در حال بارگذاری ...
اجرای نمایشنامه جان پاتریک شانلی در برادوی

نوه الیا کازان بازیگر نمایش‌ «تردید» شد

زویی کازان به گروه بازیگران نمایش «تردید: یک حکایت تمثیلی»، به نویسندگی جان پاتریک شانلی و کارگردانی اسکات الیس پیوست که فوریه ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در برادوی روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایران تئاتر، گروه بازیگران اجرای تازه‌ای از نمایشنامه مشهور «تردید: یک حکایت تمثیلی»، نوشته جان پاتریک شانلی اعلام شد.

کوئنسی تایلر برنستاین و زویی کازان به گروه بازیگران این نمایش پیوستند که ماه فوریه سال آینده (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در برادوی روی صحنه خواهد رفت. پیش‌تر، حضور لیو شرایبر و تاین دالی در این اجرا اعلام شده بود.

«تردید: یک حکایت تمثیلی» به کارگردانی اسکات الیس، ابتدای سال آینده میلادی در سالن آمریکن ایرلاین در نیویورک اجرا خواهد شد. اسکات الیس مدیر هنری گروه تئاتری راوندابات است و «تردید: یک حکایت تمثیلی» جدیدترین کار او به حساب می‌آید.

زویی کازان نقش خواهر جیمز و کوئنسی تایلر برنستاین در نقش خانم مولر ظاهر می‌شوند. تاین دالی در این نمایش، نقش خواهر آلویسیوس، مدیر یک مدرسه کاتولیک پسرانه را بازی خواهد کرد که باید با وجدان خود دست و پنجه نرم کند، چراکه به کشیش محبوب محله، پدر فلین (شرایبر) در مورد آزار و اذیت یک دانش‌آموز سیاه‌پوست مشکوک می‌شود و ...

«تردید: یک حکایت تمثیلی»، نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر است که نخستین بار سال 2004 در آف‌برادوی و در سالن منهتن تیه‌تر کلاب اجرا شد. این نمایش سال 2005 با بازی شری جونز، برایان اف. اوبرایان، آدریان لنوکس و با کارگردانی داگ هیوز در برادویذروی صحنه رفت که برنده چند جایزه تونی شد.

زویی کازان، نوه الیا کازان، فیلمساز مشهور آمریکایی است که در کارنامه خود آثاری مانند «در بارانداز» را دارد. زویی دختر نیکلاس کازان است و در رشته تئاتر از دانشگاه ییل دانش‌آموخته شده است. او بازیگر سینما و تلویزیون است.

در اقتباس سینمایی این نمایشنامه به کارگردانی جان پاتریک شانلی که سال 2008 روی پرده رفت، مریل استریپ، فیلیپ سیمور هافمن، ایمی آدامز و وایولا دیویس ایفای نقش کردند. فیلم با استقبال منتقدان روبه‌رو و نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

منبع:تیه‌تر مانیا

                      




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

نظرات کاربران