از تاریخ
 تا تاریخ
 
گفت‌وگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42

اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است
گفت‌وگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42

اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است

حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رونق‌بخشی به حوزه پژوهش و آموزش و نیز اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک را از مهم‌ترین ...

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شاهد اتفاقات خوبی در تخصیص بودجه تئاتر کشور خواهیم بود
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شاهد اتفاقات خوبی در تخصیص بودجه تئاتر کشور خواهیم بود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تماشای یکی از نمایش‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر در تئاتر شهر، اعلام کرد امسال شاهد ...

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند

محمدرضا آگاه که با نمایش «آنتیگونه» در بخش دانشجویی جشنواره فجر امسال حضور دارد، تاکید کرد هنرمندان تئاتر دانشگاهی، باید پیشرو و نوآور باشند.

ششمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

خرده‌رویدادهایی واقعی، قهرمانانی ساده و مکبث به روایت یانکات
ششمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

خرده‌رویدادهایی واقعی، قهرمانانی ساده و مکبث به روایت یانکات

جلسه ششم نقد و بررسی آثار صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، هفتم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش‌ ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مرتضی زحمتکش: اصلِ تکراری نبودن آثار در جشنواره 42 رعایت شده است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مرتضی زحمتکش: اصلِ تکراری نبودن آثار در جشنواره 42 رعایت شده است

کارگردان تئاتر خیابانی «گوله بهار» با بیان اینکه سطح کیفی آثار در چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر بالا رفته است، می‌گوید به نظر می‌رسد اصل تکراری نبودن آثار در این ...

گفت‌وگو با کارگران حاضر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره فجر

نسا سلیمانی: تثبیت بخش فراگیر، فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توان‌خواه است
گفت‌وگو با کارگران حاضر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره فجر

نسا سلیمانی: تثبیت بخش فراگیر، فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توان‌خواه است

کارگردان نمایش خیابانی «رومئوBژولیت» تثبیت بخش فراگیر در جشنواره تئاتر فجر را فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توان‌خواه بیان کرد.

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

حسین قاسمی‌هنر: فجایع جنگ در غزه، باعث تولید نمایش «خون» شد
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

حسین قاسمی‌هنر: فجایع جنگ در غزه، باعث تولید نمایش «خون» شد

حسین قاسمی‌هنر می‌گوید «خون» یک اثر مستند درباره جنگ است و برای تولید آن، تمام رخدادها از جنگ جهانی دوم به بعد، ازجمله مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار دادیم.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

امیرعباس پارساییان: «آقای ایکس»، روایت همدلی میان آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

امیرعباس پارساییان: «آقای ایکس»، روایت همدلی میان آدم‌هاست

امیرعباس پارساییان، کارگردان «آقای ایکس» می‌گوید این نمایش که در بخش خیابانی جشنواره فجر اجرا می‌شود، روایت زندگی مردم در بستر اجتماع و همدلی میان آدم‌هاست.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر

سعید بادینی: «شجاع‌دل»، ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم سلیمانی را بررسی می‌‌کند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر

سعید بادینی: «شجاع‌دل»، ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم سلیمانی را بررسی می‌‌کند

سعید بادینی، کارگردان نمایش «شجاع‌دل»، راوی این اثر خیابانی را کلاهی معرفی کرد که آرزو دارد روی سر حاج‌قاسم باشد و از نگاه او، تماشاگر با برخی ویژگی‌های سردار ...

گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست
گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست

سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی ...

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر 42 

علی مرادزاده: در نمایش «دنگ» از مضامین بومی جنوب ایران بهره بردیم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر 42 

علی مرادزاده: در نمایش «دنگ» از مضامین بومی جنوب ایران بهره بردیم

علی مرادزاده تاکید کرد در نوشتن و اجرای نمایش «دنگ»، سعر کرده است از مضامین بومی مناطق جنوب ایران، به‌ویژه نوار ساحلی خلیج فارس استفاده کند.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

نوال وائلی: «رستگاری از فرانکنشتاین»، ادغام واقعیت و داستان است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

نوال وائلی: «رستگاری از فرانکنشتاین»، ادغام واقعیت و داستان است

نوال وائلی کارگردان نمایش «رستگاری از فرانکنشتاین» با بیان اینکه این اثر ادغام واقعیت و داستان است، می‌گوید برخلاف تصور عامه، توان‌یابان و معلولین دارای توانایی ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

محمد سایبانی: «خرده‌شوخی‌های زناشویی» روایتی طنز از خشونت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

محمد سایبانی: «خرده‌شوخی‌های زناشویی» روایتی طنز از خشونت است

کارگردان «خرده‌شوخی‌های زناشویی» می‌گوید خشونت بخش جدانشدنی از زندگی بشر از ابتدا تاکنون بوده است و ما در قالب طنز به این بخش از وجود انسان‌ها پرداخته‌ایم.

گفت‌‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر 

عرفان دارابی: «خواب نما»، ورود ممنوع به برخی رفتارهای اجتماعی است 
گفت‌‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر 

عرفان دارابی: «خواب نما»، ورود ممنوع به برخی رفتارهای اجتماعی است 

عرفان دارابی، کارگردان نمایش «خواب نما»، این نمایش را دارای ژانر اجتماعی و پیرامون بی‌نظمی‌های رفتاری و رد کردن ورود ممنوع در برخی از مشاغل می‌داند.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر(صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

سعید چگینی: توان‌یابان می‌توانند توانایی‌های خود را بروز دهند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر(صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

سعید چگینی: توان‌یابان می‌توانند توانایی‌های خود را بروز دهند

سعید چگینی، کارگردان «دوست ندارم خواب ببینم»  با اشاره به اینکه افزوده شدن بخش فراگیر به جشنواره اتفاق بزرگی است، می‌گوید افراد توان‌یاب نیز مانند باقی مردم ...

پنجمین جلسه نقد آثار چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

روایت رنج بشر، دموکراسی با طعم همبرگر و دروغ‌پردازی
پنجمین جلسه نقد آثار چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

روایت رنج بشر، دموکراسی با طعم همبرگر و دروغ‌پردازی

نشست پنجم نقد و بررسی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر ۴۲ با حضور علاقه‌مندان و رضا آشفته و سیدعلی تدین صدوقی به‌عنوان منتقد و نیز مهدی حامدسقایان، دبیر این ...

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

فریا امامی: فضای تئاتر دانشگاهی سرشار از کارهای خلاق و جسورانه است
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

فریا امامی: فضای تئاتر دانشگاهی سرشار از کارهای خلاق و جسورانه است

فریا امامی نویسنده و کارگردان نمایش «ریچارد سوم» می‌گوید در این اثر زمان‌های گذشته، حال و آینده با یکدیگر ادغام‌شده‌اند و قصد داشتیم تجربه جدیدی را به ثبت برسانیم ...

کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح کرد

«بوق»، یک طنز اجتماعی در فضایی فانتزی است
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح کرد

«بوق»، یک طنز اجتماعی در فضایی فانتزی است

مرضیه علیزاده، کارگردان نمایش «بوق» می‌گوید این نمایش به دغدغه‌های یک معلول در فضایی فانتزی و سوررئال و در قالب طنز اجتماعی می‌پردازد و تلاش‌های این توان‌یاب را ...

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود

داور بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است می‌گوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان ...

در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «دل‌لرزه» مطرح شد

از لرزش دل اولیای دم تا یادآوری حادثه‌ای مرگبار
در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «دل‌لرزه» مطرح شد

از لرزش دل اولیای دم تا یادآوری حادثه‌ای مرگبار

مجتبی لاله‌زاری، کارگردان نمایش «دل‌لرزه»، از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری حاصل دغدغه‌مندی ...

گفت‌وگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر

ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفت‌انگیز است
گفت‌وگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر

ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفت‌انگیز است

ناتاسیس سارانتوس، مدرس کارگاه آموزشی تخصصی بازیگری در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه از دیدن پتانسیل و علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر

علیرضا تاجیک: تنوع موضوعات و اجراها بر جذابیت‌های جشنواره افزوده است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر

علیرضا تاجیک: تنوع موضوعات و اجراها بر جذابیت‌های جشنواره افزوده است

علیرضا تاجیک، کارگردان تئاتر خیابانی «اپی لپسی» به عنوان یکی از آثار راه‌یافته به این بخش از جشنواره تئاتر فجر معتقد است تنوع موضوعات و اجراها در این دوره از ...

حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاه‌ویک‌سالگی قلب تپنده تئاتر ایران

تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست
حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاه‌ویک‌سالگی قلب تپنده تئاتر ایران

تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست

پنجمین روز برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همزمان با پنجاه‌ویک‌سالگی قلب تپنده تئاتر ایران، حضور دوهزار مخاطب در تئاترشهر و همراهی هنردوستان ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

علیرضا داوری: «کابوس­نامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر می‌کشد
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

علیرضا داوری: «کابوس­نامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر می‌کشد

علیرضا داوری، نویسنده و کارگردان نمایش «کابوس­نامه اهل هوا» معتقد است این نمایش که بر اساس آیین­‌ها و باورهای دیرینه مردم جنوب تولید شده ­است، تصویری از تقابل سنت و ...

نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد

«آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر
نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد

«آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر

حسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «آوینیون» می‌گوید دغدغه‌مندی‌اش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکل‌گیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکل‌گیری اثری در ...

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره فجر42

پرهام خاکزاد: باید تعداد رویدادهای تئاتر دانشجویی افزایش یابد
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره فجر42

پرهام خاکزاد: باید تعداد رویدادهای تئاتر دانشجویی افزایش یابد

پرهام خاکزاد می‌گوید از نظر من مهم‌ترین رویدادهای تئاتری کشور، جشنواره‌های مرتبط با دانشجویان است، چراکه آثار این نسل سرشار از خلاقیت و حرف‌های تازه است.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

مصطفی بوعذار: «عروس فلسطین» روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

مصطفی بوعذار: «عروس فلسطین» روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه است

کارگردان نمایش «عروس فلسطین» می‌گوید نمایشنامه این نمایش پانزده سال پیش به نگارش درآمده است و تاکنون فرصت و مجالی برای روی صحنه بردن آن پیش نیامده بود اما با ...

چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد

آزادی‌خواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت
چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد

آزادی‌خواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت

در چهارمین جلسه نقد و بررسی آثار بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر که چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد، سه نمایش‌ مورد تحلیل ...

در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن
در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن

جلسه دوم کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه همسرایان در نمایش‌های کلاسیک یونان» با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی و استفاده از شیوه‌های نمایشی قرون گذشته در قرن حاضر برگزار ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.