در حال بارگذاری ...

برج آزادی تهران میزبان «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» می‌شود

دانیال اربابی دو نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» را با نام «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» در برج آزادی روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر، دانیال اربابی، در تازه‌ترین تجربه کارگردانی‌اش بنا دارد دو نمایش با نام‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» را بر اساس فیلم‌نامه‌ «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ رجینالد رُز روی صحنه ببرد.

نمایش‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی در آذر و دی‌ ۱۴۰۲ در مجموعه برج آزادی به اجرا گذاشته خواهد شد.

این کارگردان جوان که در نمایش قبلی خود یعنی «خانه برناردا آلبا» به رؤیت‌پذیرسازی ظرفیت زنان پرداخته بود، این بار در تلاش است تا تفاوت‌ها و توانمندی‌های زنان و مردان در حوزه تصمیم‌گیری و قضاوت را در قالب ۲ نمایش مجزا به تصویر بکشد.

در خلاصه داستان فیلمنامه‌ «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ رجینالد رز چنین آمده است: «پسر نوجوانی به قتل پدرش متهم شده و حال داوری نهایی بر عهده هیئت منصفه‌ای ۱۲ نفره گذاشته‌شده است تا او را متفق‌القول بی‌گناه یا گناهکار تشخیص دهند.»

علوم مختلف مانند جامعه‌شناسی و روانشناسی به ما نشان داده‌اند که زنان و مردان به دلیل نگرش‌ها، ساختارهای ذهنی و روانی متفاوت، به شیوه‌های مختلفی به قضاوت و تصمیم‌گیری می‌پردازند. 

بر اساس این مطالعات می‌توان چنین گفت که مردان در مقایسه با زنان، برای قضاوت مسائل پیش‌رو بیشتر متأثر از تجربیات گذشته و در پی تأمین رفاه و آسایش نزدیکان خود هستند. حال‌آن‌که زنان بسیاری برای قضاوت و تصمیم‌گیری امور کنونی به دورنمای آینده و مشکلات و نگرانی‌های محتمل آن تکیه‌ دارند.

اطلاعات تکمیلی و اسامی بازیگران و معرفی عوامل هر دو نمایش به‌زودی اعلام می‌شود.




مطالب مرتبط

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

نظرات کاربران