در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان:

اردبیل،مهیای برگزاری جشنواره های ملی تئاتر است

عبدالله بحرالعلومی در نشست با وحید لک و اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان از آمادگی اردبیل برای برگزاری جشنواره های ملی تئاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل وحید لک که برای نظارت بر انتخابات هیئت رئیسه و هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان به اردبیل سفر کرده است، با عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که با حضور سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی، محمد تقی اسماعیلی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و کریم عظیمی ججین، کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان هم برگزار شد، عبدالله بحرالعلومی با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی اردبیل، تئاتر استان اردبیل را تئاتری فعال و تاثیرگذار خواند و با بیان اینکه استان اردبیل، ظرفیت های مناسبی برای برگزاری رویدادهای تئاتری دارد، گفت: با تکیه بر داشته های مان و با توانایی که هنرمندان این استان هست، برای برگزاری جشنواره ها و رویدادهای تئاتری در سطح ملی اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای ارتقای تئاتر استان، از فعالیت ها و برنامه های هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان قدردانی کرد و با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی بین هنرمندان و گروه های نمایشی، افزود: امیدواریم با برگزاری انتخابات و انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه و هیئت مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی، گام های دیگری برای رشد و شکوفایی تئاتر استان برداشته شود.

عبدالله بحرالعلومی با تاکید بر اینکه اقتصاد هنر و تلاش برای جلب و جذب حمایت های دیگر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در اولویت انجمن هنرهای نمایشی استان باشد، از تمهید مقدمات برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی خبر داد و اظهار داشت: انشاءالله پس از برگزاری انتخابات و تشکیل شورای سیاسگذاری، فراخوان این رویداد تئاتری را منتشر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حضور سعید نوریان در معاونت هنری و سینمایی بتوانیم کارهای ارزنده ای را در حوزه تئاتر در سطح استان انجام دهیم، بر ضرورت همراهی اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی با برنامه های تئاتری استان اردبیل تاکید کرد.

وحید لک، هم در این دیدار با قدردانی از اقدامات موثر استان اردبیل برای برگزار ی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی، گفت: استان اردبیل، دوازدهمین استان در برگزاری انتخابات  انجمن هنرهای نمایشی است.

وی بافزود: این انجمن با برنامه ریزی های منسجم خود باید برای فعال بودن تئاتر تلاش کند و زمینه را برای ارتقای تئاتر در سطح استان فراهم سازد.

وحید لک بهره برداری از فضای اقتصادی و اجتماعی استان را برای انجام فعالیت ها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مدیر عامل انجمن باید از شخصیت های فعال و پویا و دارای اندیشه در حوزه فرهنگ و اقتصاد انتخاب شود تا بتواند بر اثر پتانسیل های موجود در جذب سرمایه برای توسعه فعالیت ها، نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان اردبیل، تصریح کرد: استان اردبیل ظرفیت مناسبی را برای برگزاری رویدادهای مهم تئاتری دارد.

لک، انتصاب سعید نوریان از فعالین فرهنگی و تئاتری استان را عنوان معاون هنری و سینمایی استان تبریک گفت و از آمادگی انجمن هنرهای نمایشی کشور برای همراهی با برنامه های تئاتری استان اردبیل خبر داد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران