در حال بارگذاری ...
از روز هشتم و نهم ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» چه‌خبر؟

چشم‌های بارانی مخاطبان در محوطه تئاتر شهر

در روز هشتم و نهم ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، چشم‌های خیس و اشک‌های روان در صورتشان میزان رضایتشان از این ویژه‌برنامه را نشان می‌داد.

به گزارش ایران تئاتر، اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز تئاتر شهر است.

از حضور افشین هاشمی تا استقبال مخاطبان

مخاطبان ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در هشتمین شب برگزاری، باز هم شنوای نوای عاشورایی و شاهد هنرنمایی گروه «ساحل عاشوراییان» در نواختن سنج و دمام و طنین پرقدرت و توأمان حماسه و اندوه در محوطه باز تئاتر شهر بودند.

بعد از پایان برنامه نوای عاشورایی، نوبت به اجرای مراسم تعزیه رسید که افشین هاشمی (کارگردان، بازیگر و نویسنده تئاتر و سینما) از جمله تماشاگران آن بود. 

در ادامه این ویژه برنامه که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان مواجه شده بود، مجلس تعزیه شب هشتم توسط گروه احمد عزیزی خوانده شد. این مجلس به شهادت حضرت علی اکبر (ع) پرداخت که چشم همگان را در محوطه تئاتر شهر بارانی کرد.

در پایان نیز، محمدرضا معجونی نقال توانمند و به‌نام، شروع به نقل حضرت علی اکبر (ع) کرد.

روز نهم؛ دمام زنی با چاووشی و شروه‌خوانی

در نهمین روز از ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» گروه دمام زنی «ساحل عاشوراییان» با چاووشی و شروه‌خوانی که یک آیین مذهبی بوشهری است، از مخاطبان و جمعیت حاضر در محوطه تئاتر شهر پذیرایی کردند.

در ادامه، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل (ع) توسط احمد عزیزی و گروهش به اجرا درآمد و حاضران با دل‌هایی اندوهگین به تماشای این تعزیه نشسته بودند.

همچنین حسین ظاهری در میان استقبال مردم با نقلی از حبیب‌ابن مظاهر و خطبه حضرت زینب (س)، همگان را در بهت وقایع روز عاشورا فرو برد. 

ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»، از 28 تیر تا 6 مرداد در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه باز تئاتر شهر اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران