بررسی روال تئاتری شدن داریوش اسدزاده به مناسبت هفتمین روز درگذشت این هنرمند نامی نیکو و ماندگار ایران تئاتر- رضا آشفته: داریوش اسد زاده به آرزوی صد ساله شدنش همانند ناصرالدین شاه نرسید اما برخلاف آن پادشاه بدنام از خود نام نیکی را در سرزمین ایران بر جای نهاد و ...
بررسی زیبایی شناسی اجراهای بیرونی با رویکرد مطالعات اجرا رجوع به اصالت هنر نمایش ایران تئاتر_ابراهیم ابراهیمی، امید خاک پور:از دیرباز هنر تئاتر به عنوان یک امر زیبا همواره مورد توجه بسیاری از محققان و پژوهشگران بوده است و رسالههای بسیار ...
ایران تئاتربه بهانه برگزاری جشنواره آیینی سنتی بررسی کرد سمت و سوی پژوهشها و مطالعات حوزه نمایش ایرانی ایران تئاتر به بهانه برگزاری نوزدهمین جشنواره آیینی و سنتی که متمرکز بر نمایشهای ایرانی است، با هدف کندوکاوی در کم و کیف فعالیتهای پژوهشی در ارتباط با نمایش ...
به بهانه برگزاری جشنواره نمایشهای آئینی و سنتی تجاهلالعارف در رفتار عقلای مجانین و شخصیت سیاه ایران تئاتر-مرضیه شریعت: در میان جدال عقل و عشق، یکباره با شخصیتی مواجه میشویم که به «عقلای مجانین» شهرهاند. بهلول، تلخک و جحی از شناختهشدهترین شخصیتهای ...
به بهانه برگزاری جشنواره نمایشهای آئینی و سنتی نقش میراث فرهنگی معنوی درنمایش های ایرانی ایران تئاتر- لاله تقیان: میراث فرهنگی، چه میراث ملموس یا مادی و چه میراث ناملموس یا معنوی بخش مهمی از هویت ملتهاست. یعنی آنچه هویت جوامع را میسازد، گذشته و حال و ...
بررسی کارنامه کاری و زندگی هنری هما جدیکار، کارگردان و مدرس نمایش عروسکی بانویی از جنس مهربانی عروسک ها ایران تئاتر- رضا آشفته: هما جدیکار را به نظر همه دانشجویان دانشکده های سینما تئاتر و هنرهای زیبا بشناسند چون همگی آنان مبانی نمایش عروسکی را با این مدرس کارآزموده ...
نکاتی در رابطه با اقتباس از رمان برای نمایش رُمان در تئاتر ایران تئاتر_ابراهیم ابراهیمی:در طول قرن نوزدهم، رمان و تئاتر باهم روابطی تنگاتنگ دارند و از آغاز انقلاب (بارونق رمان سیاه) و دوران امپراطوری، رمان بهصورت ذخیرهی ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» بهعنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش دهم) تئاترآموزشی، ضداعتیاد ایران تئاتر: متن حاضر بخش دهم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ مورد پژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و از سوی انتشارات نمایش ...
نگاهی به استندآپ کمدی در ایران (2) باید دل را به دریا زد ایران تئاتر: متن حاضر بخش دوم از مجموعه مقالههای دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی است که با مدیریت امیر کربلایی زاده در بهار ۹۸ تهیهشده است و قسمت قبلی آن با ...
به مناسبت نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی بازشناسی میرزا آقا تبریزی نخستین نمایشنامه نویس به زبان فارسی ایران تئاتر- رضا فتحی پور: در این نوشتار، به مناسبت نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی جایزه ایوب آقاخانی، که در ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸ – روز قلم – در ...
نگاهی به استندآپ کمدی در ایران (1) واسخندیش ؛ وایسا، بخند و بیندیش ایران تئاتر: متن حاضر بخش اول از مجموعه مقالههای دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی است که با مدیریت امیر کربلایی زاده در بهار ۹۸ تهیهشده است و از این پس در ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» بهعنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش نهم) کنشگران تئاتر اجتماعات در «تئاتر آموزشی» ایران تئاتر: متن حاضر بخش نهم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ مورد پژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری دهمین ...
بررسی کارنامۀ کارگردانی رسول کاهانی- (بخش دوم) نگهداری خانواده یا غرور و تعصب ایران تئاتر- رضا آشفته:در بخش واپیسن به نقد و بررسی دو نمایش تحت تاثیر و شربت سینه خواهیم پرداخت و همچنین از زبان یک مخاطب و هوادار او را بررسی می کنیم تا در نهایت ...
بررسی کارنامۀ کارگردانی رسول کاهانی (بخش نخست) اگر استعدادی نبود یا مسیر پر مشقت ایران تئاتر_رضا آشفته:رسول کاهانی تئاتری نیشابوری از یک خانواده هنری وارد فعالیت های تئاتری شده است ونمایش هایش در حوزه کارهای رئالیست اجتماعی قابل ارزیابی است.
تاریخنگاری ایران تئاتر از نسل اولیهای تئاتر ایران اسماعیل مهرتاش، پایه گذار نخستین دانشکده غیردولتی تئاتر ایران ایرانتئاتر- پیمان شیخی: هنر تئاتر ایران، طی یک قرن گذشته، هنرمندان بسیاری را تربیت نموده که نام برخی از ایشان ثبت و نام بسیاری از ایشان فراموش شده است. اما این ...
به بهانه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی فروزه های نمایشی در شاهنامه ایران تئاتر- اردشیر صالح پور: ۲۵ اردیبهشتماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است و همه دانند که شاهنامه اثر جاودان این شاعر بلندآوازه است. متن حاضر به این موضوع ...
بررسی حضور موفق منتخبی از بازیگران زن رسیدن به آستانۀ باوری بینالمللی ایران تئاتر- رضا آشفته: بازیگری بانوان در این سالها روند و روال رو به رشدی را در پیش گرفته و هر سال بهتر از پیش خودنمایی می کند.
با کمک از فلسفه هگل و پیدایش هنر هپنینگ بررسی شد حقیقت تئاتر در قرن 21 چیست؟ ایران تئاتر-حسن دلاور: در این مقاله در باب حقیقت تئاتر در قرن ۲۱ چیست؟ واکاوی خواهد شد با کمک از حقیقت فلسفه هگل و پیدایش هنر هپنینگ و با کمک از مکتب دادائیسم ضرورت ...
به بهانه نمایش مستند خط باریک قرمز در جشنواره بین المللی فیلم فجر تئاتر درمانی و بزهکاری اجتماعی ایران تئاتر - علی اکبر عبدالعلی زاده : نمایش مستند تماشایی خط باریک قرمز به کارگردانی فرزاد خوشدست در جشنواره بین المللی فیلم فجر کارکردهای اجتماعی غیر قابل ...
بررسی دبستان بازیگری علی رفیعی، نسل دوم دهه 70 و 80 (بخش دوم) ققنوس وار از خاکسترشان برخاسته اند ایران تئاتر- رضا آشفته: علی رفیعی از سال ۶۹ با ورود دوباره به ایران و تدریس در دانشکدۀ سینماتئاتر دانشگاه هنر تهران توانست پرورش نسل دوم بازیگرانش را ممکن سازد.
نگاهی تاریخی به نوروز و آیین های نمایشی در این ایام : میراث نیاکان اینک بر سفره دل ما نشسته ایران تئاتر- اسماعیل مجللی: نوروز جشن و آیینی است برخاسته از مجموعه شرایط طبیعی و بن مایه های اعتقادی مردمان فلات ایران که در پهنه جغرافیایی فرهنگی ایران، بی وابستگی ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» بهعنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش هشتم) «تئاتر آموزشی» خاستگاه تاریخی تئاتر کاربردی ایران تئاتر: متن حاضر بخش هشتم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ مورد پژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» بهعنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش ششم) اجراگران و مخاطبان تئاتر کاربردی و تعاملات میان آن ها ایران تئاتر: متن حاضر بخش ششم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ مورد پژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری دهمین ...
کارنامه هنری علی نصیریان در تئاتر، به انگیزه 84 سالگی یک عمر در بطن ماندن یا اصالت های انسانی ایران تئاتر- رضا آشفته: علی نصیریان بعد از بیش از شش دهه است که همچنان در مقام بازیگر مقابل دوربین و حتی در صحنه بازی میکند و اوست که خود را در درجه اول بازیگر ...
بررسی دبستان بازیگری علی رفیعی، نسل یکم (دهه 50) بازیگر، همانند سازی است که باید خوب کوک شود ایران تئاتر- رضا آشفته:یکی از ویژگی های نمایش های علی رفیعی برخورداری بازیگران از بازی های قابل تامل و چشمگیر است که با مرارت و سختکوشی های این کارگردان در دوران ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» به عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش پنجم) چگونه تئاتر کاربردی خلق کنیم؟ ایران تئاتر: متن حاضر بخش پنجم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری ...
سرنوشت بانو آئویی نوشته یوکیو میشیما و کار بهرام بیضایی در ایران جهان ارواح یا کنش مندی نسبت به اصالت های وجودی ایران تئاتر- رضا آشفته:بانو آئویی برگرفته از نمایش نوی ژاپنی است که به شیوه ای مدرن بازنویسی و اجرا شده است؛ یعنی بیضایی بر آن هست که همانند یوکیو میشیما از آن تلفیق ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» به عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش چهارم) هدف تئاتر کاربردی چیست؟ ایران تئاتر: متن حاضر بخش چهارم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری ...
تمرینهایی برای آمادهسازی الگوی یک تئاتر مجادله: بازی هایی برای بازیگران و نابازیگران ایران تئاتر: تئاتر مجادله در کشور پِرو به وجود آمد، در سال ۱۹۷۳، به عنوان بخشی از یک برنامه سوادآموزی؛ فکر کردیم فقط مناسب امریکای جنوبی خواهد بود اما اکنون در بیش ...
نگاهی به فرایند اصالت اجرا به بهانه نمایش می سی سی پی نشسته می میرد تئاتری برای دیدن ایران تئاتر - مجید گیاهچی : "تئاتر" بهمعنای محل دیدن است، جایی برای تماشا، اما از آغاز شکلگیری تئاتر تا همین دهههای اخیر، هر چند با فراز و فرودهایی، همیشه چیزهایی ...
تماشاخانه های ایران در دورۀ معاصر؛ ازپیروزی انقلاب اسلامی تا کنون( بخش پایانی) شهرهایی که بدون سالن مناسب قطب تئاتر هستند ! ایران تئاتر- ناصر حبیبیان : مبنای مجموعه مقالۀ چهار بخشی که بخش چهارم و پایانی آن در پی می آید برگرفته از پروژۀ پژوهشی بزرگی با نام فرهنگ جامع تماشاخانه های ایران ...
مقاله داوود کیانیان در اهمیت جبار باغچه بان همه چیز درباره بنیان گذار تئاتر کودک در ایران ایران تئاتر : داوود کیانیان معلم و پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان مقاله ای ارزنده در مرور اهمیت حیات جبار باغچه بان را به مناسبت برگزاری صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در ...
تماشاخانه های ایران در دورۀ معاصر؛ از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون( بخش سوم) تجربه های موفق برای مدلسازی ایران تئاتر- ناصر حبیبیان : مبنای مجموعه مقالۀ چهار بخشی که بخش سوم آن در پی می آید برگرفته از پروژۀ پژوهشی بزرگی با نام فرهنگ جامع تماشاخانه های ایران نوشتۀ ناصر ...
تماشاخانه های ایران در دورۀ معاصر؛ از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون( بخش دوم) هرصندلی تئاتر به چند نفر می رسد ؟ ایران تئاتر- ناصر حبیبیان : مبنای مجموعه مقالۀ چهار بخشی که بخش دوم آن در پی می آید برگرفته از پروژۀ پژوهشی بزرگی با نام فرهنگ جامع تماشاخانه های ایران نوشتۀ ناصر ...
تماشاخانه های ایران در دورۀ معاصر؛ از انقلاب اسلامی تا کنون غفلت از معماری تئاتر، غفلت از ذات آن است! ایران تئاتر - ناصر حبیبیان:مبنای مجموعه مقالۀ چهار بخشی که قسمت نخست آن در پی می آید برگرفته از پروژۀ پژوهشی بزرگی با نام فرهنگ جامع تماشاخانه های ایران نوشتۀ ناصر ...
نیم نگاهی به پرتکرارترین نمایش ایران خورشید کاروان آغازگر تئاتر مردمی ایران تئاتر- علی رحیمی: نمایش خورشید کاروان در حالی بیست و هشتمین سال اجرای خود را می گذراند که پرتکرارترین نمایش کشور است و به عنوان آغازگر جریان تئاتر مردمی شناخته ...
کارنامه یک عمر نمایشنامه نویسی و کارگردانی محمود استاد محمد مردی از جنس احساس ایران تئاتر_رضا آشفته:درواقع استادمحمد نمی تواند بدون تجربۀ زیستن سوژه هایش را سروسامان دهد و این خود گویای واقع گرایی اش در تمام متونش خواهد بود که در آمیزش با سنت ...
جستاری بر نمایشنامه های عشایری در ایران ریشه دار و ژرف یا اسطوره و آیین ایران تئاتر- رضا آشفته:اگر بپذیریم که بخشی از جمعیت ایران در کنار شهرنشینان و روستانشینان، مردمان عشایر و کوچ نشین هستند، اما به همین نسبت که از تعداد آنان در طول ...
نگاهی به فعالیتهای جبار باغچه بان در یکصدمین سالگرد تئاتر کودک و نوجوان نکوداشت مردی که از هیچ تلاشی برای تعلیم و تربیت فرو گذار نکرد ایران تئاتر- علی رحیمی: همزمان با هفته کودک و نوجوان و همزمانی آن با یکصدمین سالگرد اجرای نمایش کودک و نوجوان ما را بر آن داشت تا تاملی داشته باشیم بر زندگی بزرگمردی ...
پچپچه های پشت خط نبرد علیرضا نادری در متن و اجرایی قابل تامل یک واقعیت دگرگون کننده یا نسبت های درست با جنگ ایران تئاتر- رضا آشفته: پچپچه های پشت خط نبرد از جمله نمایشنامه های علیرضا نادری در حوزه جنگ است که بارها به دست خودش و دیگران اجرا شده و هم اکنون یکی از مهمترین و ...
به بهانه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و 40 سالگی انقلاب اسلامی تعزیه هنری انقلابی برای توسعه مقاومت ایران تئاتر- اسماعیل مجللی*: اگرچه تعزیه شکلگرفته شده در عصر قاجاریان است و اجرای امروزه تکرار همان برنامه قرن ۱۹ میلادی است اما بهصراحت میتوان اذعان نمود که ...
گفتگوی خواندنی و تاٌمل برانگیز هنرمند شهیر تئاتر با گاردین پیتر بروک در 93 سالگی خستگی ناپذیر است ایران تئاتر-کارگردان مشهور تئاتر در ۹۳ سالگی از کاستن از فعالیتهای خود سر باز میزند. او در مصاحبهای که سال گذشته با روزنامه گاردین انجام داد، از شیوه ساکت کردن ...
ایران تئاتر در آستانه هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی روایت می کند 17 نکته از خاطره جشن عروسک ها ایران تئاتر:جشنواره نمایش عروسکی تا سال ۱۳۷۱ به صورت سالانه برگزار شده و پس از آن به صورت دوسالانه برگزار میشود. با این حساب این رویداد کمی کوچکتر از بزرگترین جشنواره ...
بررسی ده خرافه در هنر نمایش و علل پدید آمدن آن ها مشهورترین خرافه هایی که در تئاتر ماندگار شدند ایران تئاتر: تئاتر به شکلی که ما امروز در ایران میشناسیم بیشتر از آنکه به نمایشهای اجرا شده در کشورمان شبیه باشد، فرم و شکل خودش را از جهانبینی غرب الهام گرفته ...
به بهانه اجرای نمایش تو مشغول مردنت بودی تادئوش کانتور در ایران یا سرابی از سر ناچاری ایران تئاتر- رضا آشفته: تئاتر عالیترین و نابترین هنر از هنرهای زیباست، زیرا در جایی میان زندگی و هنر قرار دارد. تادئوش کانتور
مرورd کوتاه در زادروز آن مرد که حافظه جمعی ما را پروار کرد «شهری بودن » ؛ یا چگونه توانستم از زندگی خود برای سینما و تئتر تاریخ بسازم ایران تئاتر –مریم فلاح : وقتی از نشانی تهران قدیم می پرسی همه جاده های درست به یک نفر و منابع نوشته شده توسط او ختم می شود. هر اثر نمایشی ماندگار درباره تهران قدیم از ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» به عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش سوم) پیدا کردن مسیر در کوران بحرانها و چالشها ایران تئاتر: متن حاضر بخش چهارم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری ...
نگاهی به چگونگی طرح مضامین، مفاهیم و معضلات اقتصادی عرصه هنرهای نمایشی (بخش دوم) پیشنهادهایی برای اجرای نمایش در مبادی اقتصاد مقاومتی ایران تئاتر: در بخش اول این مقاله به چگونگی طرح مضامین، مفاهیم و معضلات اقتصادی در حوزه هنرهای نمایشی اشاره شد اما از آنجایی که پرداختن نظری به هر یک از این امور ...
