گفت وگو با علی شمس نویسنده و کارگردان نمایش« وقتی خروس غلط می خواند» تاریخ کانسپ مورد علاقه من است ایران تئاتر:نمایش «وقتی خروس غلط میخواند» یک نمایش اسطوره ای آن هم از جنس یونانیش است و نویسنده در اثرش سفری سیال ذهن در تاریخ از گذشته دور تا به امروز آغاز می کند و ...
به روایت سیامک زمردی مطلق دبیر مسابقۀ عکس فجر بیست و هشت سال عکاسی تئاتر در آینۀ جشنواره تئاتر فجر ایران تئاتر روایت شکل گرفتن و تثبیت بخش عکاسی تئاتر جشنواره فجر و تحولات تاثیرگذار در این عرصه را در گفتوگو با سیامک زمردی مطلق دبیر چند دوره از مسابقه عکاسی فجر، ...
گفت وگو با علی هاشمی کارگردان نمایش «ماه در آب» تلاشم وفاداری به متن محمد یعقوبی است ایران تئاتر:«ماه در آب» بدون تردید یکی از دراماتیک ترین متن های تاریخ معاصر تئاتر ما است که رفتار شناسی دقیقی از احوالات طبقه متوسط جامعه ارائه می دهد . دو مرد و یک زن ...
گفت وگو با منیژه محامدی کارگردان نمایش «تبرئه» زندگی در دنیا بسیار سخت و ترسناک شده است ایران تئاتر:منیژه محامدی از بزرگان تئاتر ما است که در چند دهه اخیر متن های نویسندگان بزرگ خارجی از قبیل آرتور میلر را با توانمندی روی صحنه اجرا کرده است. محامدی ...
گفت وگو با آذر خوارزمی بازیگر نمایش «ماه در آب» من با کاراکتر آی سودا زندگی کردم ایران تئاتر:نمایش «ماه درآب» بر اساس یکی از متن های درخشان تاریخ معاصر تئاتر ایران توسط محمد یعقوبی نوشته شده و پیش از این متن دو اجرای موفق در سال های ۸۵ و۹۵ روی صحنه ...
گفت وگو با نادیا باوند بازیگر نمایش «کالبد شکافی» قصد ما نشان دادن بخشی از واقعیتها مثل همین خشونت است ایراندتئاتر:نمایش «کالبد شکافی» در تداوم سایر اجراهای گروه تئاتری آوای دیوانگان اثری اجتماعی – مستند در باره چالش ، انتظارات و مطالبات ترنس ها و ودو جنسی های جامعه ...
گفت وگو با آرش فلاحت پیشه بازیگر نمایش «ازدواج آقای می سی سی پی» سنت کلود با تکیه بر آرمان هایش می خواهد دنیا را تغییر بدهد ایران تئاتر:نمایشنامه «ازدواج آقای می سی سی پی»، یکی از آثار درخشان ، جذاب و چند وجهی دورنمات است که در مباحث مختلفی در باره اخلاقیات ، نظام سرمایه داری و اصول گرایی ...
گفت وگو با آرزو نبوت بازیگر نمایش «ازدواج آقای می سی سی پی» تئاتر باعث شد در سینما حضور موفق داشته باشم ایران تئاتر:یک زن و سه مرد درام نمایش هیجان برانگیز و جذاب «ازدواج آقای می سی سی پی» نوشته درخشان دورنمات را شکل میدهند. آناستازیا تنها شخصیت زن نمایش شخصیتی چند ...
بازخوانی گفت و گوی ایران تئاتر با هنرمند خاطره ساز آخرین گفتوگوی مطبوعاتی حسین محب اهری در سالروز تولد 67 سالگی اش حسین محب اهری در آستانۀ سالروز تولد ۶۷ سالگیاش میهمان ایران تئاتر شد و فرصتی به دست داد تا در حضورش بخشی از کارنامه افتخارآمیز فعالیتهای هنری او را ورق بزنیم.
رضا عبدالعلیزاده در گفتوگو با ایران تئاتر اجرای نمایش کودک بر پایۀ «منطق الطیر» تجربه دشواری بود کارگردان نمایش « پر پر، سیمرغ پر» گفت: با وجود پرتعداد بودن کاراکترها و دشواری اجرای نمایشی بر مبنای یکی از شاهکارهای ادبیات ایرانی تمایل دشاتم تا این اثر را روی صحنه ...
سروش محمد نیا در گفتوگو با ایرانتئاتر مطرح کرد تمرکزمان رویکارفرهنگی وآگاهی رساندن درباره بیماری ایدز است ایرانتئاتر: یک زن، یک مرد و انبوهی از سوء تفاهامات و نگاه بدبینانه میان آن دو نفر درام نمایش مانیفیست تلخ به روایت من را شکل می دهد. نمایشی تلخ و گزنده که به یکی از ...
گفت وگو با حمید ابراهیمی نویسنده ، طراح و کارگردان با اجرای نمایش «لاله زار ،هتل کاتوزیان» دینم را به تئاتر ادا کردم ایران تئاتر:حمید ابراهیمی در نمایش «لاله زار،هتل کاتوزیان» درام قصه اثرش را به سمت تاریخ معاصر ایران دردهههای بیست تا چهل برده است. این نمایشنامه یک درام اجتماعی ...
بهار براتی در گفتوگو با ایرانتئاتر عنوان کرد با آثار فرهنگی میتوان آگاهی مردم نسبت به بیماری ایدز را افزایش داد ایرانتئاتر: نمایش «مانیفست تلخ به روایت من» یک اثر رئالیستی تلخ و واقع گرا در باره زندگی زوج جوانی است که در زندگیشان دچار چالش بزرگی شده اند و زن قدرت بخشش مرد را به ...
احمد ارجمندی در گفتوگو با ایران تئاتر عنوان کرد: خانه عروسک به بازیابی ارزشهای زنان میپردازد نمایش «کنشی اشتباه از خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن به کارگردانی احمد ارجمندی در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه رفته است.
گفت وگو با بهنام شرفی بازیگر نمایش خنکای ختم خاطره همبازی شدن با فاطمه معتمد آریا یک چالش بود ایران تئاتر:بهنام شرفی در سال های اخیر حضور موثری در بازیگری داشته است و سال قبل در نمایش آبی مایل به صورتی در نقش یک ترنس بازی موثری از خودش ارائه کرد. شرفی در نمایش ...
گفتوگوی ایران تئاتر با گروه نمایش «جرات داشته باش» تئاتر شورایی مخاطب را به صحنه نمایش فرا میخواند تولیدکنندگان یک نمایش شورایی معتقدند؛ هرچقدر محیط هایی که برای تئاتر شورایی در نظر گرفته می شود عمومی تر باشد و افراد درگیر با آن پرشمارتر باشد، ما را به هدف این شیوه ...