از تاریخ
 تا تاریخ
 
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد

ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بین‌الملل دوره چهل‌ویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، می‌گوید هدف ...

گفت‌وگو با داور بخش بین‌المللی جشنواره 41 تئاتر فجر

احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفت‌انگیز است
گفت‌وگو با داور بخش بین‌المللی جشنواره 41 تئاتر فجر

احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفت‌انگیز است

احمد حسن موسی، داور بخش بین‌المللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکت‌کننده در این رویداد می‌گوید چیزی که باعث شگفتی‌اش ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است

لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های یک نمایش نشان‌دهنده دیدگاه‌های سازنده آن درباره جهان است، می‌گوید ...

در گفت‌وگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد

جشنواره باعث غنی شدن فرهنگ‌های مختلف از طریق تئاتر می‌شود
در گفت‌وگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد

جشنواره باعث غنی شدن فرهنگ‌های مختلف از طریق تئاتر می‌شود

الکسی تیتکو، بازیگر نقش «لئونید» در نمایش «لیزای بیچاره» که در گفت‌وگوی ایران تئاتر با عوامل این نمایش حضور داشت، می‌گوید در زمان گذشته، تئاتر شوروی آوردگاهی از ...

گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

 مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقل‌گرا و متفکرانه است
گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

 مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقل‌گرا و متفکرانه است

مسلم قاسمی بر این باور است که تئاتر خیابانی می‌تواند نجات‌بخش خیلی از موضوعات و معضلات اجتماعی باشد و به تماشاگر تلنگری بزند که به تفکر وادار شود.

در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد

آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را می‌شناسد
در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد

آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را می‌شناسد

آرایر ناجاکیان، کارگردان نمایش «هملت» می‌گوید تئاتر ایران را به علت مدرن بودنش دوست دارد چراکه تئاتر ایران، زبان اکنون تئاتر را می‌شناسد.

نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد

حسن رحیم‌پور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی می‌اندیشیم
نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد

حسن رحیم‌پور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی می‌اندیشیم

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای هیئت موسس این اتحادیه صبح امروز ...

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز

این اسب هرگز رام کسی نمی‌شود
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز

این اسب هرگز رام کسی نمی‌شود

سیدعلی تدین صدوقی: متن نمایش «اسب قاتلین» با نگاهی به نمایش‌هایی چون مکبث و... نگاشته شده است. موضوع این اثر حول محور شورش کارگران و رعایا علیه ارباب است؛ ...

نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا

سوار بر بال‌های خیال تا وصال با عشق واقعی
نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا

سوار بر بال‌های خیال تا وصال با عشق واقعی

بهنام حبیبی: «پهلوان قلیچ» نمایشی در گونه نمایش‌های ایرانی است که با طراحی و تلفیق داستان‌های نمایشی، تماشاگرش را بر بال‌های خیال سوار می‌کند، در مکان ...