نگاهی به چگونگی طرح مضامین، مفاهیم و معضلات اقتصادی درعرصه هنرهای نمایشی(بخش اول) تئاتر؛ اقتصاد متکی به درون ایران تئاتر: اقتصاد مقاومتی نگاهی است بومی به مفهوم عمومی اقتصاد متکی به درون و توجه به سویههای بومی دانش اقتصاد. این نوشته میکوشد فارغ از گستره و تنوع مفاهیم ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» به عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش سوم) یک چتر فراگیر و مفید برای ایجاد تغییر در زندگی ایران تئاتر: متن حاضر بخش سوم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری دهمین ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» به عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی(بخش دوم) تئاتر کاربردی در کجا یافت میشود؟ ایران تئاتر: متن حاضر بخش دوم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری دهمین ...
نگاهی به «تئاتر کاربردی» به عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی(بخش اول) مردم وقتی مشارکت میکنند که تئاتر مشکل گشای آنان باشد ایران تئاتر: متن حاضر بخشی از کتاب «تئاتر کاربردی؛ موردپژوهیهای بینالمللی و چالشهای عملی» است که توسط علیظفر قهرمانینژاد ترجمه و به مناسبت برگزاری دهمین ...
نگاه ایران تئاتر به ضروت حمایت بخش خصوصی از تربیت نیروی دانشگاهی تئاتر ، تولید ملی و نیاز به متخصص اقتصاد هنر ایران تئاتر:هنرهای نمایشی در سال های اخیر از محدوده حیات گلخانه ای خارج شده و این روزها نه تنهای هزینه های خود را جبران می کند بلکه روندی سود آور را طی کرده است .
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی نمایش از دیگر هنرها زبان رساتر و بلیغتری دارد ایران تئاتر : هنرمندان دنیا تاکنون این روز را بهعنوان روز جهانی تئاتر بزرگ داشتهاند و ثبت روز ملی هنرهای نمایشی بهعنوان اتفاقی منحصربهفرد در تقویم رسمی ...
به پاس نمایش «آبی مایل به صورتی» هنر فقهی و فقه هنری امام خمینی (ره) ایران تئاتر- محمد مهدی بهداروند: نمایش «آبی مایل به صورتی» را در جشنواره تئاتر فجر دیدم. از شاهکار های این اثر توجه به چند نکته دقیق و اساسی در جامعه کنونی ماست که همه ...
جُستاری بر شیوه ها و ایده های ناب و خلاقۀ تئاترهای خارجی در جشنوارۀ سی و ششم تئاتر فجر پرهیز از نگاه فرسایشی و فرمایشی یا نکته های بارز پیشرفت ایران تئاتر- رضا آشفته:تئاترهای خارجی در بخش صحنه ای نسبت به آثار دوره های پیشین و حتی در رقابت با آثار ایرانی حال حاضر در جشنواره سی و ششم تئاتر فجر در سطح پایین قرار ...
جستاری در پیشبرد راهبرد های فرهنگی در جشنواره تئاتر فجر ظرفیت شناسی یک جشنواره ملی برای همزیستی مذاهب ایران تئاتر -سید علی تدین صدوقی : جشنواره فجر ازآنجاییکه آئینه تمام نمای تئاتر کشور است ، بهطریقاولی و برابر با نص صریح اصول هنر تئاتر درواقع آئینه تمامقد و ...
جریانهای تئاتری ایران در جشنواره سی و ششم فجر چیرگی فرم گرایان ایران تئاتر_رضا آشفته:در یک نگاه اولیه و اجمالی و در بین نام اشخاص مهمتر حاضر در فهرست نام آوران تئاتر امروز ایران در جشنواره سی و ششم فجر در می یابیم که آنهایی که در ...
نگاهی به ارتباطات انسانی و تئاتر خشونت پیشرفت تئاتر؛ پیتر بروک و ارتباطات انسانی ایران تئاتر: مقاله حاضر با عنوان «پیشرفت تئاتر؛ پیتر بروک و ارتباطات انسانی» به بررسی ارتباطات انسانی در تئاتر بین تماشاگر و بازیگر و هم چنین تئاتر خشونت از دیدگاه ...
یک پژوهش توصیفی، تحلیلی و تطبیقی در تعزیه تعلیق، عنصر لاینفک در شبیه نامه ها ایران تئاتر: مقاله حاضر با عنوان «تعلیق در تعزیه» در صدد بررسی نحوه ایجاد تعلیق و کشش در شبیه نامه ها و بررسی انواع آن است؛ که به قلم الهام ذوالفقاریان. پژوهشگر و مدرس ...