در حال بارگذاری ...
اجرای نمایش «خدای کشتار» در «آف برادوی»

مشهورترین نمایشنامه یاسمینا رضا به نیویورک بازگشت

«خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا که یکی از مشهورترین نمایش‌های برادوی در دو دهه اخیر بوده است و ۱۴ سال پیش، ۴۷۶ اجرا داشت، بار دیگر به صحنه تئاتر نیویورک بازگشته است.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه مشهور «خدای کشتار»، نوشته یاسمینا رضا، به کارگردانی نیکولاس ویسلی، در سالن «تیه‌تر نَو» در «آف برادوی» نیویورک روی صحنه رفته است.

«خدای کشتار» یکی از مشهورترین نمایش‌های برادوی در دو  دهه اخیر بوده است که سال 2009 برنده جایزه تونی بهترین نمایش شد و 476 اجرا داشت که دستاوری تاثیرگذار برای یک درام غیرموزیکال محسوب می‌شود، خاصه آنکه که نمایشنامه ترجمه است. یاسمینا رضا، نویسنده مشهور فرانسوی، نمایشنامه خود را به زبان فرانسه نوشت و سِر کریستفر همپتون در سال 2008 آن را به انگلیسی برگرداند تا در شهر لندن اجرا شود. اما برای اجرا در برادوی، نمایش ویرایش مجدد شد، چراکه تماشاگر برادوی، یک‌سری از جزئیات بورژوازی کشورهای غیرآمریکایی برایش قابل درک نبود. شخصیت ورونیک به ورنیکا تبدیل شد و محل وقوع داستان از خیابان چهاردهم پاریس، به کابر هیل در بروکلین تغییر یافت.

«خدای کشتار»، نمایش‌گر دیدار دو زوج است. پسر 11 ساله خانوادهٔ رایل با هم‌کلاسی خود دعوا کرده و دو دندان او را شکسته است. خانوادهٔ رایل برای دل‌جویی و تفاهم به خانه خانواده هویل می‌آیند و ماجرا از این‌جا شروع می‌شود.

کری کاکس، دیوید بورتکا، کریستین نول و گیب فازیو، چهار بازیگر اصلی نمایش «خدای کشتار» به کارگردانی نیکولاس ویسلی هستند. نمایش از 18 آوریل 2023 (29 فروردین 1402) اجرایش شروع شده که تا بیستم ماه مه (30 اردیبهشت) در سالن «تیه‌تر نو» نیویورک ادامه خواهد داشت.

منبع: پلی‌بیل




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد
اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد

زویی کازان به گروه بازیگران نمایش «تردید: یک حکایت تمثیلی»، به نویسندگی جان پاتریک شانلی و کارگردانی اسکات الیس پیوست که فوریه 2024 (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در برادوی روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران