در حال بارگذاری ...
یکی از کارگردانان نمایش «بوفالوی آمریکایی» مطرح کرد

صالح حسینی: هنرمندان به پردیس تئاتر تهران سر نمی‌زنند!

سیدصالح حسینی، کارگردان نمایش «بوفای آمریکایی» می‌گوید پردیس تئاتر تهران ازنظر کیفیت و اصول تئاتر سالن‌‌های بسیار خوبی دارد اما متاسفانه هنرمندان تئاتر به این مجموعه توجهی ندارند و کمتر به اینجا سر می‌زنند.

به گزارش ایران تئاتر، سیدصالح حسینی یکی از کارگردان‌های نمایش «بوفالوی آمریکایی» است که از 10 اردیبهشت تا 10 خرداد 1402 در سالن استادمحمد پردیس تئاتر تهران روی صحنه خواهد رفت.

صالح حسینی، کارگردان نمایش «بوفالوی آمریکایی» درباره این نمایش گفت: «این نمایش نوشته دیوید ممت است که بنده و خانم هانیه رحیمی زمانی که به دنبال متن برای اجرای یک اثر نمایشی بودیم، آن را انتخاب کردیم. البته در همان ابتدا با توجه به سنگین و پرمحتوا بودن متن دغدغه اصلی‌مان این بود که بتوانیم این نمایشنامه را به خوبی روی صحنه اجرا کنیم که خوشبختانه تاکنون هم این اتفاق افتاده است.» 

او ادامه داد: «من و خانم رحیمی به‌صورت مشترک «بوفالوی آمریکایی» را کارگردانی می‌کنیم؛ ما از سال 1390 با یکدیگر همکاری داشته‌ایم اما تا به حال به عنوان کارگردان مشترک یک نمایش در یک پروژه حضور پیدا نکرده بودیم. در واقع نمایش «بوفالو آمریکایی» باعث تعاملی جدید برای کارگردانی شد.»

حسینی افزود: «همکاران پردیس تئاتر تهران برای تهیه و تولید این نمایش بسیار به ما کمک کردند. آن‌ها در طول تمرین‌ها همراه ما بوده و هستند و همچنین ایده‌ها و نکات خوبی را برای بهبود و کیفیت‌بخشی به اجرا با ما به اشتراک می‌گذارند. در بخش تبلیغات نمایش نیز برای ما هماهنگی‌هایی انجام داده‌اند تا بنر و بیلبورد «بوفالوی آمریکایی» برای بهتر دیده شدن کار نصب شود و با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تئاتری نیز تعامل و همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.»

او با اشاره به شرایط کیفی و امکانات پردیس تئاتر تهران گفت: «پردیس تئاتر تهران ازنظر کیفی و سالن‌های تئاتر گزینه بسیار خوبی برای اجرا است اما متاسفانه هنرمندان تئاتر به این مجموعه توجهی ندارند و کمتر به این مجموعه سر می‌زنند.»

این کارگردان توضیح داد: «تنها مسئله اصلی دسترسی به مجموعه پردیس تئاتر تهران است که شاید برای کسانی که وسیله نقلیه شخصی نداشته باشند سخت باشد تا برای تماشای یک اثر نمایشی در این سالن حضور پیدا کنند.»

صالح حسینی درباره حمایت‌های مالی از نمایش جدیدشان افزود: «تاکنون حمایت مالی از ما نشده است اما هزینه سالن با ما درصدی بسته‌ شد که قطعا شرایط خوبی برای گروه‌های جوان تئاتری محسوب می‌شود، چون بعضی تماشاخانه‌ها به طرز عجیبی از هنرمندان و گروه‌های تئاتر پول و هزینه دریافت می‌کنند. خوشبختانه ما اکنون مبلغی را که می‌خواستیم صرف هزینه برای اجاره‌بهای سالن کنیم برای تبلیغات اثر خرج خواهیم کرد که این موضوع برای ما به نوعی حمایت مالی حساب می‌شود.»

حسینی درباره قهر مردم با تئاتر طی ماه‌های گذشته توضیح داد: «شاید یکی از دلایل کم شدن مخاطبان تئاتر و نیامدن آن‌ها به سالن‌های نمایش کیفیت پایین آثار نمایشی باشد! به‌شخصه گاهی اوقات شاهد آثار باکیفیتی در سالن‌ها بوده‌ام. ما باید کیفیت کارمان را بالا ببریم تا مخاطب به سمت تئاتر برگردد. قطعا عوامل اجرایی و کارگردانان باید توجه بیشتری به اجراهای‌‌شان داشته باشند تا مخاطب را درگیر روند داستان کنند و همچنین فرصتی برای سرگرم شدن برایش فراهم کنند.»

این کارگردان در پایان گفت: «ما اهالی تئاتر باید بیشتر مطالعه و تحقیق داشته باشیم. باید با مخاطب‌سنجی و توجه بیشتر به کیفیت آثارمان برای اجرا تلاش کنیم؛ البته حمایت‌ مراکز و ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز در این مسیر بر کیفیت آثار نمایشی تاثیر بسزایی دارد.»

نمایش «بوفالوی آمریکایی» نوشته دیوید ممت با ترجمه آراز بارسقیان است و درباره دو دوست قدیمی در یکی از شهرهای آمریکاست که یکی از آن‌ها فروشگاه کالاهای دست دوم و قدیمی دارد و به فکر دزدی از یک کلکسیونر که سکه‌هایی با نقش بوفالوی آمریکایی دارد، می‌افتد.

هانیه ‌رحیمی، سیدصالح ‌حسینی (تهیه‌کننده و کارگردان)، فاطمه میرزایی، سیدمیثم ‌رجایی‌زاده، امیرمهدی انصاری، سیدصالح ‌حسینی (بازیگران)، هانیه ‌رحیمی (بازیگردان)، سیدمیثم ‌رجایی‌زاده (دستیار کارگردان)، هانیه ‌رحیمی (طراح لباس)، سیدصالح ‌حسینی (طراح صحنه) و نگین ‌شرکت ‌خامنه (طراح پوستر و بروشور) عوامل نمایش «بوفالوی آمریکایی» هستند.

گفت‌وگو: علی کیهانی




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر»

میثم عبدی: نوشتن نمایشنامه به‌صورت گروهی، تجربه‌ای لذت‌بخش بود
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر»

میثم عبدی: نوشتن نمایشنامه به‌صورت گروهی، تجربه‌ای لذت‌بخش بود

میثم عبدی، کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر» می‌گوید تجربه نوشتن نمایشنامه به‌صورت تیمی برای او خیلی جذاب و دلنشین بوده است.

|

نظرات کاربران