در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

خبرهای خوش درباره احداث دو سالن تئاتر

ایران تئاتر_ میترا رضائی، در هفته‌ای که گذشت اخبار و رویدادهای تئاتر استان‌ها نسبت به هفته‌های قبل کمتر بود اما باز هم شاهد چند خبر مسرت بخش بودیم. کلنگ یک بلک باکس به زمین خورد و سالن تئاتر دیگری بیش از ۹۰ درصد پیش رفته و به زودی بهره برداری می‌شود. به نظر میرسد این روزها که به دلایل شرایط موجود امکان اجرای نمایش و برگزاری کلاس‌های آموزسی محدود شده است.فرصت مناسبی برای بازسازی و یا ساخت سالن‌های اجرا است.

هفته گذشته متاسفانه باز هم سه هنرمند شهرستانی را از دست دادیم، یک جشنواره برگزیدگانش را شناخت، فراخوان دو جشنواره منتشر شد و جشنواره ای دیگر اصلاحیه فراخوانش را انتشار داد، کلنگ یک بلک باکس به زمین خورد و نوید افتتاح یک تماشاخانه در استانی دیگر تا 22 بهمن داده شد. از دو هنرمند پیشکسوت تقدیر شد و خبر حمایت از آثاری با مضمون دفاع مقدس منتشر شد و تاریخ تئاتر یک استان به زودی کتاب خواهد شد. در این مجال بنا داریم نگاهی گذرا به فعالیت تئاتر استان‌ها در هفته ای که گذشت داشته‌باشیم. بی‌شک مطلبی که پیش روی شما است تمامی اقدامات انجام شده در استان‌ها را در بر نمی‌گیرد بلکه تنها نگاهی به بخشی از رویدادهای مهم است. پیشنهاد می‌کنیم مشروح اخبار را روزانه در  درگاه‌های استانی بخوانید.

 

انتشار فراخوان رویداد جایزۀ بزرگ قلم البرز

با توجه به عدم امکان برگزاری دهمین جشنوارۀ تئاتر استانی البرز در سال جاری به لحاظ شیوع بیماری کرونا و لزوم صیانت از سلامت هنرمندان نمایش و مخاطبان آن، ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با همکاری انجمن نمایش استان در راستای تقویت بسترهای نمایشنامه نویسی و ترغیب نمایشنامه نویسان استان، اوّلین رویداد نمایشنامه نویسی را با عنوان جایزۀ بزرگ قلم (بزرگداشت استاد احمد دامود) را برگزار می‌کند. این جشنواره در دوبخش نمایشنامه نویسی و پژوهش، با موضوعات جهش تولید، نقش مدافعان سلامت در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ایثار و شهادت و هشت سال دفاع مقدس (جایزۀ بزرگ سردار شهید قاسم سلیمانی)، حجاب و عفاف و موضوعات آزاد، و به صورت رقابتی برگزار می شود.

 

معرفی برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی بلادشاپور

هیات داوران جشنواره نمایشنامه نویسی «بلادشاپور» متشکل از امیرحسین نوروزی، محمدحسن شریعتی، ثارالله آذریتون، برگزیدگان این جشنواره را اعلام کردند.  هیئت ‌داوران این جشنواره پس از خواندن و بررسی 40 نمایشنامه ، 3 اثر را حائز رتبه اول تا سوم دانست و از سه نمایشنامه  دیگر نیر بدون اولویت تقدیر شد.

 

حمایت از تولیدات هنری با مضمون دفاع مقدس در استهبان

نشست مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرمانده سپاه پاسداران و انجمن هنرهای نمایشی استهبان در خصوص همکاری و حمایت از تئاتر برگزار شد. داشت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته است با تشکیل کارگروههای مختلف فرهنگی و هنری و برنامه ریزی های منسجم و بلند مدت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری بردارد و تحقق این امر تنها با همراهی انجمن های فرهنگی و هنری و تعامل سازنده با دیگر دستگاه های فرهنگی امکان پذیر بوده است و با مشارکت تولیدات با کیفیتی خلق خواهد شد. انجمن نمایش اهداف مشترکی با مجموعه سپاه در جهت حفظ و نگهداری از ارزشهای اسلامی و پاسداشت شهیدان دارد. در پایان جلسه فرماندهی محترم سپاه از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت تلاش و پیگیری ایشان در مبارزه با معضلات اجتماعی و همکاری کامل در برگزاری آیین رونمایی از کتاب "استهبان در دفاع مقدس" به پژوهش و تالیف محمد جواد اسلامی سپاسگزاری کرد و همچنین از فعالیتهای انجمن هنرهای نمایشی در زمینه های ارزشی تقدیر نمود و آمادگی خود را جهت تولیدات دفاع مقدسی و دیگر برنامه مشترک اعلام کرد.

 

برگزاری سوگواره استانی «چرخ دل» در مازندران

با حضور نقالان و فعالان استان جشنواره سوگواره نقالی و پرده خوانی چرخ دل در حوزه هنری مازندران پایان پذیرفت. اختتامیه نخستین سوگواره نقالی و پرده خوانی چرخ دل با برنامه ریزی و اجرای دفتر هنرهای نمایشی این مرکز برگزار شد. طراحی و اجرای رویداد ذکر شده توسط حوزه هنری مازندران برای اولین بار در استان صورت گرفت. در این مراسم از برگزیدگان این رویداد فرهنگی هنری با اهدای جوایزی قدردانی شده و یاسر محمودی برنتی دبیر این سوگواره و مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران در سخنرانی کوتاهی گفت: اجرای های برگزیده نقالی و پرده خوانی هفته آینده به شکل مطلوب در فضای استودیویی ضبط شده و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.  نخستین سوگواره نقالی و پرده خوانی چرخ دل با برنامه ریزی حوزه هنری مازندران و همکاری و کتابخانه آزادگان ساری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران و با هدایت و حضور سید حمزه کاظمی سنگدهی در بخش متون نقالی و پرده خوانی و علی عظیمی در بخش اجرا با حضور نقال نوجوان و جوان برگزار شد.

 

کلنگ‌زنی ساخت بلک باکس در پارک‌شهر اراک

پس از سالها گلایه مندی و درخواست‌های مکرر هنرمندان تئاتر شهر اراک مبنی بر ساخت و یا حمایت ساخت سالن تخصصی بلک باکس در اراک ، این مهم اجرایی شد و بالاخره کلنگ ساخت این مجموعه به همت شهرداری و شورای شهر اراک صورت گرفت . طی این مراسم که با حضور شهردار اراک و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت ، شفیعی شهردار اراک عنوان کرد :هنرمندان بویژه هنرمندان تئاتر در شهر اراک درخواست های بسیاری برای داشتن فضایی مناسب جهت اجرای نمایش و آموزش دارند ، در کنار همه این حمایت ها، هنرمندان تئاتر فضای مناسبی برای اجرا و آموزش در اختیار نداشتند که با توجه به شرایط خاص این هنر و نیازمندی به بلک باکس ، شهرداری در جهت تامین این فضا پیشقدم شد و مکانی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در پارک شهر احداث می شود که امروز به مناسبت روز اراک عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود. در این راستا فعلا بودجه ۳ میلیارد تومانی پیش بینی شده است و پیش بینی میشود که سال آینده و درست در روز اراک بلک باکس اراک جهت بهره برداری تحویل شود.

 

اصلاحیه فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی مرکزی

با اعلام محدودیتهای جدید کرونایی! تغییراتی در برنامه ریزی اجرایی جشنواره تئاتر استانی سال ۹۹ صورت پذیرفت.برای چندمین بار با اعلام محدودیتهای جدید کرونایی، تغییراتی در برنامه ریزی اجرایی جشنواره تئاتر استانی سال 99 صورت پذیرفت. با توجه به این تغییرات ، هنرمندان و گروههای متقاضی باید تا روز 18آبان سه نسخه باکیفیت لوح فشرده اثر خود را به همراه مجوز نویسنده به انجمن استان تحویل دهند. بازبینی و انتخاب آثار بصورت زنده و یا فیلم از 21آبان آغاز میشود ، اعلام نتایج 24آبان خواهد بود و نهایتا « سی و دومین جشنواره تئاتر استانی » یکم لغایت چهارم آذرماه 99 در اراک برگزار خواهد شد .

 

درگذشت پیشکسوت تعزیه گلستان

سید حمزه حسینی، پیشکسوت عرصه تعزیه و مسئول واحد تعزیه گروه تئاتر ترجه، روز جمعه 25 مهر 1399 در سن 72 سالگی به علت عارضه قلبی درگذشت. سید حمزه حسینی متولد 12 مرداد 1327 بوده و از همان نوجوانی آغاز به فعالیت در عرصه تعزیه نمود و تا به امروز اجراها و خدمات فراوانی در این زمینه داشته است. او در همایش روحانی (اربعین آفتاب )  به عنوان یکی از پیشکسوتان صاحب نام کشور شناخته شد و در بیست و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به عنوان  پیشکسوت نمونه در عرصه تعزیه و موسیقی و یکی از چهره های ماندگار استان گلستان معرفی شد .در سال 1384در کنگره جهانی تعزیه شرکت نمود و مقام اول را کسب کرد. سید حمزه حسینی مسئول واحد تعزیه گروه تئاتر ترجه نیز بود.

 

انتشار کتاب تاریخ تئاتر مازندران

چاپ کتاب تاریخ تئاتر مازندران، تدوین بانک جامع اطلاعات هنرمندان تئاتر استان و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر استان در دست اقدام است. در پی تأکید مراجع ذی‌صلاح مبنی بر تعطیلی برنامه‌های فرهنگی هنری که به تجمع مردم ختم می‌شود، گفت: برگزاری اولین رپرتوار تئاتر کودک نوجوان استان مازندران، اولین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان قائم‌شهر، اولین جشنواره نمایشنامه خوانی شرق استان مازندران، برگزاری اولین جشنواره مجازی عکس تئاتر استان مازندران و اولین جشنواره مجازی پوستر و تیزر تئاتر استان مازندران بخشی از فعالیت‌های اهالی تئاتر استان در این ایام بوده است. چاپ کتاب تاریخ تئاتر مازندران،  تدوین بانک جامع اطلاعات هنرمندان تئاتر استان و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر استان در دست اقدام است .

 

درگذشت شمس اله فنی پیشکسوت تعزیه خوزستان

شمس الله فنی متولد 1341 شهرستان بهبهان، پیشکسوت و پژوهشگر تعزیه روز شنبه 26 مهرماه 99 در اثر ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت و در قطعه هنرمندان بهبهان آرام گرفت. شمس الله فنی از دوران طفولیت وارد تعزیه شد و با بزرگان تعزیه بهبهان از جمله حاج آقاحسن ذاکر اعتمادزاده، حاج عبدالحسین شمس، استاد قنبر محسنی، کربلایی خلیفه اقبالی، حمداله نادی و ... آشنا شد تا اینکه در 13 سالگی تعزیه خوانی را آغاز نمود و در سال 1356 هیئت تعزیه ای را راه اندازی کرد و مجلس تعزیه حضرت عباس(ع) را در بهبهان اجرا نمود و در ادامه با گروه حسنین مرحوم عبدالحسین عتیق همکاری کرد. زنده یاد شمس الله فنی در ۱۳۶۳ برای اولین بار با مرحوم استاد رضا مشایخی تعزیه خوان کشوری در اراک دیدار کرد و بعد از این دیدار و آشنایی با تعزیه خوانان تهران و کشور و آشنایی با نسخه های تعزیه زمینه های تهران، نسخه های زمینه برخوردار اصفهان را کنار گذاشت و نسخ زمینه تهران را جایگزین کرد و جزو اولین افرادی بود که در استان خوزستان در اجراهای تعزیه از این نسخ زمینه تهران استفاده کرد. بخشی از فعالیت های زنده یاد شمس الله فنی آموزش هنر تعزیه و شبیه خوانی به جوانان علاقمند بود که در این راه توانسته بودند شاگردان زیادی را پرورش دهد. این پیشکسوت تعزیه بهبهان در حوزه پژوهش هنر شبیه خوانی بسیار فعال بود و بسیاری از نسخه های قدیمی خطی تعزیه کشور از زمان قاجار تا کنون را در اختیار داشت و در حوزه هنر تعزیه و شبیه خوانی بهبهان تاثیر فراوانی داشته است.

 

خلخال میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای جنوب استان اردبیل

بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، این جشنواره با حضور گروه های نمایشی از شهرهای مختلف جنوب استان اردبیل در روزهای 29مهر تا دوم آبان ماه 99 در مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. در این جشنواره، نمایش های «گودومی‌آید» نوشته ایرج‌محرمی و کارعبدالرضا‌عسگری، «عزالی‌قوپوز» نوشته و کار روح‌الله عباسیان، «سورملینا» نوشته و کار بهمن محیطی، «آنابل» نوشته و کار میلاد اسدالله زاده، «خاتون» نوشته و کار لیلی‌سلمانی، «بودن‌درکمال‌نبودن» نوشته و کار مجیدبرجعلی‌زاده، «پریشانی‌سواربربادبی‌کرانه» نوشته رضاآشفته و کار محمدتقی‌خسروی و «پایان‌نامه‌ محزون» نوشته مجید‌برجعلیزاده و کار علی‌عیسی‌پور در بخش های اصلی و جنبی اجرا می شوند.

