در حال بارگذاری ...
معاون استان ها و ارتباطات انجمن هنر های نمایشی ایران:

اعتبارات حمایتی در استان ها نیازمند افزایش است

وحید لک در انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان اردبیل، گفت: اعتبارات تئاتر کشور پاسخگوی نیازهای نمایشی کشور نیست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، وحید لک، معاون استان ها و ارتباطات انجمن هنر های نمایشی ایران در جمع نمایندگان گروه های نمایشی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات حوزه نمایش در سال گذشته، نزدیک چهار میلیارد تومان بوده است، گفت: اگر چه این مبلغ در سال جاری دوبرابر شده است، اما این اعتبارات برای حمایت از فعالیت های نمایشی در کشور مناسب نیست.در تلاشیم که  اعتبارات حمایتی امسال دو برابر سال گذشته شود.

وی با بیان اینکه، اعتبارات نمایش در مقایسه با نقش تاثیرگذار تئاتر در فرهنگ جامعه مناسب نیست، افزود: هزینه در تئاتر، سرمایه گذاری فرهنگی است و این امر باید مورد توجه متولیان فرهنگی و مسئولین کشور قرار گیرد.

لک با بیان اینکه تا کنون و بر اساس شیوه نامه جدید، انتخابات هیئت مدیره، هیئت رئیسه و بازرس، 11 موسسه هنرهای نمایشی در کشور با برگزاری انتخابات، فعالیت رسمی خود را آغاز گرده اند، اظهار داشت: استان اردبیل، دوازدهمین استان برگزارکننده این انتخابات است و موسسه هنرهای نمایشی استان اردبیل هم با برگزاری این انتخابات و معرفی اعضای هیئت مدیره جدید، جزو استان های پیش‌رو در تشکیل این موسسه شده است.

وی افزود: امیدواریم با تعامل خوب این موسسه با دستگاه های اجرایی و هنرمندان استان، شاهد اقدامات تاثیرگذار برای تئاتر استان اردبیل باشیم.

در این نشست که عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل هم حضور داشت، سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با قدردانی از اقدامات و تلاش های ارزنده هیئت مدیره قبلی  انجمن هنرهای نمایشی استان، تشکیل موسسه هنرهای نمایشی را در استان های کشور، گامی در توسعه تئاتر عنوان کرد. 

وی با دعوت از هنرمندان و گروه های نمایشی استان برای همراهی با منتخبین موسسه هنرهای نمایشی، افزود: تئاتر اردبیل، روزهای خوبی را خواهد داشت.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران