در گفتوگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد از طریق جشنواره میتوان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بینالملل دوره چهلویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره میتوان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، میگوید هدف ...
گفتوگو با داور بخش بینالمللی جشنواره 41 تئاتر فجر احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفتانگیز است احمد حسن موسی، داور بخش بینالمللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکتکننده در این رویداد میگوید چیزی که باعث شگفتیاش ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «بیوطن» از برزیل لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی بشر است لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بیوطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگها و مونولوگهای یک نمایش نشاندهنده دیدگاههای سازنده آن درباره جهان است، میگوید ...
در گفتوگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد جشنواره باعث غنی شدن فرهنگهای مختلف از طریق تئاتر میشود الکسی تیتکو، بازیگر نقش «لئونید» در نمایش «لیزای بیچاره» که در گفتوگوی ایران تئاتر با عوامل این نمایش حضور داشت، میگوید در زمان گذشته، تئاتر شوروی آوردگاهی از ...
گفتوگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر: مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقلگرا و متفکرانه است مسلم قاسمی بر این باور است که تئاتر خیابانی میتواند نجاتبخش خیلی از موضوعات و معضلات اجتماعی باشد و به تماشاگر تلنگری بزند که به تفکر وادار شود.
گفتوگو با حافظ خلیفه، کارگردان نمایش «کمدی الهی» از تونس سفر عاشقانه دانته به دوزخ حافظ خلیفه، هنرمند تونسی که با نمایش «کمدی الهی» در جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر حضور دارد، با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای «کمدی الهی»، نمایشهای دینی و فلسفی ...
نقدی بر نمایش «در سوگ شب هزارویکم» نوشته شهرام احمدزاده و کار پویان عطایی از اصفهان شهرزاد بیسرانجام رضا آشفته: نمایش «در سوگ شب هزارویکم» میخواهد قهرمان افسانهای شب هزارویکم، یعنی شهرزاد قصهگو را به صحرای کربلا ببرد تا روایتگر ...
در حاشیه برگزاری جشنواره چهل و یکم مطرح شد محمود شالویی: در تئاتر فجر عدالت هنری رعایت شده است محمود شالویی که برای تماشای اجراهای جشنواره تئاتر فجر به تئاتر شهر رفته بود، با توجه به حضور پررنگ هنرمندان استانی گفت میتوانیم بگوییم که هنر در سراسر کشور ...
در گفتوگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را میشناسد آرایر ناجاکیان، کارگردان نمایش «هملت» میگوید تئاتر ایران را به علت مدرن بودنش دوست دارد چراکه تئاتر ایران، زبان اکنون تئاتر را میشناسد.
نقدی بر نمایش «آسمان پابهماه» نوشته و کار سعیده آجربندیان وجدان بیدار انسان رضا آشفته: نمایش «آسمان پابهماه» درباره وجدان بیدار انسان در هر شرایطی است که گویا در نظم نوین نیز باید چنین بیداریای وجود داشته باشد. در این نمایش آنچه ...
نشست هماندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد حسن رحیمپور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی میاندیشیم حسن رحیمپور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هماندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای هیئت موسس این اتحادیه صبح امروز ...
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشمزاده از شیراز این اسب هرگز رام کسی نمیشود سیدعلی تدین صدوقی: متن نمایش «اسب قاتلین» با نگاهی به نمایشهایی چون مکبث و... نگاشته شده است. موضوع این اثر حول محور شورش کارگران و رعایا علیه ارباب است؛ ...
نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا سوار بر بالهای خیال تا وصال با عشق واقعی بهنام حبیبی: «پهلوان قلیچ» نمایشی در گونه نمایشهای ایرانی است که با طراحی و تلفیق داستانهای نمایشی، تماشاگرش را بر بالهای خیال سوار میکند، در مکان ...
نویسنده و کارگردان نمایش «هاراگیری» مطرح کرد اصغر گروسی: عید تئاتر کشور، جشنواره فجر است اصغر گروسی نویسنده و کارگردان نمایش «هاراگیری» میگوید پس از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر، سال جدید کاری برای هنرمندان تئاتر آغاز میشود و جشنواره فجر در حکم عید ...
نگاهی به نمایش «مطرب آقا» نوشته و کار مهیار هزارجریبی از بهشهر ظرفیت بالای نمایشهای سنتی-آیینی سیدعلی تدین صدوقی: داستان نمایش «مطرب آقا» برگرفته از یک اتفاق واقعی در هفتاد-هشتاد سال پیش است. تاجری معروف در مشهد که فردی بهظاهر دیندار و متشرع بوده ...
نظری به نمایش «لابیرنت» به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی در جدالی ابدی با شیطان درون عرفان پهلوانی: به دفتر کار شیطان خوش آمدید! شما قرار است در این دفتر، بیننده معامله ویژه شیطان با هفت کاراکتر باشید و برای معامله ویژه خود با شیطان آماده ...