هنگامه مفید در گفتوگو با ایران تئاتر : کودکان تا زمانی که ذهنشان بستر رؤیاپردازی است با افسانهها همراه میشوند از تماشای آثار بخش جوانهها واقعاً لذت بردم ایران تئاتر: هنگامه مفید روز نخست دیماه ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمده است. کارنامه او مشحون از تجربههای موفق شاعری و ترانهسرایی، نویسندگی، صداپیشگی، بازیگری و ...
گفتگو با داور بخش مجالس و تعزیه بیستمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی از آیینهای غنیایرانی بهرهبرداری نکردهایمنوآوریهای غیر اصولی در تعریف جشنواره آیینی جای نمیگیرد ایران تئاتر: سید عظیم موسوی به درستی معتقد است ما از غنیبودن آیینهای ایرانی بهرهبرداری نکردهایم. البته این عدم بهرهبرداری به خاطر این نیست که دوست نداشتیم، ...
خالق مجلس شبیهخوانی «لیلی و مجنون» در گفتگو با ایران تئاتر برخی مکتب نرفته خط مینویسندخدمت ماندگار تلویزیون تئاتر ایران با انتشار تعزیه در عرصه آموزش ایران تئاتر: بزرگترین مشکلی که امروز در بحث تعزیه داریم اینست که برخی مکتب نرفته خط مینویسند. بسیاری از شبیهخوانان شیوه اجرایی تعزیه را نمی دانند؛ زیرا پیشکسوتان ...
گفتوگوی ایران تئاتر با فتحالله طاهری بازیگر پیشکسوت نمایشهای ایرانی؛ بی هنر شو که هنرهاست در این بیهنری!اگر نیاز به هنرپیشهای مسن نباشد، حتی به ما زنگ هم نمیزنند ایران تئاتر: چهرهاش برای بسیاری از ما آشناست؛ بهخصوص کسانی که مخاطب پروقرص سریالهای تلویزیونی هستند؛ اما بازیگر پیشکسوت ما سابقه طولانیتر از این حرفها در ...
تعزیهسرای رزم «رستم و گردآفرید» در گفت وگو با ایران تئاتر: گسست فرهنگی، بحران هویت را به دنبال خواهد داشتتلویزیون تئاتر ایران منابع آموزشی را عادلانه در اختیار علاقهمندان قرار می دهد ایران تئاتر: علی عزیزی پژوهشگر و نویسنده میگوید: هنر نمایش و بهطور خاص نمایش شبیهخوانی که میراث فرهنگی و ملی ماست، ظرفیت فراوانی برای رشد هویت ملی دارد. گسست ...
گفتوگوی ایران تئاتر با لاله تقیان پژوهشگر پیشکسوت تعزیه؛ تماشاگر تعزیه بسیار بیش از مخاطب تئاتر مدرن امروزی استنمایش های آیینی و سنتی مبنای تفکر و خلاقیت مردمان یک سرزمین ایران تئاتر- حسین محمدیانی: لاله تقیان، کارگردان و پژوهشگر پرسابقه ایرانی در رشته تعزیه و تئاتر است و از پرکارترینها و دغدغهمندان و بادانشترینهای این عرصه ...
داور بخش جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی در گفتگو با ایران تئاتر تاکیرد کرد: شاکلۀ موسیقی تعزیه برمدار موسیقی دستگاهی استاجراهایی که چارچوب و قواعد کار را حفظ نکردندانتخاب نشدند ایران تئاتر: سید محسن هاشمی که به انتشار ردیفهای آوازی تعزیه در راستای باز زنده سازی و جلوگیری از فراموششدن آنها اهتمام ورزیده، معتقد است، شاکلۀ موسیقی که در ...
در گفتوگوی ایران تئاتر با محمد حمزهزاده عنوان شد ؛ تئاتر صاحبدلان موفقترین جریان تئاتری سالهای اخیر محمد حمزهزاده، سابقه کارگردانی، نویسندگی، بازیگری و پژوهش را در عرصه تئاتر و سینما و در کارنامه ۴۴ سال فعالیت فرهنگی خود داراست. او که در ادوار مختلف تئاتر صاحبدلان ...
در گفتوگوی ایران تئاتر با مرشد ابوالفضل ورمزیار مطرح شد: سه خطر بسیار بزرگ در حوزه تئاتر دینی مرشد ابوالفضل ورمزیار نقال، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر با بیش از ۱۵ اثر نمایشی، متولد سال ۱۳۴۶ در تهران و طراح هنری و ابداعکننده نخستین ارابه نمایشهای ایرانی ...
مهدی صالحیار نمایشنامهنویس و کارگردان حاضر در یازدهمین دوره صاحبدلان: اهمیت شناخت ناشناختهها با پرداختن به فرهنگ هر منطقه «سسلمه» در مورد نوعی چاووشخوانی است ایران تئاتر: مهدی صالحیار نمایشنامهنویس و کارگردان با نمایش«سسلمه» در یازدهمین دوره صاحبدلان حضور دارد. او در مورد موضوع نمایش خود میگوید: «سسلمه» به معنای صدا ...
مهدی خمسه، کارگردان نمایش «نجواهای عزازیل» حاضر در یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان: روحیه عاشورایی مهمترین شاخصه فرهنگ مقاومت استتئاتر صاحبدلان فرصت ویژهای برای طرح سیره امام حسین(ع) ایران تئاتر: مهدی خمسه، نویسنده و کارگردان در یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان با کارگردانی نمایش «نجواهای عزازیل» که از آثار پرمخاطب این دوره محسوب میشود، شرکت کرده ...
هواس پلوک هنرمند و پیشکسوت تئاتر کرمانشاه در گفت و گو با ایران تئاتر: کرمانشاه لنگرِ تئاتر ایرانزمین است ؛ گلستانی با انواع گلهاچرا افرادِ مشغول در تئاتر، نمایشی برای مردم اجرا نمیکنند؟ ایران تئاتر : هواس پلوک می گوید :« هنرمند باید اطلاعات کاملی درباره جایی که زندگی میکند از منظر اقتصادی، کشاورزی، فرهنگ عامیانه و کلاسیک، جغرافیایی که باعث ...