برای همه‌ی مردم ایران، آرزوی سلامتی و شادی کرد.

هنرمندان بسیاری در این اجرای ویژه به تماشای نمایش «نازگل» نشستند؛ ازجمله اصغر همت، شهرام گیل‌آبادی، مریم معترف، مریم کاظمی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌خواه، رحمت امینی، حمید قطبی، اکبر منصورفلاح، علی عابدی، مجتبی مهدی، علی ابوالخیریان، پوپک عظیم‌پور، علی فتحعلی، غلام بابوته، محمد لقمانیان، حامد زحمتکش‌، مرجان صادقی، شیرین امامی، محسن طباطبایی، حسین جمالی، سیاوش چراغی‌پور، مجتبی کاظمی، صادق حدادی، مهدی فرشیدی‌سپهر، روشنک کریمی، شهرام نجاتی، مجید ستایش، ناصر بزرگمهر، مهرداد یکتا، علی یداللهی، هادی قمیشی، ناصر شفق (تهیه‌کننده سینما)، مهدی آقاجانی (کارگردان سینما) محمد متوسلانی، عباس محبوب و جمعی از انجمن بازیگران و کارگردانان خانه‌ سینما، خانه‌ تئاتر و عکاسان خانه تئاتر.

گفتنی است نمایش «نازگل» امشب سه‌شنبه 10 خردادماه، هم‌زمان با زادروز استاد «داوود فتحعلی‌بیگی» نیز با اجرایی ویژه، میزبان اصحاب رسانه و منتقدان تئاتر و سینما خواهد بود.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت 19:30 به تماشاخانه‌ سنگلج مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

نظرات کاربران