ستاره اسکندری مطرح کرد خود را مکلف میدانم، پای حفظ میراث هنری و فرهنگی بایستم ستاره اسکندری یکی از بنیانگذاران «خانه موزه خیمهشببازی ایران» است که خود را ملکف میداند از این میراث هنری و فرهنگی حفاظت کند.
گفتوگو با مریم کاظمی کار با کودکان و نوجوانان وظیفه من است مریم کاظمی، نویسنده، بازیگر و کارگردانی تئاتر با بیان چالشهای همراهی با کودکان و نوجوانان، کار با آنها را وظیفه خود میداند.
بهرام ابراهیمی، بازیگر نمایش «گورکن»: همکاری با چرمشیر ایده گورکن را برایم جذاب کرد بهرام ابراهیمی، بازیگر نمایش «گورکن» با بیان اینکه مونولوگ یک چالش سخت و مهم برای بازیگر است، گفت همکاری من از دوران دانشجویی با اجرای مونولوگی از چرمشیر، این گونه ...
امیرحسین شفیعی: اگر همه چیز خصوصی باشد، تئاتر از هویت اصلیاش خارج میشود امیرحسین شفیعی، تهیهکننده تئاتر با بیان اینکه در این هنر آنقدر چرخه اقتصادی وجود ندارد که کیسهای برای آن دوخت، گفت اگر همه چیز خصوصی باشد، تئاتر از هویت اصلیاش ...
در گفتوگو با هدی آهنگر مطرح شد «خارشتر» نقدی است بر رفتارهای تکرارشونده و غلط انسان امروز هدی آهنگر، نویسنده و بازیگر نمایش «خارشتر» محتوای اصلی این اثر را نقدی بر رفتارهای تکرارشونده و غلط انسان امروزی میداند که گویی مانند یک بیماری مسری و موروثی از ...
وحید منتظری، کارگردان نمایش «لاتاری»: هیچوقت به جای مخاطب نتیجهگیری نمیکنم وحید منتظری با بیان اینکه «لاتاری» نگاهی بدون قضاوت به جایگاه پول در زندگی آدمها دارد، میگوید همواره در آثارش سوالی عمومی را مطرح کرده و هیچوقت به جای مخاطب ...
«زیر درخت سیب»؛ ادای دینی به بنیانگذار انقلاب نورالدین جوادیان: پرترهنگاری نمایشی، تاثیری فراتر از چندین سخنرانی دارد نورالدین جوادیان، کارگردان نمایش رادیویی «زیر درخت سیب»، این اثر را ادای دینی به بنیانگذار انقلاب اسلامی دانسته و میگوید پرترهنگاری در قالب نمایش میتواند ...
گفتوگو با بازیگر نمایش «آرت» آرمین رحیمیان: بازیگر پرسشگر برای کوشکجلالی جذابتر است آرمین رحیمیان، بازیگر نمایش «آرت» تجربه همکاری با کوشکجلالی را پر از آموزههای نو دانسته و میگوید بازیگر پرسشگر و جستوجوگر برای کوشکجلالی جذابتر است تا ...
شهرام کرمی، کارگردان نمایش «گنجشک مفرغی»: اصالت و اهمیت تئاتر را در اندیشه و درونمایه آن میدانم شهرام کرمی، نویسنده و کارگردان نمایش «گنجشک مفرغی» با بیان اینکه تئاتر اندیشهمحور همچنان برای تماشاگر آگاه ارزش دارد گفت حتی نمایشهای عامهپسند هم یک ضرورت است ...
الهام شعبانی، بازیگر نمایش «خارشتر»: جوانان در تئاتر میدرخشند، ولی جای بزرگان هم خالی است الهام شعبانی، بازیگر نمایش «خارشتر» با بیان اینکه در تئاتر امروز ایران، جوانان بسیار خوش میدرخشند، ولی جای بزرگان و قدیمیهای این عرصه را هم روی صحنه خالی دانست.
کارگردان نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» مطرح کرد محمد سلامتی: تئاتر مراوده لذتگونه بین مخاطب و بازیگر است محمد سلامتی، کارگردان نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» میگوید مفهوم در تئاتر امر بسیار مهمی به شمار میآید اما تئاتر در ابتدا مراوده لذتگونه بین مخاطب و بازیگر است.
گفتوگو با کارگردان نمایش «خاطرات یک هنرپیشه نقش دوم» علی جهانجونیا: طراحی صحنه واقعگرایانه جایی در تئاتر ندارد علی جهانجونیا، کارگردان نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» با بیان اینکه طراحی صحنه واقعگرایانه جایی در تئاتر ندارد، میگوید نماها، نمادها و نشانههای این تئاتر به ...
حسن علیکرمی، از تجربه همکاری با هوشنگ مرادیکرمانی در اجرای «گربه جان» گفت با ترکیب حس نوستالژیک اثر و خاطرات شخصیام، به داستانی تازه رسیدم حسن علیکرمی، کارگردان و نویسنده نمایش «گربهجان»، میگوید در اقتباس از داستانی به قلم هوشنگ مرادی کرمانی، حس نوستالژیک اثر را با خاطرات خودش ترکیب کرده و به ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان «قرار در قعر» وحید خدابندهلو: کهنالگوها؛ حس ناب همذاتپنداری را در مخاطب ایجاد میکنند وحید خدابندهلو، نویسنده و کارگردان نمایش «قرار در قعر» میگوید مراسم، عقاید و باورهای هر قوم در عین تفاوتهای منحصر به فرد با آیین و باورهای دیگر اقوام، ریشه در ...
مسلم قاسمی: آن کس که دلش سوخت بر این مردم دلسوخته، سوخت! مسلم قاسمی، مدرس و پژوهشگر تئاتر در پیامی شهادت آیتالله سید ابراهیم رئیسی، رئیسجمهور کشورمان و همراهان ایشان را تسلیت گفت.
تاجبخش فناییان: آیتالله رییسی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب، دستور تنظیم اسناد هنرها را هدفگذاری کردند تاجبخش فناییان، کارگردان، پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه گفت آقای رییسی به عنوان رئیس جمهور و رییس شورای انقلاب فرهنگی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دستور تنظیم ...