در حال بارگذاری ...
همزمان با سالروز درگذشت هنرمند

یادبود فهیمه راستکار برگزار می‌شود

یادبود فهیمه راستکار، همزمان با سالروز درگذشتش در خانه تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، یادبود فهیمه راستکار همزمان با سالروز درگذشتش به کوشش انجمن صنفی بازیگران خانه تئاتر ایران روز جمعه سوم آذر برگزار می‌شود.

در این برنامه تعدادی از دوستان و همکاران فهیمه راستکار درباره او صحبت می‌کنند و در بخش پایانی هم مستند «جای خالی» که سال ۹۱ و بافاصله اندکی از درگذشت این هنرمند ساخته‌شده، برای اولین بار اکران می‌شود.

فهیمه راستکار متولد ۱۳۱۲ در تهران بود که در سال ۱۳۴۶ در رشته‌ی زبان فرانسه از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۱۳۳۰ فعالیت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۳۵ با همکاری با گروه دوبله «آلکس آقاباباییان» در ایتالیا به این حرفه پرداخت و در سال ۱۳۴۳ نیز وارد رادیو شد.

او ازجمله بازیگرانی بود که با رفت‌وآمد و حضور در خانه شاهین سرکیسیان، هنرمند فقید تئاتر با این هنر آشنا شد و در نمایش‌هایی همچون  «آنتیگونه»، «باغ آلبالو»، «باغ‌وحش شیشه‌ای»، «بازگشتنی‌ نیست»، «پرده عجایب» و «همان‌که بوده‌ایم» و… به ایفای نقش پرداخت.

راستکار فعالیت سینمایی‌اش را از سال ۱۳۵۲ با بازی در فیلم «مغول‌ها» آغاز کرد و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «آقای هیروگلیف»، «خط پایان»، «شیر سنگی»، «ترنج»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «محموله»، «مرغ و همسایه»، «عشق و مرگ»، «الو الو من جوجوام»، «روانی»، «زن شرقی» و «دختری به نام تندر» اشاره کرد.

او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی‌ «کمند خاطرات»، «بهشت گمشده»، «تهران ۱۱»، «پرده عجایب» و «کارگاه شمسی و دستیارش مادام» و چند مجموعه‌ دیگر بازی کرد.

راستکار در تألیف کتاب «مستطاب آشپزی» هم با نجف دریابندری همسرش همکاری داشت.

یادبود فهیمه راستکار ساعت ۱۷ روز جمعه سوم آذر در سالن استاد جوانمرد عمارت خانه تئاتر به نشانی خیابان سمیه، بین حافظ و نجات‌اللهی (ویلا)، شماره ۲۶۰ برپا خواهد شد.




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم
فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم

فرهاد قائمیان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکنات‌شان را در اختیار هنرمندان و ...

|

نظرات کاربران