از تاریخ
 تا تاریخ
 
در گفت‌وگو با هدی آهنگر مطرح شد

«خارشتر» نقدی است بر رفتارهای تکرارشونده و غلط انسان امروز
در گفت‌وگو با هدی آهنگر مطرح شد

«خارشتر» نقدی است بر رفتارهای تکرارشونده و غلط انسان امروز

هدی آهنگر، نویسنده و بازیگر نمایش «خارشتر» محتوای اصلی این اثر را نقدی بر رفتارهای تکرارشونده و غلط انسان امروزی می‌داند که گویی مانند یک بیماری مسری و موروثی از ...

«زیر درخت سیب»؛ ادای دینی به بنیانگذار انقلاب

نورالدین‌ جوادیان: پرتره‌نگاری نمایشی، تاثیری فراتر از چندین سخنرانی دارد
«زیر درخت سیب»؛ ادای دینی به بنیانگذار انقلاب

نورالدین‌ جوادیان: پرتره‌نگاری نمایشی، تاثیری فراتر از چندین سخنرانی دارد

نورالدین جوادیان، کارگردان نمایش رادیویی «زیر درخت سیب»، این اثر را ادای دینی به بنیانگذار انقلاب اسلامی دانسته و می‌گوید پرتره‌نگاری در قالب نمایش می‌تواند ...

گفت‌وگو با بازیگر نمایش «آرت»

آرمین رحیمیان: بازیگر پرسشگر برای کوشک‌جلالی جذاب‌تر است
گفت‌وگو با بازیگر نمایش «آرت»

آرمین رحیمیان: بازیگر پرسشگر برای کوشک‌جلالی جذاب‌تر است

آرمین رحیمیان، بازیگر نمایش «آرت» تجربه همکاری با کوشک‌جلالی را پر از آموزه‌های نو دانسته و می‌گوید بازیگر پرسشگر و جست‌و‌جو‌گر برای کوشک‌جلالی جذاب‌تر است تا ...

شهرام کرمی، کارگردان نمایش «گنجشک مفرغی»:

اصالت و اهمیت تئاتر را در اندیشه و درون‌مایه آن می‌دانم
شهرام کرمی، کارگردان نمایش «گنجشک مفرغی»:

اصالت و اهمیت تئاتر را در اندیشه و درون‌مایه آن می‌دانم

شهرام کرمی، نویسنده و کارگردان نمایش «گنجشک مفرغی» با بیان اینکه تئاتر اندیشه‌محور همچنان برای تماشاگر آگاه ارزش دارد گفت حتی نمایش‌های عامه‌پسند هم یک ضرورت است ...

کارگردان نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» مطرح کرد

محمد سلامتی: تئاتر مراوده لذت‌گونه بین مخاطب و بازیگر است
کارگردان نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» مطرح کرد

محمد سلامتی: تئاتر مراوده لذت‌گونه بین مخاطب و بازیگر است

محمد سلامتی، کارگردان نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» می‌گوید مفهوم در تئاتر امر بسیار مهمی به شمار می‌آید اما تئاتر در ابتدا مراوده لذت‌گونه بین مخاطب و بازیگر  است.

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «خاطرات یک هنرپیشه نقش دوم»

علی جهانجونیا: طراحی صحنه واقعگرایانه جایی در تئاتر ندارد
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «خاطرات یک هنرپیشه نقش دوم»

علی جهانجونیا: طراحی صحنه واقعگرایانه جایی در تئاتر ندارد

علی جهانجونیا، کارگردان نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» با بیان اینکه طراحی صحنه واقعگرایانه جایی در تئاتر ندارد، می‌گوید نماها، نمادها و نشانه‌های این تئاتر به ...

حسن علیکرمی، از تجربه همکاری با هوشنگ مرادی‌کرمانی در اجرای «گربه جان» گفت

با ترکیب حس نوستالژیک اثر و خاطرات شخصی‌ام، به داستانی تازه رسیدم
حسن علیکرمی، از تجربه همکاری با هوشنگ مرادی‌کرمانی در اجرای «گربه جان» گفت

با ترکیب حس نوستالژیک اثر و خاطرات شخصی‌ام، به داستانی تازه رسیدم

حسن علیکرمی، کارگردان و نویسنده نمایش «گربه‌جان»، می‌گوید در اقتباس از داستانی به قلم هوشنگ مرادی کرمانی، حس نوستالژیک اثر را با خاطرات خودش ترکیب کرده و به ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «قرار در قعر»

وحید خدابنده‌لو: کهن‌الگوها؛ حس ناب همذات‌پنداری را در مخاطب ایجاد می‌کنند
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «قرار در قعر»

وحید خدابنده‌لو: کهن‌الگوها؛ حس ناب همذات‌پنداری را در مخاطب ایجاد می‌کنند

وحید خدابنده‌لو، نویسنده و کارگردان نمایش «قرار در قعر» می‌گوید مراسم، عقاید و باورهای هر قوم در عین تفاوت‌های منحصر به فرد با آیین و باورهای دیگر اقوام، ریشه در ...

تاجبخش فناییان:

آیت‌الله رییسی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب، دستور تنظیم اسناد هنرها را هدف‌گذاری کردند
تاجبخش فناییان:

آیت‌الله رییسی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب، دستور تنظیم اسناد هنرها را هدف‌گذاری کردند

تاجبخش فناییان، کارگردان، پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه گفت آقای رییسی به عنوان رئیس جمهور و رییس شورای انقلاب فرهنگی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دستور تنظیم ...