در حال بارگذاری ...
نصرالله قادری در گفتگو با ایران تئاتر مطرح کرد

حضور انتشارات نمایش با 120 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

کتاب‌های انتشارات نمایش با ۱۰ درصد تخفیف در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر نصرالله قادری مدیر انتشارات نمایش از ارائه 120 عنوان کتاب تخصصی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

قادری با بیان این مطلب به ایران تئاتر گفت: امسال در غرفه انتشارات نمایش در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 120 عنوان کتاب عرضه می‌شود که از این تعداد 9 عنوان کتاب جدید هستند.

مدیر انشتارات نمایش ادامه داد: از این 9 عنوان جدید، دو عنوان نمایشنامه، دو مجموعه در ارتباط با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و پنج عنوان هم در ارتباط با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

نصرالله قادری در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا نشست یا برنامه ویژه‌ای برای نمایشگاه درنظر گرفته شده یا نه، اظهار داشت: ما برای نمایشگاه امسال برنامه وسیعی داشتیم ولی بنابه دلائلی که مهم‌ترین آنها اختصاص ندادن غرفه مناسب است امکان برگزاری برنامه جنبی خاصی را نداریم. در واقع با اینکه انتشارات نمایش یک انشتاران نیمه دولتی است و همچنین تنها انتشارات تخصصی تئاتر در کشور است، اما اصولا غرفه بزرگ‌تری به ما نمی‌دهند. به عبارتی دیگر برگزارکنندگان نمایشگاه نگاه خاصی به انتشارات تخصصی دارند ولی به طور کلی این امکان از تئاتر همیشه دریغ شده است.

قادری با بیان اینکه هیچ برنامه جنبی در نمایشگاه نداریم، افزود: با اینکه ما دقیقا در نخستین روز برای غرفه ثبت‌نام کردیم و هزینه آن را نیز واریز کردیم اما تصمیم نهایی درباره اینکه مکان غرفه‌ها کجا باشد بر اساس معیارهای خودشان است و ما تصمیم گیرنده نیستیم. به همین خاطر و با توجه به فضای کم غرفه امکان برگزاری چنین برنامه‌هایی را نداریم چراکه برگزاری اینگونه برنامه های جنبی نیاز به غرفه و فضای بزرگ تری دارد و به نظرم دعوت از هنرمندان تئاتر و نشاندن آنها در یک فضای کوچک بیشتر شبیه یک کار دکوری است و به نوعی هم توهین به آن هنرمند است و هم توهین به انتشارات است.

او در پایان با ابراز امیدواری از اینکه دانشجویان و علاقه‌مندان تئاتر از فرصت نمایشگاه برای تهیه کتاب‌های که در انتشاراتی‌های دیگر پیدا نمی‌شود، استفاده کنند خاطر نشان کرد: تمام کتاب‌های انتشارات نمایش امسال در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با ده درصد تخفیف عرضه می‌شود.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشتماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج‌فارس روبه‌روی حرم مطهر امام خمینی(ره) قرار دارد.

انتشارات نمایش در سالن A4 راهرو4  غرفه شماره 55 میزبان علاقه‌مندان و دانشجویان تئاتر است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران