در حال بارگذاری ...
در حاشیه سفر به یزد به مناسبت برگزاری بخش خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت مطرح شد

مدیرکل هنرهای نمایشی: با فراهم کردن امکانات در شهرستان‌ها، مانع مهاجرت هنرمندان به تهران شویم

مدیرکل هنرهای نمایشی، باحضور در شبکه تلویزیونی استان یزد، خواستار آن شد تا مدیران و مسئولان استان‌ها، زیرساخت‌ها و امکانات هنری را فراهم کنند تا جلوی مهاجرت هنرمندان‌شان را به تهران، بگیرند.

به گزارش ایران تئاتر، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که به بهانه برگزاری بخش خیابانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، به یزد سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه 27 مهر، در برنامه زنده تلویزیونی «و اما امشب» که از شبکه استانی پخش می‌شود، حاضر شد.

نظری در آغاز سخنانش در این برنامه گفت: «خیلی خوشحالیم که با بخش تئاتر خیابانی جشنواره مقاومت در استان یزد هستیم. انشالله در ماه آینده شاهد برگزاری جشنواره استانی یزد هم خواهیم بود.»

او درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های استانی و جایگاه یزد در تئاتر کشور توضیح داد: «با حضور در جشنواره‌های استانی، هنرمندان می‌توانند به جشنواره‌های منطقه‌ای و تئاتر فجر راه یابند. در سال‌های دور و نزدیک، گروه‌های بسیار خوبی از استان یزد در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند که بعضی از آن‌ها در تهران هم روی صحنه رفته‌اند.»

                                        

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: «هنرمندان استانی و شهرستانی با شرکت در جشنواره‌ها و دیده شدن آثارشان، قطعا مورد توجه مخاطبانشان قرار می‌گیرند. همچنین پیمودن این مسیر، کمک می‌کند تا به گروه‌ها و موسسه‌های تولیدی تئاتری و سینمایی بپیوندند و هنرشان را بیشتر در معرض دید قرار دهند.»

نظری ادامه داد: «خدا را شکر، در یزد شاهد حمایت‌های مسئولین و مدیران هم هستیم؛ مثلا افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر، سال گذشته در این شهر برگزار شد و خیلی از هنرمندان به این‌جا آمدند و در کنار هنرمندان یزدی قرار گرفتند.»

او از امکان اجرای هنرمندان استان‌ها در تهران خبر داد و گفت: «تولیدات هنرمندان استانی، چنانچه از کیفیت خوبی برخوردار باشند، می‌توانند در تالارهای نمایشی تهران برای اجرا حضور پیدا کنند و ماهم شرایط را برایشان فراهم می‌کنیم.»

در ادامه، مدیرکل هنرهای نمایشی، از مدیران و مسئولان استان‌ها خواست تا زیرساخت‌های تئاتری را فراهم کنند تا از مهاجرت هنرمندان به تهران کاسته شود. او در این‌باره تاکید کرد: «هنرمندان استانی به دلیل نبود امکانات هنری به تهران مهاجرت می‌کنند که اگر استان‌ها شرایط را برای هنرمندان مهیا کنند، آن‌ها برای شهر و استان خودشان آثاری بیش از پیش تولید خواهند کرد.»

نظری با اشاره به اولویت‌های مدیریتی در اداره‌کل هنرهای نمایشی گفت: «حمایت از تئاتر شهرستان‌ها، هدف اصلی ماست و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین اتفاقات رخ دهد. برای نمونه، دنبال این هستیم تا جشنواره‌هایی که در تهران متمرکز شده‌اند، شرایط برگزاری‌شان در استان‌ها بیشتر فراهم شود و تئاتر در سبدکالای مصرفی مردم استان‌ها قرار گیرد.»

این استاد دانشگاه درباره اهمیت مخاطب‌شناسی و اقتصاد هنر توضیح داد: «شناخت مخاطب یکی از مسائل مهمی است که هنرمند تئاتر باید به آن توجه کند؛ به این معنا که علاقه مخاطب را بشناسد و بر مبنای آن کار کند که در این صورت، اقتصاد تئاتر هم به خوبی رونق می‌گیرد.»

کاظم نظری در بخش پایانی این برنامه تلویزیونی، ابراز امیدواری کرد هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر، شاهد اتفاقاتی بزرگ در استان یزد باشند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

نظرات کاربران