در حال بارگذاری ...
مدرس و پژوهشگر تئاتر مطرح کرد

رحمت امینی: تئاتر شهر یک موزه زنده است؛ آن را پاس بداریم

رحمت امینی مدرس دانشگاه و کارگردان تئاتر معتقد است مجموعه تئاتر شهر به‌مثابه یک موزه زنده است که محیط پیرامونی‌اش می‌بایست از نگاه زیباشناسانه‌تری نسبت به وضعیت بحرانی کنونی برخوردار باشد. 

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، طی روزهای اخیر تعدادی از هنرمندان شاخص عرصه تئاتر ضمن انتقاد از وضعیت فعلی حریم مجموعه تئاتر شهر خواستار رسیدگی فوری مدیران و نهادهای مختلف در این زمینه شده‌اند. یکی از این هنرمندان، رحمت امینی مدرس دانشگاه، کارگردان و پژوهشگر تئاتر است که در ادامه گفت‌وگوی او را می‌خوانید.

رحمت امینی با اشاره به وضعیت نابه‌سامان محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر گفت: «تئاتر شهر برای اهالی تئاتر یک قطب مهم تئاتر در تهران و شاید تمام ایران باشد که همواره برای هنرمندان و تماشاگران عرصه نمایش مکانی ارزشمند تلقی می‌شود.»

او افزود: «من برای بهبود وضعیت پیرامونی این مجموعه پیشنهادی ندارم اما بر این باورم که محیط پیرامونی تئاتر شهر باید در شأن تماشاگران و هنرمندان عرصه تئاتر باشد. این مکان زیبا نه‌تنها یک مجموعه برای اجرای تئاتر که به‌مثابه یک موزه زنده تئاتر است که همچنان اثر خلق می‌کند؛ بنابراین باید در محیط پیرامونی و حریمش اتفاقات زیباشناسانه‌تری بیفتد.»

طی روزهای پیش رو مصاحبه و گفت‌وگوهای هنرمندانی که درباره شریط فعلی حریم تئاتر شهر اظهار نظر کرده‌اند، منتشر خواهد شد.




مطالب مرتبط

آمار فروش سالن‌های اداره کل هنرهای منتشر شد

میزبانی تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از 16 هزار مخاطب
آمار فروش سالن‌های اداره کل هنرهای منتشر شد

میزبانی تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از 16 هزار مخاطب

آمار فروش نمایش‌های‌ تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ 1403 اعلام شد. طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی بیش از 16 هزار مخاطب از نمایش‌های تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج دیدن کرده‌اند.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

نظرات کاربران