در حال بارگذاری ...
اقتباس از فیلم مشهور استفن فریزر

اجرای شهر به شهر نمایش «رختشویخانه زیبای من» در انگلستان

نمایش «رختشویخانه زیبای من» که نخستین بار در سال ۲۰۱۹ اجرا شد، بار دیگر در انگلستان، اجرای شهر به شهر خواهد داشت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «رختشویخانه زیبای من» در سالن تئاتر کِرو (curve) در شهر لندن، سال آینده میلادی اجرا خواهد شد و پس از آن، گروه نمایش، شهر به شهر اجرا خواهد داشت.

گروه پت شاپ بویز، موسیقی این نمایش را تصنیف کرده و حنیف قریشی براساس فیلمنامه‌‌ای که برای فیلم «رختشویخانه زیبای من» به کارگردانی استیون فریزر نوشته بود، نمایشنامه را بازنویسی کرده است.

داستان در دوران نخست وزیری مارگارت تاچر در انگلستان اتفاق می‌افتد؛ عمر، یک پاکستانی‌تبار، رختشویخانه یکی از نزدیکان خود در شهر لندن را به کسب و کار پُر رونقی تبدیل می‌کند، در حالی که او باید با گروه گنگستری نژادپرست محله نیز سروکله بزند.

اجرای این نمایش به کارگردانی نیکول بیهان (Nicole Behan)، از روز 17 فوریه 2024 (28 بهمن 1402) آغاز می‌شود و تا  24 فوریه (5 اسفند) در سالن کرو ادامه دارد. «رختشویخانه زیبای من»، سپس در سالن تئاتر هورنچرچ، از 28 فوریه (9 اسفند) تا 9 مارس (19 اسفند) اجرا خواهد داشت و در سالن لوری در سالفورد، از 19 مارس (29 اسفند) تا 23 مارس (4 فروردین) روی صحنه خواهد رفت.

سال 1985، استیون فریزر، «رختشویخانه زیبای من» را در ژانر کمدی رمانتیک با فیلمنامه‌ حنیف قریشی ساخت. از بازیگران این فیلم می‌توان از دانیل دی‌لوئیس و سعید جعفری نام برد. 

منبع: واتس آن استیج




مطالب مرتبط

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران