در حال بارگذاری ...
با نمایشنامه‌ی از پدیدآورنده سریال «تاج»

داستان پوتین در برادوی اجرا می‌شود

تهیه‌کننده نمایش «میهن‌پرستان» نوشته پیتر مورگان امیدوار است که پس از پایان اجرا در «وست‌اند» لندن بتواند این تئاتر را در برادوی اجرا کند.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «میهن‌پرستان» در وست‌اند شهر لندن به تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری سونیا فرایدمن اجرایش به پایان رسید و حالا فرایدمن در گفت‌وگویی با «ددلاین» ابراز امیدواری کرد که در آینده در شهر نیویورک این تئاتر را روی صحنه ببرد.

پیتر مورگان پدیدآورنده سریال «تاج» (crown) و نویسنده نمایشنامه «مخاطب» است که برای هلن میرن، بازیگر کهنه‌کار بریتانیایی به دلیل بازی در نقش ملکه الیزابت در این نمایش، جایزه تونی بهترین بازیگر، در سال 2015 را به ارمغان آورد.

داستان «میهن‌پرستان» در کاخ کرملین اتفاق می‌افتد. این نمایش، داستان بوریس برزوفسکی (با بازی تام هالندر در اجرای شهر لندن) الیگارش نوپایی را روایت می‌کند که در جریان هرج‌ومرج ناشی از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توانسته بخش‌های زیادی از صنعت و رسانه روسیه را به چنگ آورد. او از قدرت و نفوذ خود برای دفاع از سیاستمداری بهره می‌برد که به اشتباه تصور می‌کند یک دست‌نشانده مطیع است؛ و این سیاستمدار کسی نیست جز ولادیمیر پوتین (با بازی ویل کین). ویل کین برای اجرای نقش ولادیمیر پوتین پیش‌تر برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل از مراسم اهدای جوایز اولیویه شده است.

کارگردانی تئاتر «میهن‌پرستان» در شهر لندن را روپرت گولد برعهده داشت و میریام بوتر طراح صحنه و لباس و موسیقی کاری از آدم کورک بود. این نمایش از ششم ژوئن (16 خرداد) در سالن نوئل کوارد در شهر لندن روی صحنه رفت و اجرا تا نوزدهم اوت (28 مرداد) ادامه داشت.

منبع:واتس‌آن‌استیج




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران