در حال بارگذاری ...
اقتباس از رمان دافنه دو موریه روی صحنه

اجرای نمایش موزیکال «ربه‌کا» در لندن

نمایش موزیکال «ربه‌کا» در سالن تئاتر چرینگ‌کراس شهر لندن امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، مراسم رسمی افتتاحیه نمایش «ربه‌کا» به کارگردانی آلخاندرو بونَتو که اجرای خود را از روز چهارم سپتامبر (13 شهریور) آغاز کرده، امروز دوشنبه هجدهم سپتامبر (27 شهریور) برگزار می‌شود. این نمایش موزیکال کار هنرمندان آلمانی و براساس رمان مشهور «ربه‌کا» اثر دافنه دو موریه نوشته و تولید شده است.

اجرای انگلیسی‌زبان این نمایش تا روز هجدهم نوامبر (بیست‌و‌هفتم آبان) ادامه خواهد داشت.

پیشتر و در سال 2009 بن اسپریچر برنامه‌ریزی تولید نسخه انگلیسی‌زبان این نمایش موزیکال را برعهده داشت و سیه‌را بوگس، بازیگر محبوب برادوی نیز به پروژه پیوسته بود اما برنامه‌ریزی اجرای نمایش در سال 2012 به دلایل مختلف دوبار لغو شد. در نهایت، اسپریچر سال 2019 با یک اتهام قانونی مواجه شد و از پروژه کنار رفت. 

بعد از کش‌وقوس و پیگیری بسیار، کارگردانی این اثر نمایشی بر عهده آلخاندرو بونَتو سپرده شد. در نمایش «ربه‌کا» ریچارد کارسون در نقش ماکسیم دو وینتر، لورن جونز در نقش همسر دوم ماکسیم و کارا لین در نقش خانم دنورس ایفای نقش می‌کنند.  

راوی رمان معروف دافنه دو موریه در این نسخه نمایشی، زنی جوان و بدون نام است که رفتارهای همسر دمدمی‌‌مزاجش، ماکسیم دووینتر، او را سردرگم کرده است. همسر اول او که ربه‌کا نام دارد در جریان سانحه‌ قایق‌سواری غرق شده، اما روح او خانه را ترک نکرده است و در جای جای خانه و همچنین در رفتار خانم دانورس، خدمتکار عمارت، می‌شود حضور او را حس کرد و…

نسخه انگلیسی‌زبان نمایش «ربه‌کا» نوشته کریستفر همپتون و اشعار آن نوشته مشترک او و مایکل کونزی است.

آلفرد هیچکاک، کارگردان بنام سینما در دهه 40 میلادی، بر اساس این رمان فیلمی را با همین نام با بازی لارنس اولیویه در نقش آقای دو وینتر و جوآن فونتین در نقش ربه‌کا ساخته است.

منبع:پلی بیل




مطالب مرتبط

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران