در حال بارگذاری ...
برای تماشای مجلس «تعزیه شبیه نور»

غلامعلی حدادعادل و علیرضا نادعلی به پردیس تئاتر تهران رفتند

غلامعلی حدادعادل و علیرضا نادعلی شب گذشته در مجلس «تعزیه شبیه نور» در پردیس تئاتر تهران حضور پیدا کردند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، آخرین شب مجلس تعزیه «شبیه نور» با عنوان مجلس حضرت عباس (ع)، پنجم شهریور در پردیس تئاتر تهران به کار خود پایان داد.

این مجلس با حضور غلامعلی حدادعادل، طیبه ماهروزاده و امیرحسین سمیعی (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری) همراه بود.

غلامعلی حدادعادل در حاشیه حضورش در پردیس تئاتر تهران گفت: «برگزاری مجلس تعزیه امشب مؤید این بود که این نمایش مذهبی بسیار هنری‌تر و فنی‌تر از قبل شده است، به‌واسطه حضورم در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به خواندن اشعار تعزیه‌خوانان بسیار دقت کردم، نکته قابل‌توجه عدم وجود حتی یک اشتباه در اشعاری بود که خوانده می‌شد، این نکته قابل‌تقدیر است، همچنین جنبه ادبی، هنری و مذهبی بسیار ارزشمند بود.»

او در پایان ضمن دیدار و تشکر از عوامل اجرایی و تعزیه‌خوانان مجمع تعزیه آل طاها، گفت: «گرفتاری‌های روزمره باعث شده تا کمتر فرصت حضور در مجالس تعزیه داشته باشیم. تماشای این تعزیه تجدید خاطره‌ای بود از سال‌های بسیار دور؛ به برکت انقلاب اسلامی این هنر زنده شده و اجرای تعزیه شبیه نور در پردیس تئاتر تهران نشان داد این هنر ملی- مذهبی دوباره احیا شده است.»

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز مهمان روز چهارم شهریور در پردیس تئاتر تهران بود که پس از پایان اجرای مجلس تعزیه در دیدار با عوامل «مجمع تعزیه آل طاها» و تعزیه‌خوانان ضمن عرض خدا قوت، تعزیه‌خوانی را فارغ از وفاداری به نحوه اجرا، دارای شور و حال معنوی توصیف کرد که از سوی معین‌البکاء گرفته تا تک‌تک تعزیه‌خوان‌ها به مردم و علاقه‌مندان تعزیه انتقال داده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری 20 شب مجلس تعزیه به‌عنوان یک نمایش ملی - مذهبی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مجموعه پردیس تئاتر تهران را قابل‌تقدیر و تشکر دانست.

او توضیح داد: «مبتنی بر اطلاعاتی که دریافت کرده‌ام، بر اساس رویکرد جدید سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، پردیس تئاتر تهران نه تنها در حوزه نمایش، بلکه در حوزه موسیقی فعالیت ویژه‌ای در دستور کار و برنامه‌ریزی دارد، از همین رو، ما نیز در برنامه بودجه وظیفه خود می‌دانیم که امسال ویژه‌تر از سال‌های قبل به این موضوع توجه کنیم و از این مجموعه به‌عنوان قطب هنر نمایش و موسیقی در جنوب تهران حمایت لازم را انجام دهیم.»

نادعلی در پایان گفت: «آنچه امروز در این مکان رخ‌داده است می‌تواند هر فعالیت دیگری هم باشد، اما مدیریت پردیس تئاتر تهران انتخاب درست و اصلح‌تری را انجام داده است. مبتنی بر همین اتفاق شورای شهر تلاش می‌کند این موضوع را برای ریل‌گذاری‌های آینده دلالت کند. من از جانب کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران این قول را می‌دهم در حمایت از این نوع تولید در برنامه‌وبودجه سال کمک کنیم، این‌گونه از فعالیت‌ها را از عناصر اصلی فرهنگ می‌دانیم و معتقدیم که حمایت از این اتفاقات و رویدادها قطع به‌یقین مدنظر رهبر فرزانه انقلاب نیز قرار دارد.»




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد
با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد

بیش از دو سال از درگذشت صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه می‌گذرد و روز گذشته، هم‌زمان با سالروز تولد او، کتابخانه شخصی‌اش به خانه تئاتر اهدا شد.

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

نظرات کاربران