در حال بارگذاری ...
با حضور اکبر عبدی، حمید جبلی، صدرالدین زاهد و مازیار لرستانی

اجراهای تئاتر شهر به آتیلا پسیانی تقدیم شد

اجرای شش نمایش و یک نمایشنامه‌خوانی در تئاتر شهر، شب گذشته همزمان با درگذشت آتیلا پسیانی به او تقدیم شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر،‌ اجرای شش نمایش و یک نمایشنامه‌خوانی که شب گذشته (جمعه 14 مهر) در تالارهای چهارسو، قشقایی، سایه، تالار مشاهیر و کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه بودند،‌ به آتیلا پسیانی و تأثیر این هنرمند بر هنر تئاتر ایران تقدیم شد.

نمایش‌های «در انتظار گودو» به کارگردانی مازیار لرستانی، «سوسمار» به کارگردانی رحمت امینی و با حضور اکبر عبدی و حمید جبلی،‌ نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه و با حضور صدرالدین زاهدی، نمایش «تفنگ‌های کارار» به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی، نمایش «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی و نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» به کارگردانی مجید شکری و نمایشنامه‌خوانی «یلدای سرد و باشکوه استاد محمود راد» نوشته غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان به کارگردانی امین اکبری‌نسب، در اجراهای شب گذشته خود، یاد آتیلا پسیانی را پس از اجرای خود گرامی داشتند.

آتیلا پسیانی آخرین بار سال 1398 نمایش «قهوه قجری» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد اما پس از چند اجرا به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ اجرای خود را به زمان دیگری موکول کرد ولی بیماری سرطان به او مجال اجرای مجدد نمایش را نداد.

عکس: پرویز گوهری‌راد




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

نظرات کاربران