بررسی نمایش«هنرور» ، به نویسندگی مهدی اسدزاده و کارگردانی عرفان ابراهیمی یک منودرام زیبا و جذاب حسن پارسایی:نمایشهای تک پرسوناژی و تکپردهای علاوه بر به صحنه رفتن عمومی،این ویژگی را هم دارند که کارگاهی آموزشی هم تلقی شوند و در کارگاهها برای آموزش ...
نقد نمایش موزیکال «پسرک خنده نداشت»نوشته و کارگردانی میثم عباسی خنده زدن لب نمی خواد عرفان پهلوانی:نمایش موزیکال «پسرک خنده نداشت» بی هیچ گمان یکی از بهترین نمایشهای ویژه کودکان و نوجوانان است که در سالهای نزدیک گذشته (اخیر) و امسال اجرا شده اند. ...
بررسی نمایش «بهشت با طعم چای تلخ » به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری گزارشی نمایشی از یک وضعیت حسن پارسایی: نگاه سطحی و معمولی به رویدادها و سپس کمک گیری از یک طراحی کلی وصرفأ موضوعی ،برای چیدمان و کنارهم گذاشتن حوادث، سرانجام نارسائی هاوضعف های خود راآشکار می ...
نقدی بر« داستان عامه پسند » به کارگردانی سید مهدی احمد پناه "موقعیت" و "کلام" در خدمت کمدی حسن پارسایی:در اجرای نمایش ، هرجمله و عبارتی که به عنوان دیالوگ بیان می شود،الزامأ باید توسط تماشاگران حاضردرسالن شنیده شود ، مگر آن که دلیل و کاربرد خاصی در بین ...
نقدی بر نمایش خروس می خواند، نوشته و کار شهرام کرمی ویرانی انسان رضا آشفته: خروس می خواند در پاسداشت والدین است و گوشزد می کند بر ما، آنچه که می تواند در دنیای مدرن روابط انسانی را تحت الشعاع خود قرار دهد. یکی از این موارد خانۀ ...
نقدی بر نمایش راپورت های شبانه دکتر مصدق نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی مرور رخداد 28 مرداد 1332 مسعود موسوی: مرور اتفاقات تعیین کننده و همچنین زندگی نامه اشخاص مهم و تاثیر گزار در یک محدوده تاریخی، همواره دردستور کار نمایش نامه نویسان قرار داشته و بارها و ...
نقد نمایش «قصه بختِ برگشته» به نویسندگی و سرایش «کیومرث قنبری آذر» و کارگردانی «دکتر رحمت امینی» در تکاپوی گشایش بخت... عرفان پهلوانی:نمایش «قصه بختِ برگشته» به نویسندگی و سرایش شعرهای «کیومرث قنبری آذر» و کارگردانی «دکتر رحمت امینی» که امرداد و شهریور ۱۳۹۵ در تالار هنر به روی صحنه ...
نگاهی به نمایش جهان انزوا، نوشته نائومی والاس و کارگردانی رضا کوچک زاده اثری بهغایت ضد جنگ با ابعاد و ویرانیهای واقعی جهان انزوا نوشتهی نائومی والاس نویسنده آمریکایی است که روایتی بیشتر توصیفی و کمتر تصویری از جنگ آمریکا و متحدانش در عراق دارد.
نگاهی به نمایش عروسکی «رویای شب نیمه تابستان» کمدی جادویی شکسپیر، دراماتیک یا دکوراتیو سپیده شمس: «رویای شب نیمه تابستان» نمایشنامه کمدی شکسپیر شاید یکی از مناسبترین نمایشنامههای شکسپیر برای اجرای نمایش عروسکی باشد. به این دلیل که فضای این نمایشنامه، ...
نگاهی به نمایش عروسکی«بغلم کن تا دمپایی نیومده» به کارگردانی طلیعه طریقی روایتهای گرانبار شده از معنا سپیده شمس:«بغلم کن تا دمپایی نیومده» نمایشی عروسکیست که سعی دارد روایت های متکثری ازچند قشر از زنان امروز و دغدغه هایشان را برصحنه بیاورد واگرچه عروسکهای خلاقانهای ...
نگاهی به نمایش دایره نوشته و کار الکا هدایت رها شدن از یک دایرۀ بسته رضا آشفته: دایره یک تئاتر خلاق است که با هدف پرورش کودکان با مقولۀ آفرینشگری در یک مهدکودک شکل گرفته است و در آن خردسالان هنرنمایی می کنند و در زمینۀ بازی و نوازندگی ...
نگاهی به نمایش «شاعر» نوشته داریو نیکودمی و کار میکاییل شهرستانی شاعری که مال و منال میخواهد میکاییل شهرستانی نمایش «شاعر» را با ۴ گروه از هنرجویانش در تالار دراما به تماشا گذاشته است.