در حال بارگذاری ...
...

گفت‌وگو با بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون

عطا عمرانی: در نمایش «هیدن»، نقش یک کاتالیزور را دارم

گفت‌وگو با بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون

عطا عمرانی: در نمایش «هیدن»، نقش یک کاتالیزور را دارم

عطا عمرانی، بازیگر «هیدن» (Hidden) می‌گوید نقش او در این نمایش شبیه یک کاتالیزور است که نقطه تلاقی بخش اول و بخش دوم اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، عطا عمرانی، بازیگر جوان عرصه تئاتر و تلویزیون است که این روزها با نمایش «هیدن» (Hidden) به نویسندگی ریحانه رضی، کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

عمرانی درباره این اثر می‌گوید: «ما بیش از یک سال و نیم، دو سال مشغول تمرین این نمایش بودیم و با جان و دل‌مان روی صحنه آمده‌ایم.»

او ادامه می‌دهد: «کوروش شاهونه و ریحانه رضی، برای تمرین نمایش‌هایشان برنامه‌ریزی دقیقی دارند و می‌دانند در آینده چه‌کاری را می‌خواهند روی صحنه ببرند. «مانستر»، «هیدن» و نمایش دیگری که در آینده‌ای نزدیک روی صحنه خواهد رفت، سه‌گانه‌ای از این زوج هنری است که به نظرم در هر پروژه مخاطبان خود را متحیر می‌کنند.»

بیش از دو سال مشغول تمرین «هیدن» بودیم و با جان و دل‌مان روی صحنه آمدیم. نقشم در نمایش، چون کاتالیزوری، تلاقی بخش اول دوم است

این بازیگر درباره نقشی که در نمایش «هیدن» دارد، توضیح می‌دهد: «نقش من در این نمایش، شبیه یک کاتالیزور است؛ نقطه تلاقی بخش اول و بخش دوم نمایش که پمپاژ می‌شود و دوباره ادامه پیدا می‌کند. حس می‌کنم حضور و وظیفه‌ اصلی‌ام در نمایش همین است.»

او ادامه‌ می‌دهد: «نقشم را خیلی دوست دارم چون کوروش شاهونه و ریحانه رضی صبح تا شب و شب تا صبح برایش فکر کرده‌اند و این نتیجه برایم خیلی ارزشمند است. همچنین همبازی بودن با حمید رحیمی و ریحانه رضی نیز بر دوست‌ داشتن کارم روی صحنه تاثیر زیادی گذاشته است.»

                                          

عطا عمرانی از چالشی که روی صحنه با آن مواجه است، می‌گوید: «در نقشی که من دارم باید با هاش‌اف روی صحنه بیایم. ما در تمرین‌ها با توجه به این که می‌دانیم قرار است صدای‌مان تقویت شود روی صحنه می‌آییم، اما ممکن است هاش‌اف قطع و وصلی پیدا کند و کلا قطع شود که این هم شد. در یکی از شب‌ها میکروفن دچار قطع و وصلی شد که ادامه بازی‌ام را با تُن صدای بلند جلو بردم. البته این را هم بگویم، دلیل اصلی وجود هاش‌اف در این اجرا این است که آمبیانس‌ها در این صحنه و دکور خاصی که طراحی شده باید طوری باشد که حتما هاش‌اف داشته باشیم.»

در این کار با آرامش روی صحنه، نگاه مخاطبان را جذب می‌کنیم؛ برای همین آهسته گام برمی‌داریم و از «هاش‌اف» استفاده می‌کنیم تا تُن صدای‌مان بالا نرود

او می‌افزاید: «ما حتی در صحنه، آرام راه می‌رویم و سعی بر این داریم که در «هیدن» با آرامش نگاه مخاطبان را به خود جذب کنیم. اگر هاش‌اف نداشتیم مجبور بودیم تُن صداهای‌مان را بالا ببریم و شاید حس‌هایی که کارگردان نمایش به آن‌ها فکر کرده بود، درست ایجاد نمی‌شد.»

این هنرمند درباره تبلیغات تئاتر در فضای مجازی توضیح می‌دهد: «شاید این روزها به دلایلی که می‌دانیم رفتن به فضای مجازی سخت‌تر از گذشته شده است. فضای مجازی با همه محدودیت‌های ایجاد شده، الان برای تبلیغات بستر خوبی است و شاید کمترین کار برای منِ بازیگر این باشد که در صفحه مجازی خود تبلیغات کار را بگذارم چون می‌دانم تولیدکنندگان این اثر چه هزینه‌هایی برای تولیدش گذاشته‌اند.»

عمرانی درباره انتخاب کارهایش در تئاتر می‌گوید: «من همیشه سعی می‌کنم منتظر پیشنهاد بازی خوب در تئاتر باشم تا حالم خوب باشد. کوروش شاهونه از آن جنس آدم‌هایی است که من از کار کردن با او خسته نمی‌شوم، چون می‌دانم مخاطب آثارش را دوست دارد.»

حمید ‌رحیمی، ریحانه ‌رضی، آیت ‌بی‌غم، فرناز ‌حسینمردی، مبینا هَداوند‌خانی دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

عکاس: اردلان آشناگر