در حال بارگذاری ...
در تالار چهارسو تئاتر شهر

از قطب‌الدین صادقی در افتتاحیه «مردمان خشمگین» تجلیل شد

گروه اجرایی نمایش «مردمان خشمگین» به کارگردانی ایرج افشاری طی اولین اجرای عمومی این اثر نمایشی، از قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر قدردانی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «مردمان خشمگین» به کارگردانی ایرج افشاری‌اصل شامگاه روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین با حضور تعدادی از هنرمندان شناخته شده تئاتر کشورمان از جمله قطب‌الدین صادقی، آتش تقی‌پور، مهدی زمین‌پرداز، ناصر عاشوری، ناصر آویژه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

ایرج افشاری‌اصل کارگردان نمایش «مردمان خشمگین» پس از پایان اولین اجرای این اثر نمایشی ضمن قدردانی از حضور تماشاگران و هنرمندانی که در این اجرا حضور پیدا کردند، توضیح داد: «امشب می‌خواهم از هنرمندی صحبت کنم که اعتقاد دارم در کنار نام‌های بزرگی چون حمید سمندریان، علی رفیعی و بهرام بیضایی برای نسل من از ارکان اصلی تئاتر ایران محسوب می شود.»

او ادامه داد: «نسل من از هنرمندانی چون قطب‌الدین صادقی همواره آموخته و می‌آموزد، او به ما یاد داد که حتی در سخت‌ترین شرایط هم فقط کار کنیم. او بر این باور است که فقط حضور در صحنه چاره‌ساز است و امشب بسیار خوشحالیم که چنین هنرمند ارزنده‌ای شاهد به صحنه رفتن اجرای تعدادی از شاگردانش است. من با اجازه از تماشاگران و گروه، اجرای اول نمایش «مردمان خشمگین» را به دکتر قطب‌الدین صادقی، قطب تئاتر ایران تقدیم می‌کنم.»

قطب‌الدین صادقی هم ضمن قدردانی از گروه اجرایی نمایش «مردمان خشمگین» بیان کرد: «من خودم را شایسته این توصیف ها نمی‌دانم، چرا که من وظیفه‌ام را انجام داده‌ام. اما خوشحالم که ایرج افشاری‌اصل این گروه جدی را دور هم جمع کرد و شب جذابی را برای ما فراهم آورد. من از او به دلیل انتخاب نمایشنامه هم قدردانی می‌کنم. چون اعتقاد راسخ دارم جست‌وجو حقیقت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه مدنی است. جامعه‌ای که در پی کشف حقیقت نباشد، جامعه‌ای مرده است. اساسا یکی از ویژگی های جامعه نوین و پویا این است که خودآگاهی بر ناخودآگاهی‌اش چیره باشد.»

او افزود: ما هر کاری می‌کنیم فقط به خاطر این است که می‌خواهیم با خودآگاهی، ناخودآگاهی را کنترل کنیم. پس هرقدر ما بتوانیم این رویکرد را در خودمان تقویت کنیم و بکوشیم تا به حقیقت دست پیدا کنیم، انسانی‌تر زندگی کرده‌ایم و می‌توانیم ببالیم در دنیایی هستیم که انسان هنوز با همه ارزش‌هایش وجود داشته و زندگی کرده است. امشب نیز تماشای این نمایش برایم لذت‌بخش بود چون جست‌وجوی حقیقت همیشه من را به هیجان می‌آورد.»

نمایش «مردمان خشمگین» به نویسندگی رجینا لدرز، کارگردانی ایرج افشاری‌اصل و بازی علیرضا جلالی‌تبار، آرزو افشار، بهرام سروری‌نژاد، محسن افشار، سیاوش جامع، زری کریمی، کاظم برزگر، امیر عدل‌پرور، امیر موسوی، علی نکته‌سنج، سمیرا سهرابی، سینا صبحی، ایلیار افشاری اصل، پارمیدا افشار ساعت 20:30 با مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 100 هزار تومان در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «نوجوانی محکوم به اعدام شده است. اعضای هیئت منصفه منتخب مردم پرونده را دوباره مورد بررسی قرار می‌دهند تا بلکه بتوانند این نوجوان را از مرگ نجات دهند.»

بهرام سروری‌نژاد (مشاور کارگردان)، جاودان زرین (دستیار کارگردان)، یاسین زابلی (آهنگساز)، ماندانا منظری (طراح صحنه و لباس)، پوریا فرزانه پور (طراح پوستر و بروشور)، سیاوش جامع (مشاور تولید)، سینا صبحی (مدیر صحنه)، تینا بهنورد (عکاس)، جواد قره‌چشمه (کارگردان تولیدات رسانه‌ای)، سهیل جمشیدی (تبلیغات رسانه‌ای)، ایرج افشاری‌اصل (طراح نور و طراح گریم)، میثم خانکی (نورپرداز)، حمید خرم طوسی (صدابردار)، وحید ایمانی و ماندانا منظری (مجریان گریم)، علیرضا تاجیک و الهام جاوید (عوامل اجرایی صحنه)، محمدحسین نادری (مدیرتدارکات)، ایلیار افشاری‌اصل (مشاور مترجم)، علی نکته‌سنج (مجری طرح) نیز دیگر عوامل اجرایی نمایش «مردمان خشمگین» را تشکیل می‌دهند.




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد

وحید نفر، نویسنده و کارگردان نمایش «دور» با بیان اینکه تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد، گفت اینکه تماشاگر با رضایت و با یک فضای ذهنی متفاوت از زمانی که وارد سالن شده است، از سالن اجرا خارج شود، از فاکتورهای موفقیت یک نمایش به شمار می‌رود.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

نظرات کاربران