در حال بارگذاری ...
گزارشی از غرفه انتشارات نمایش در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

از حضور سیاوش طهمورث و احمد مسجدجامعی تا اجرای نمایش‌های سنتی

غرفه انتشارت نمایش، درسومین روزِ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، میزبان احمد مسجدجامعی و سیاوش طهمورث شد. همچنین به مانند دو روز نخستین، اجرای نمایش‌های سنتی، با استقبال گرم مردم روبه‌رو شد.

به گزارش ایران تئاتر، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه، بیستم اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به‌کار کرده است.

دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز با ارائه و عرضه بیش از 70 عنوان نسخه چاپی و 170 عنوان نسخه الکترونیکی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

در سومین روز از این رویداد فرهنگی، سیاوش طهمورث (بازیگر و کارگردان پیشکسوت) و احمد مسجدجامعی (قائم مقام رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی)، مهمان غرفه انتشارات نمایش شدند.

                                                                                                              

باید با کتاب زندگی کرد

سیاوش طمهورث، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر با حضور در غرفه انتشارات نمایش درباره شرایط حوزه نشر گفت: «کتاب کامل‌کننده افراد است. راه استفاده از سنت‌ها، تاریخ و تجربیات گذشتگان، خواندن کتاب است، نویسنده‌ای سال‌های سال تجربیاتش را می‌نگارد و گاهی یک تاریخ هزار ساله را در هزار صفحه جا می‌دهد.»

او ادامه داد: «ما این روزها گرفتار اینترنت هستیم، استفاده از نسخه‌های الکترونیکی هم خوب است اما کتاب چیز دیگری است که باید آن را ورق زد و با آن زندگی کرد. البته من مخالف استفاده از نسخه‌های مجازی نیستم اما به جای دسترسی سخت به اینترنت به راحتی می‌توانیم کتاب بخریم. مگر دو قفسه کتاب چقدر جا می‌گیرد.»

                                                                                                            

نمایشگاه کانون مبادله اندیشه و گفت‌وگوست

احمد مسجدجامعی، قائم‌مقام رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی که دوره‌ای عهده‌دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بوده است، دیگر مهمان غرفه انتشارات نمایش بود که با اشاره به حضور هر ساله‌اش در نمایشگاه کتاب گفت: «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فضایی برای تلاقی نویسندگان، مردم و هنرمندان است. به شخصه خیلی از دوستان و همکارانم را در اینجا می‌بینم. اینجا چیزی فراتر از فروشگاه است؛ یک کانون فرهنگی و محلی برای مبادله اندیشه‌ها و گفت‌وگوهاست.»

انتشارات نمایش؛ پل قدیمی تئاتر ایران در بین استان‌هاست

اتابک نادری، بازیگر و کارگردان تئاتر هم با حضورش در غرفه انتشارات نمایش، گفت: «انتشارات نمایش، یک پل قوی و قدیمی تئاتر ایران در بین استان‌هاست. سطح آثار انتشارات طبیعتا ارتقا پیدا کرده است و نگاه آکادمیک و دانشگاهی در آن خیلی پر رنگ شده است.»

                                                                                                          

رستم و اکوان دیو در نمایشگاه کتاب

اداره‌کل هنرهای نمایشی، در کنار برپایی غرفه در نمایشگاه کتاب، اجرای نمایش‌هایی سنتی و آیینی را هم برای مخاطبان تدارک دیده است. نقل «نبرد رستم و اکوان دیو» با هنرنمایی یاسر پوردشتی ازجمله برنامه‌های اجرا شده در روز سوم نمایشگاه بود. گروه خیمه‌شب‌بازی نیز با برنامه «رقص عروسک‌ها» در محوطه باز مصلای امام خمینی میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های‌شان شد.

                                                                                                          

هنرمندان، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های تئاتری به انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان)، ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

اتابک نادری:

سازمان میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند
اتابک نادری:

سازمان میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند

اتابک نادری، مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسئول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» از تخریب ساختمان مجاور و نادیده‌گرفتن طرح توسعه این بنای ملی ابراز تاسف کرد و خواستار رسیدگی سازمان میراث فرهنگی به این موضوع شد.

|

پیش‌بینی استقبال 10 برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

پیش‌بینی استقبال 10 برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

|

دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند
دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند

اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از تاریخ اعلام آثار نهایی این جشنواره از روز شنبه نوزدهم اسفند خبر داد و گفت با این اعلام درنهایت ۱۲ تا ۱۵ اثر برای اجرای عمومی معرفی خواهد شد.

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

اتابک نادری از بلندپرواز پرافتخار وطن نوشت

خلبان نام‌آور به تماشای «کلنل» نشست
اتابک نادری از بلندپرواز پرافتخار وطن نوشت

خلبان نام‌آور به تماشای «کلنل» نشست

اتابک نادری بازیگر نمایش «کلنل» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که امیر فرج‌الله برات‌پور یکی از خلبانان برجسته و نام‌آور ارتش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به تماشای این نمایش نشسته است.

|

نظرات کاربران