در حال بارگذاری ...

«دختر یانکی» به عمارت ارغوان می‌رود

نمایش «دختر یانکی» با کارگردانی مشترک علی‌رضا ‌تاجیک و مهدی ‌هاشم‌‌آبادی از اول آبان در عمارت ارغوان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، علی‌رضا تاجیک و مهدی هاشم‌آبادی در تجربه‌ای مشترک نمایش «دختر یانکی» نوشته نیل سایمون را کارگردانی کرده و از اول آبان در سالن شماره 2 عمارت ارغوان روی صحنه می‌برند.

«دختر یانکی» نوشته نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر درباره اندی و نورمن، دو دوست و روزنامه‌نگار جوان است که نشریه‌ سیاسی اعتراضی فالوت را اداره می‌کنند. با ورود سوفی راش مه‌یر، مربی شنای انجمن دختران جوان مسیحی که یک وطن‌پرست دوآتیشه ا‌ست، به همسایگی آپارتمان روبه‌رویی آن‌ها و دل‌باختگی نورمن به او همه چیز به هم می‌ریزد.

در این نمایش، علیرضا ‌تاجیک، مهدی ‌هاشم‌‌آبادی و فریده داداشی به ایفای نقش می‌پردازند.

در این پروژه ملیحه مقیمی (مشاور کارگردان) و  امیرمحمد ‌رشاد (دستیار اول کارگردان)، احسان طاهری و متین هاشم‌آبادی (آهنگسازان)، سما مقیمی (طراح لباس)، فاطمه تقی‌نژاد (عوامل صحنه)، مرتضی بازدیده (طراح تیزر)، مهدی ‌هاشم‌‌آبادی (طراح پوستر) و مرتضی آبیارکی (مجری دکور) هستند.
در پرونده کاری علی‌رضا تاجیک بازی در نمایش‌های «تئاتر بی‌حیوان»، «آخرین منزل»، بازی در فیلم کوتاه جای گرم، دستیار کارگردانی نمایش هجده و ما پنج نفر و... دیده می‌شود.

مهدی هاشم‌آبادی نیز تجربه بازیگری و طراحی پوستر در نمایش «پزشک نازنین»، «تئاتر بی‌حیوان»، بازی در نمایشنامه‌خوانی «سلطان مار» و طراحی پوستر آثاری همچون جای گرم، هجده، ما پنج نفر و ... را در پرونده کاری دارد.
نمایش «دختر یانکی» ساعت 17 هر روز غیر از شنبه‌ها در سالن شماره 2 عمارت ارغوان اجرا می‌شود. فروش بلیت روزهای نخست این نمایش در سایت تیوال به آدرس فعال است.




مطالب مرتبط

نیاز اسماعیل‌پور، کارگردان «رقص فراموشی» مطرح کرد

اجرایی درباره حرف نزدن و عمل کردن
نیاز اسماعیل‌پور، کارگردان «رقص فراموشی» مطرح کرد

اجرایی درباره حرف نزدن و عمل کردن

نیاز اسماعیل‌پور، کارگردان و نویسنده «رقص فراموشی»، این نمایش را اثری درباره حرف نزدن و عمل کردن معرفی می‌کند؛ آن‌هم در روزگاری که جامعه بیش از هر حرفی، به قدم برداشتن نیاز دارد و هر قدمی هرچقدر هم که کوچک باشد، راهی به سوی جلو خواهد بود.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

نظرات کاربران