گفتوگو با دکتر علی السودانی مدیر جشنواره بینالمللی تئاتر بغداد و سرپرست گروه نمایش «امل» ارتباط و اثرگذاری بر جهان، از مسیر فرهنگی آغاز میشود دکتر علی السودانی سرپرست گروه نمایش «امل» با بیان اینکه ارتباطات و اثرگذاری بر جهان، از مسیر فرهنگی آغاز میشود، میگوید: جشنواره، تنها اجرای نمایش در یک کشور ...
علی زیستی، کارگردان نمایش خیابانی «سردار بیسر» مطرح کرد: تئاتر فجر، محتوا و فرمی جدیدی را به تئاتر کشور معرفی میکند کارگردان نمایش خیابانی «سردار بیسر» در مورد اهمیت اجرای تئاتر در مهمترین رویداد تئاتری کشور گفت: در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر آثاری حضور دارند که از نظر فنی و ...
مروری چهارروزه بر اجراهای بزرگترین رویداد تئاتری ایران جشنواره تئاتر فجر به نیمهراه رسید چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در بخش صحنهای و خیابانی که از روز اول بهمن آغاز به کار کرده تاکنون ۲۸ اجرای صحنهای و ۲۷ اجرای خیابانی پیش روی مخاطبان قرار ...
گفتوگو با غلامحسین دولتآبادی نویسنده و کارگردان نمایش «داستان اسفانگیز یک صعود تبهکارانه به صحنهگردانی سِر پِرسی لورن و شرکا» درباره اجرای آثار در جشنواره، حالا عدالت برقرار شده است غلامحسین دولتآبادی کارگردان نمایش «داستان اسفانگیز...» میگوید: در سالهای پیش و در جشنوارههای تئاتر و فیلم فجر، به مرور آثار اجراشده پرداخته میشد. این موضوع ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «شاه اسماعیل» غریب منوچهری: عرضه تئاتر نسبت به سینما و سایر رسانهها خیلی کم است غریب منوچهری کارگردان نمایش «شاه اسماعیل» میگوید عرضه و میزان پرداختن به تئاتر نسبت به سینما و سایر رسانهها خیلی کم است.
نگاهی به نمایش «نذر عباس» کار محمد یزدی سفری که بازگشت ندارد مهدی نصیری: نمایش محمد یزدی ، بیش از هر چیز دیگر یک چیز مهم دارد. چیزی که همه عناصر اجرا را به هم مربوط کرده و نقطه تمرکز و اتکای اجراست؛ بازیگر! بازیگر «نذر ...
درباره نمایش «نقطه صفر مرزی» کار محمدرضا عبادیانی پرداختی که به ضدخودش تبدیل میشود مهدی نصیری: یکی از مهمترین چیزهایی که در این سالها مدام در نوشتههایم تکرار میکنم درباره روایت نمایشی و عملکردهای درست روایت در درام است. میگویم که در ...
گفتوگو با کارگردان نمایش خیابانی «راه بیپایان» حشمتالله زارعی: واکنش تماشاچیان نمایش خیابانی باعث شور و حال عجیبی میشود نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «راه بیپایان» حاضر در چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اعتقاد دارد دیدن واکنش تماشاچیان هنگام اجرای نمایش خیابانی به ...
نگاهی به نمایش «آخرین راه» نوشته و کار محسن متینوفا یک نمایش مذهبی رضا آشفته: نمایش «آخرین راه» برگرفته از روایات مذهبی است و به شب عاشورا میپردازد و در یک کلیسا میگذرد و اینگونه مسلمان شدن یک راهب مسیحی را در مواجهه ...
نظری بر نمایش ««مانداک»» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی باید از بند کلیشهها گریخت... عرفان پهلوانی: نمایش «مانداک»، تلاشی از هنرمندان شهر ملایر، نمایشی بود که پس از اجرا در واپسین روز دومین جشنواره منطقهای بیستوهفتمین جشنواره ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «هی میخوابم، خوابتو میبینم» رضا بهنامی: تئاتر امروز، تئاتر قراردادهاست رضا بهنامی کارگردان نمایش «هی میخوابم، خوابتو میبینم» با بیان اینکه تئاتر امروز، تئاتر قراردادهاست، گفت برای فضاسازی بیشتر نمایش از موسیقی زنده بهره بردم.
درباره نمایش «امل» کار جواد الاسدی (عراق) آفرینشگری یا بازآفرینی مهدی نصیری: کدامیک کیفیت مطلوبتری در اجرا دارند؟ اینکه موضوع در شکل اجرایی آن بازسازی عینی بشود یا اینکه شکلی از اجرا آفریده شود و موضوع از دل آن زاییده ...
در گفتوگو با بازیگران نمایش «ایرانیان» اثر رضا صابری مطرح شد نمایشنامههای رضا صابری شاهنامه نوین است با شنیدن نام آثار رضا صابری خاطرات اجراهای متفاوت این هنرمند پیشکسوت تئاتر در ذهنمان مرور میشود. خاطراتی از اجرای پرفرازونشیب «خانات» تا آخرین اجرای «پشت دیوار ...
در گفتوگو با کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر مطرح شد رضا صابری: «ایرانیان» متفاوتترین اثر نمایشی من است رضا صابری، نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه «ایرانیان» متفاوتترین اثر نمایشی اوست، میگوید زبان نمایش «ایرانیان» تلفیقی از ادبیات کهن و محاوره است تا هم ...
در اجرای نمایش خیابانی «لیلی و مجنون» رخ داد زبالهگردی که برای چند دقیقه بازی در تئاتر فجر، یکمیلیون گرفت عصر دوشنبه سوم بهمن و در سومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، در جریان اجرای نمایش خیابانی «لیلی و مجنون» در پهنه رودکی، اتفاق جالبی رخ داد و یک زبالهگرد، به ...
درباره نمایش «آهوان» به کارگردانی محمد جهانپا مهندسی روایت یک زندگی مهدی نصیری: وقتی قرار است که یک تئاتر زندگینامهای تولید شود، قالبها و الگوهایی وجود دارند که قبلاً هم امتحان شدهاند و میتوان بر اساس آنها تئاتر ...