در حال بارگذاری ...
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در شناسایی هنرمندان و نحوه ثبت‌نام جوانان خلاق در این زمینه به ما کمک کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه نهم دی‌ همزمان با برگزاری ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در دولت سیزدهم سیاست‌ها و برنامه‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در استان‌ها را تشریح کرد.

کاظم نظری در ابتدای این مراسم گفت: «اولاً از همه دوستان استانی صمیمانه قدردانی می‌کنم که در برگزاری جشنواره‌های استانی نهایت همکاری را با ما داشتند. این در حالی است که عزیزان ما در جشنواره‌های منطقه‌ای هم نهایت همکاری را داشتند که جا دارد از همه عزیزان قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم.»

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «همان‌گونه که می‌دانید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای هشت سال تعطیل بود اما با حمایت وزیر فرهنگ و معاونت امور هنری جشنواره‌های منطقه‌ای ما دوباره برگزار شد که واقعاً مایه مسرت است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «جشنواره تئاتر فجر از روز ۲۶ دی‌ در بخش‌های رادیویی و پژوهش آغاز می‌شود. ما در حوزه بین‌المللی هم کارهای خوبی داریم که در روزهای بعد پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم. در حوزه جشنواره‌های منطقه‌ای هم تصمیم داریم در صورت کیفیت خوب کارها حدود ۱۲ اثر را برای حضور در جشنواره انتخاب کنیم که امیدوارم بتوانیم شاهد شورونشاط خوبی در این عرصه باشیم. در حوزه تئاتر خیابانی هم نهایت تلاش خودمان را انجام می‌دهیم که بهترین گروه‌های تهرانی و استانی در جشنواره حضور مؤثری داشته باشند.»

نظری ادامه داد: «در تدارک این هستیم که به‌واسطه تلویزیون تئاتر ایران شرایطی را فراهم کنیم که هنرمندان استانی هم بتوانند در قالب این بستر رسانه‌ای به تماشای آثار به نمایش درآمده در جشنواره بنشینند. ما پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر هم شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر زیبای اردکان هستیم که امیدوارم این جشنواره نیز بتواند در استان یزد میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان و کارگردانان باشد.»

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که بنده از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در این زمینه مساعدت‌های لازم را برای تولید محتواهای نمایشی داشته باشند. من از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در شناسایی هنرمندان و نحوه ثبت‌نام جوانان خلاق در این زمینه به ما کمک کنند.»




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود
خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار وحدت که یکی از سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر 42 است،خبر داد ۵۰ درصد از سرانه یک میلیارد تومانی انجمن‌‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

|

نظرات کاربران