در حال بارگذاری ...
میزبانی تئاتر شهر از نمایشی در حوزه تئاتر مقاومت

«پاره‌هایی از چند زندگی»؛ روایتی متفاوت از حضور زنان ایرانی در جنگ تحمیلی

«پاره‌هایی از چند زندگی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر است که از روز ۳۱ شهریور به کارگردانی شیوا دیناروند در تالار قشقایی اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تئاتر «پاره‌هایی از چند زندگی» به نویسندگی کیانوش احمدی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی شیوا دیناروند عنوان یکی از جدیدترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر در ژانر تئاتر مقاومت و دفاع مقدس است که از روز پنج‌شنبه 31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در تالار قشقایی این مجموعه به صحنه خواهد رفت.

این اثر نمایشی روایت‌گر بخشی از زندگی شش زن است که خاطرات روز خواستگاری و ازدواج‌شان در کنار قسمت‌هایی از روزهای پر فراز و نشیب زندگی در کنار همسران‌شان را روایت می‌کنند.

شیوا دیناروند درباره انگیزه‌های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی گفت: «یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های جنگ به زنان مربوط می‌شود. زن‌هایی که به‌طور مستقیم در جریان دفاع مقدس پا به پای مردان رزمنده کنارشان بودند اما در کمتر جایی پیرامون رشادت‌های آنان صحبتی به میان آمده است

او افزود: «به اعتقاد من پرداخت دراماتیک به حضور زنان ایرانی در جریان جنگ تحمیلی کم‌رنگ شده و امروز جای خالی آن به‌شدت احساس می‌شود. شرایطی که برای من انگیزه زیادی داد تا در نمایش «پاره‌هایی از چند زندگی» روی این موضوع مهم تمرکز کنم

نسترن ابراهیم‌زاده، شهرزاد کیانی، نازنین میهن، فهیمه معین، سحر آقاسی و مهناز رودساز بازیگران نمایش «پاره‌هایی از زندگی» هستند.

علی ساسانی‌نژاد (طراح صحنه)، ریحون شکری (طراح لباس)، سرور مندی (دوخت لباس)، اصغر فرخی (طراح نور)، افسانه قلی زاده (طراح گریم)، فرناز مرتضوی و لیلا سرنی (مجریان گریم)، متین خبیلی (طراح گرافیک)، مجید اقبالی (ساخت تیزر)، امیر مبارکی (عکاس)، غزال راکی (آهنگساز و نوازنده)، بهنود محمدی پور (مجری طرح و برنامه‌ریز)، محمدمهدی رضاییان (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، ایمان کربلایی (دستیار دوم کارگردان)، فرزانه نجاریان (منشی صحنه)، نگار امیری (مدیر روابط عمومی- مشاور رسانه‌ای و تبلیغات) نیز دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می‌دهند.

شیوا دیناروند ازجمله هنرمندان فعال حوزه تئاتر است که طی سال‌های اخیر نمایش‌های «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند»، «محاق» و «خواستگاری» را در مقام کارگردان روی صحنه برده است. این هنرمند همچنین در آثاری چون «محاق»، «مده‌آ»، «فهرست»، «راپورت‌های دکتر مصدق»، «ترنا»، «لطفا با مرگ من موافقت کنید»، «بازیچگان» و «بازار عاشقان» به ایفای نقش پرداخته است. 

نمایش «پاره‌هایی از چند زندگی» به کارگردانی شیوا دیناروند از روز پنجشنبه 31 شهریور ساعت 20:15 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده
در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده

الهه پورجمشید، طراح و کارگردان نمایش «تله و زیون» می‌گوید بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده به‌عنوان هدف و نگاه اولیه متن، موضوعی نیست که تکراری شود و یا تنها مختص به یک محدوده جغرافیایی باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران