در حال بارگذاری ...

«سیاه خال» برای اجرا به اقلیم کردستان دعوت شد

اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنرهای زیبای اقلیم کردستان عراق، از محسن اردشیر و گروه نمایش «سیاه خال» برای اجرا در اقلیم کردستان دعوت به‌عمل آوردند.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «سیاه خال» به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر (جمعه 11 اسفند)، میزبان اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنرهای زیبای چمچمال اقلیم کردستان عراق بود.

در پایان اجرا، رئیس انجمن هنرهای زیبای چمچمال کردستان عراق، فیصل عادل یادگار برای حضور روی صحنه دعوت شد.

او ضمن تقدیر از کارگردان، بازیگران و اعضا گروه، از گروه نمایش «سیاه خال» دعوت کرد تا در اقلیم کردستان این نمایش را روی صحنه ببرند. فیصل عادل در پایان این نمایش با تمجید از این گروه نمایشی گفت: «امیدوارم مثل ما که از اقلیم آمده‌ایم، از این نمایش لذت برده باشید. من به همراه یک گروه چهارنفره از اقلیم کردستان عراق برای حضور در جشنواره کودک و نوجوان در شهر یزد به ایران آمده‌ایم و جلساتی نیز با وزارت ارشاد و مجموعه‌های هنری ایران داشتیم. یکی دیگر از برنامه‌هایی که در ایران داشتیم، دیدن همین نمایش «سیاه خال» بود.»

او ادامه داد: «چندین سال می‌شود که ارتباط‌های خوبی با ایران داریم و بنده هم نماینده اقلیم کردستان در بخش هنرهای زیبا هستم، تابه‌حال چندین برنامه از ایران در اقلیم کردستان عراق اجرا شده است و ما هم در ایران اجراهای متعددی داشته‌ایم. ما امشب اینجا آمده‌ایم تا دو کار انجام دهیم. در مرحله اول به‌ پاس خلاقیت هنری و اجرای نمایش به فوق‌العاده‌ترین روش، تندیس افتخار و لوح تقدیر از طرف فرماندار چمچمال به کارگردان نمایش اهدا کنیم و در مرحله دوم از گروه «سیاه خال» برای اجرا در اقلیم کردستان عراق دعوت کنیم و قطعاً اولین نمایشی که تلاش می‌کنیم آنجا اجرا شود، همین نمایش خواهد بود.»

فیصل عادل یادگار در ادامه گفت: «هنر به شکلی است که همه ما را دور هم جمع می‌کند و ما را وادار می‌کند که زیبایی‌ها را بیشتر ببینیم.»

نمایش «سیاه خال» به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، به اواسط اجرای خود نزدیک شده و با برگزاری ۱۰ اجرای دیگر در ساعت ۱۹:۳۰، میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است.




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد

نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 31 فروردین‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با مجموع 3 اجرا و میزبانی از یک هزار و 382 مخاطب توانست به فروشی معادل 312 میلیون و 300 ...

|

نظرات کاربران