در حال بارگذاری ...
برای هفته دوم مهر

برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

برنامه اجراهای تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در هفته دوم مهر با میزبانی از شش نمایش اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر، در دور جدید اجراهای مجموعه تئاترشهر در هفته دوم مهر شش نمایش در تالارهای چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش روی صحنه است.

پدر

در تالار اصلی با پایان نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان، قرار است نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر و کارگردانی آروند دشت‌آرای از ۱۷ مهر (هفته سوم مهرماه)، در سالن اصلی به صحنه برود.

نمایش «پدر» «تجربه‌ای دردناک اما انسانی از زوال عقل (آلزایمر) یک پدر و مشکلات ارتباطی او با دخترش پس از این بیماری است. نمایشنامه «پدر» از نمایشنامه‌های سه‌گانه «مادر»، «پدر» و «پسر» فلوریان زلر نویسنده فرانسوی است که اغلب نمایشنامه‌های او بر موضوع انسان امروز و مسائل او متمرکز است.

سوسمار​

تالار چهارسو نیز میزبان نمایش «سوسمار» به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی رحمت امینی است. این نمایش از ششم شهریور میزبان علاقه‌مندان است. بهار مشیری، ابوذر ساعدی، فرزاد برهمن، عرفان معصومی و نوید جهانزاده به عنوان بازیگر در نمایش «سوسمار» ایفای نقش می‌کنند.

در انتظار گودو

همچنین این تالار از چهارم مهر، پذیرای اجرای نمایش «در انتظار گودو» ‌نوشته ساموئل بکت و بازخوانی و کارگردانی مازیار لرستانی شده است. افسر اسدی، امیرعباس توفیقی، آبتین جاوید، محمد آقامحمدی، مصطفی فرهادمهر و مهرزاد عسکری بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

هیدن

تالار قشقایی نیز از روز دوشنبه ۲۷ شهریور در سری دوم، میزبان نمایش «هیدن» به نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه و کارگردانی کوروش شاهونه شده است. حمید رحیمی، ریحانه رضی، ‌عطا عمرانی، آیت بی‌غم، فرناز حسین‌مردی و مبینا هداوندخانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و اجرای این نمایش تا ۱۴ مهر ادامه دارد.

کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند​ با همراهی آوینیون

در تالار سایه از روز جمعه سوم شهریور دو نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» به نویسندگی و کارگردانی مجید شکری و «آوینیون» به نویسندگی و کارگردانی حسن معینی به صحنه رفته‌اند.

نمایش «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» با بازی مجید شکری، ‌ مرتضی دلداده، زهرا حسینی، سارا رضایی، مریم معصومی‌نژاد و بنیامین صیادی‌نیا نیز از سوم شهریور روی صحنه است.

نمایش دیگر تالار سایه با عنوان «آوینیون» از سوم شهریور شروع به اجرا کرده و در آن عبدالحمید گودرزی، ‌ امیر جوشقانی، ملیحه بقایی و سعید عساکره به عنوان بازیگر حضور دارند.

اجرای دو نمایش «آوینیون» و «کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» در تالار سایه نیز تا ۱۴ مهر ادامه خواهد داشت.

تفنگ‌های کارار​

کارگاه نمایش از روز ۲۶ شهریور میزبان نمایش «تفنگ‌های کارار» به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی شده است. سایه کبیری، مهدی بازدار، بهروز سروعلیشاهی، مجید تیزرو، فریبا بکلو، عبدالرضا صفری دریایی و آرزو خلیلی به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند که تا روز جمعه ۱۴ مهر روی صحنه خواهد بود.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد
نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد

علیرضا نراقی: هنگام خواندن نمایشنامه «پدر» نوشته فلوریان زِلِر که توسط ساناز فلاح‌فرد به فارسی ترجمه شده است، یکی از نقاط قوت متن که به‌سرعت خود را نمایان می‌کند، ایجاز زبان و فنی بودن ...

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «نظام ابن‌عربی»

یاسمین عباسی: زیست عرفانی، قرابتی با زمان حال ندارد
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «نظام ابن‌عربی»

یاسمین عباسی: زیست عرفانی، قرابتی با زمان حال ندارد

یاسمین عباسی، کارگردان نمایش «نظام‌ ابن عربی» با بیان اینکه پرداختن به شخصیتی چون ابن‌عربی کار سختی است، می‌گوید زیست عرفانی قرابتی با زمان حال ما ندارد.

|

گفت‌وگو با سیدعلی موسویان، کارگردان نمایش «کان‌لم‌یکن»

نویسنده هوشمند حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل می‌کند
گفت‌وگو با سیدعلی موسویان، کارگردان نمایش «کان‌لم‌یکن»

نویسنده هوشمند حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل می‌کند

سیدعلی موسویان، نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «کان‌لم‌یکن» می‌گوید به نظر من نویسنده هوشمند کسی است که در کنار پرداختن به موضوعات مختلف، حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل کند.

|

نظرات کاربران