در حال بارگذاری ...
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد

سرعت بخشیدن به اجرای طرح حریم تئاتر شهر

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران، بر تسریع امور را برای حفظ حریم تئاتر شهر تاکید کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، در پایان جلسه شورای شهر تهران در روز سه‌شنبه پنجم دی، توضیحاتی درباره طرح حریم تئاتر شهر به خبرنگاران داده شد.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد ساخت‌وساز در حریم تئاتر شهر با بیان اینکه دو سال است که در مورد ساماندهی بوستان دانشجو و حریم تئاتر شهر فعالیت و جلساتی بین شورا، شهرداری، مجموعه تئاتر شهر و وزارت ارشاد صورت گرفته است، گفت: «بخشی از این جلسات در مورد حریم تئاتر شهر است چراکه تئاتر شهر، مرکز پمپاژ هنرهای نمایشی است و نقطه ویژه شهر است، اما حریم آن‌که طبق اسناد، جزو ملکیت آن است، هیچ حفاظی نداشت و شرایط به‌گونه‌ای بود که حفظ حریم تئاتر شهر جزو مطالبات هنرمندان بود.»

او با اشاره به آسیب‌های اجتماعی پیرامون تئاتر شهر ادامه داد: «شهرداری طرحی را آماده کرد که موردقبول نبود و وزارت ارشاد طرحی را تهیه کرد و جلسه‌ای  با حضور معاونین تشکیل و درنهایت کلنگ زنی حریم توسط شخص وزیر فرهنگ انجام شد؛ در هر ساخت‌وسازی باید ضوابط شهرسازی چک شود و مورد تأیید قرار گیرد و ما تسریع امور را برای حفظ حریم تئاتر شهر در دستور کار قراردادیم و تعاملات با نگاه مثبتی پیش می‌رود.»

نادعلی با بیان اینکه طرح نرمی پیرامون تئاتر شهر اجرا خواهد شد، گفت: «قرار است یک کار خیلی نرم انجام و محیط را جدا کند؛ بوستان دانشجو محیط خود را خواهد داشت و تئاتر شهر هم محیط خود را خواهد داشت و  در بوستان هم کارهایی خواهیم کرد و نصب مجسمه‌ها و برگزاری موضوعات آئینی را خواهیم داشت.»




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران