در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با نویسنده و هنرمند عرصه تئاتر

ایوب آقاخانی: انتشارات نمایش را خانواده خودم می‌دانم

ایوب آقاخانی با بیان این‌که انتشارات نمایش را خانواده خود می‌داند، می‌گوید کتاب‌های این ناشر از نظر محتوایی بسیار ارزنده و خوب هستند اما به لحاظ گرافیکی ضعف دارند.

به گزارش ایران تئاتر، غرفه انتشارات نمایش در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ارائه آثار مکتوب و دیجیتال به همراه برگزاری نشست‌های تخصصی و میزبانی از هنرمندان تئاتر، پذیرای دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر است.

ایوب آقاخانی (نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر)، یکی از هنرمندانی بود که مهمان غرفه انتشارات نمایش شد.

آقاخانی درباره حضورش در نمایشگاه کتاب تهران گفت: «من در بیشتر ادوار نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته‌ام، شاید یک یا دو دوره به نمایشگاه کتاب نیامده‌ام. همیشه تلاشم این بوده که حتی اگر یک روز هم شده در این رویداد مهم حضور داشته باشم و خب طبعا شرایط نمایشگاه گاهی امیدوارکننده و گاهی هم ناامیدکننده است.»

او که تاکنون 41 عنوان کتاب تالیف و منتشر کرده است، با اشاره به چاپ چندین کتابش توسط انتشارات نمایش، ادامه داد: «امسال نیز شاهد حضور انتشارات نمایش در این نمایشگاه هستیم، من این انتشارات را خانواده خود می‌دانم. حضورم این‌جا دلیلی نمی‌خواهد چون به خانواده‌ام سر زده‌ام.»

این نویسنده و نمایشنامه‌نویس درباره کیفیت کتاب‌های منتشر شده در انتشارات نمایش گفت: «همچنان می‌گویم که محتوای کتاب‌های انتشارات نمایش بسیار ارزنده و خوب است اما به لحاظ گرافیکی ضعف دارند. از دیرباز تاکنون این مشکل را در کتاب‌ها و مجله‌های ارائه شده در این انتشارات را شاهدش هستیم که امیدوارم این مورد به زودی برطرف شود.»

آقاخانی همچنین درباره تازه‌ترین آثار خود، توضیح داد: «در روزهای پایانی سال گذشته، نمایشنامه «پوست‌مار» به‌دست نشر عنوان به چاپ رسید. همچنین مجموعه نمایشنامه‌های من به تفکیک دهه انتشار، توسط انتشارات میردشتی با عنوان «زیر نور موضعی» جمع‌آوری شده است که امسال به چاپ خواهد رسید. همچنین نمایشنامه «1999» نمایشنامه جدیدم است که انتشارات سوره مهر به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از آن رونمایی خواهد کرد.»

غرفه انتشارات نمایش به همت اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، در سالن ناشران عمومی برپا شده است که با عرضه کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی، میزبان دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

هنرمندان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ به غرفه انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان) ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

گفت‌وگو: علی کیهانی




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

نظرات کاربران