معاون اعضای صندوق اعتباری هنر مطرح کرد مسلم کریمی: پیگیر روند درمان رضا آشفته هستیم مسلم کریمی، معاون اعضای صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه پرداخت هزینههای درمانی رضا آشفته به عنوان یکی از اعضای این صندوق انجام شده است، از اقدامات لازم برای ...
رضا آشفته منتقد تئاتر در بیمارستان بستری شد رضا آشفته منتقد و مترجم تئاتر که این روزها در بیمارستان بستری شده است درباره وضعیت درمانی خود توضیحاتی ارائه داد.
نقدی بر «نمایش همهچیز میگذرد، تو نمیگذری» نوشته محمد چرمشیر و کار غلامرضا عربی ما را تنها عشق نجات میدهد رضا آشفته: نمایش «همهچیز میگذرد تو نمیگذری» درباره تنهایی انسان مدرن است که بنا بر دیدگاه پیشرو غلامرضا عربی بهصورت جمعگرایی دارد اجرا ...
سهشنبه دوم اسفند جلسه نقد و بررسی نمایش «همه چیز میگذرد، تو نمیگذری» برگزار میشود جلسه نقد و بررسی نمایش «همه چیز میگذرد، تو نمیگذری» روز سهشنبه دوم اسفند در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار میشود.
نقدی بر نمایش «در سوگ شب هزارویکم» نوشته شهرام احمدزاده و کار پویان عطایی از اصفهان شهرزاد بیسرانجام رضا آشفته: نمایش «در سوگ شب هزارویکم» میخواهد قهرمان افسانهای شب هزارویکم، یعنی شهرزاد قصهگو را به صحرای کربلا ببرد تا روایتگر ...
نقدی بر نمایش «آسمان پابهماه» نوشته و کار سعیده آجربندیان وجدان بیدار انسان رضا آشفته: نمایش «آسمان پابهماه» درباره وجدان بیدار انسان در هر شرایطی است که گویا در نظم نوین نیز باید چنین بیداریای وجود داشته باشد. در این نمایش آنچه ...
نقدی بر نمایش «آلاء» نوشته و کار محمد کاظمتبار پای درخت سرخ رضا آشفته: نمایش «آلاء» که جمعه هفتم بهمن در دو نوبت در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه رفت، یک تکگویی درباره زنی است که پای درختی رازآمیز دفن شده و هر لحظه ...
نقدی بر نمایش «لومیر» نوشته و کار تکسما مونوز از اسپانیا یک رضایت نسبی رضا آشفته: نمایش «لومیر» سرگرمکننده و شادیآور است و بیشتر برای مخاطب کودک و نوجوان در نظر گرفته شده اما میتواند مخاطب بزرگسال را نیز راضی نگه دارد ...
نگاهی به نمایش «آخرین راه» نوشته و کار محسن متینوفا یک نمایش مذهبی رضا آشفته: نمایش «آخرین راه» برگرفته از روایات مذهبی است و به شب عاشورا میپردازد و در یک کلیسا میگذرد و اینگونه مسلمان شدن یک راهب مسیحی را در مواجهه ...
نقدی بر نمایش «روز دهم» نوشته اصغر گروسی و کار علی برجی تلفیق مذهب و جنگ رضا آشفته: نمایش «روز دهم» میخواهد در تلفیق نمایش تعزیه و جنگ، بسترساز یک اتفاق قابلتأمل باشد و در این راه سعیاش استفاده از فضای رئالیستی است که ...
نقدی بر نمایش «شجاع» کار امیرسینا جوادی آخرین شب اعدامی رضا آشفته: نمایش «شجاع» نوشته هال ورثی هال و رابرت مدل مس با ترجمه سیدمحمود علوی مقدم و کار امیرسینا جوادی که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته، اجرایی ...
گفتوگو با بازیگری که از قاب تلویزیون به صحنه تئاتر آمد رامین پرچمی: تئاتر تأمینکننده زندگی بازیگرانش نیست رامین پرچمی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتوگویی با ایران تئاتر درباره حس و حالش هنگام بازی روی صحنه تئاتر میگوید: بازی در تئاتر برای من نه اینکه حس و حال ...
نقدی بر نمایش «پنچری» نوشته فردریک دورنمات کار احسان ناجی همچنان بیعدالتی... رضا آشفته: نمایش «پنچری» که در تالار شهرزاد اجرا شد بر اساس نمایشنامه رادیویی است که شادروان حمید سمندریان تنظیم و ترجمه کرده بود؛ در این حال این نمایشنامه بنا ...
نقدی بر نمایش «پیکرتراشی» نوشته حسن برزگر و کار پریسا محمدی یک پازل ناکامل رضا آشفته: نمایش پیکرتراشی میخواهد پسامدرن باشد اما در این تجربه پیش روی، چه در متن حسن برزگر و چه در کارگردانی پریسا محمدی نمیتواند آنطور که بایدوشاید ما ...
نقدی بر نمایش «نوکر شیطان» نوشته رسول بانگین و کار فاطمه زمانی اجتماعی زمخت و پلشت یا سبکی ریشهدار رضا آشفته: «نوکر شیطان»، نمایشی به قاعده متون و اجراهای اسماعیل خلج در قهوهخانه و ته شهر میگذرد؛ بخشی از مردمان که دچار فقر مادی و فرهنگیاند و ...
نقدی بر نمایش «فرزند یک خنیاگرم» نوشته و کار شکرخدا گودرزی اصالت ایرانی در فضای فرودگاه رضا آشفته: نمایش «فرزند یک خنیاگرم» نوشته و کار شکرخدا گودرزی یکی از متفاوتترین اجراهای اوست که شاید بتوان آن را در زمره آثار پسامدرن قرار داد و این شیوه ...