 

۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی  ساخت تالار مرکزی کرمان

در جلسه‌ای به دعوت استاندار کرمان و با حضور نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ پیمانکار طرح؛ مشاور پروژه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد ، نسبت به تامین اعتبارات این پروژه و بهربرداری از این مجتمع در دهه فجر سال جاری تاکید شد. تالار مرکزی کرمان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، دولت به دنبال اتمام پروژه های نیمه تمام است و ما هم قصد  و پیش بینی میشود تکمیل و طبق توافق ۲۲ بهمن ماه امسال بهره‌برداری شود. استان کرمان سال گذشته یک هزار میلیارد تومان و در شش ماه ابتدای امسال 600 میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی داشته است، اگر 10 درصد این پول را هم به استان برگردد، مشکلات استان  در طرح‌هایی  مانند تالار مرکزی حل می شود. پیگیری های که در سال جاری و با محوریت شخص استاندار کرمان انجام گرفته است ، اکنون به مرحله ای رسیده که  تکمیل و بهر برداری از این تالار ، بیش از هر زمان دیگری در طی چند ماه آینده محتمل است .

 

درگذشت پیشکسوت تئاتر شادگان

جهانگیر حامدی متولد 1336 شهرستان شادگان روز پنج شنبه 24 مهرماه 99 و پس از  جراحی تومور مغزی در بیمارستان انصاری تهران دارفانی را وداع گفت. زنده یاد جهانگیر حامدی هنرمند تئاتر و جزو هیات موسس انجمن نمایش شهرستان شادگان بوده است. مرحوم حامدی نویسنده، کارگردان و بازیگر بسیاری از نمایش های اجرا شده قبل از تاسیس رسمی انجمن نمایش و همچنین دهه شصت و هفتاد شهرستان شادگان بوده است. مرحوم حامدی همواره در حمایت از جوانان تلاش داشت و همکاری با تئاتر دانش آموزی را تا آخرین سال های حیات خویش ادامه داده اند. حامدی از تعزیه گردان های پیشکسوت شادگان نیز بوده است و در این زمینه فعالیت های مداومی داشت و آثاری را در شهرستان شادگان اجرا نموده بودند.

 

انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل

مراسم تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن شهدای هنرمندان این اداره کل برگزار شد و در این مراسم از زحمات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سید ناصر اسحاقی تجلیل به عمل آمد و عبدالله بحرالعلومی به عنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت:  ظرفیت های فرهنگی و هنری استان اردبیل بسیار بالا بوده و با توجه به استعدادهایی که در استان است میتوان فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری در تمام زمینه ها را شاهد بود. در پایان با اعطای حکمی از سوی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  توسط علی غیاثی مدیرکل امور استان های این وزارتخانه، عبدالله بحرالعلومی به عنوان مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معرفی و از زحمات سید ناصر اسحاقی قدردانی شد.

 

پاسداشت پنج دهه تلاش سید قربانعلی موسوی شیرازی در چرام

به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایش استان به پاس بیش از پنج دهه تلاش استاد سید قربانعلی موسوی شیرازی و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این مراسم روز پنجشنبه ۱۵آبانماه۹۹ در شهرستان چرام برگزار شد و از زحمات سید قربانعلی موسوی و خانواده های هنرمندان  شهید و ایثارگران،شهیدان غلامرضا آتش پنجه، فریدون شبانکاره، شمسعلی آزمان، سردار محمد لطیف فر، عبدالمجید آتش پنجه، علی حیدر نعمتی ،رمضان نعمتی،احمد نحوی،محمد نحوی،عبدالمجید خونبازی، محمد رشید اکوانیان، عنایت تقوی،شکرالله صادقی نیا،محمد حجت دوست،سجاد خاضع، شمسعلی آزمان،سعید کریمی و سردار شهید مجید کریمی تجلیل شد.

 

تجلیل از هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان

در مراسمی در راستای بزرگداشت و تکریم هنرمندان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان بندرماهشهر، شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی با حضور عکرش معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، سیداحمد محفوظیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر، سیدستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرامام خمینی (ره)، رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرماهشهر و هنرمندان هنر نمایش از کاظم وفادار شوشتری هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون استان خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بندرماهشهر برگزار شد. گفتنی است،کاظم وفادار شوشتری متولد 1324 است و در سال 1366 با بازی در فیلم آشیانه مهر جلال مقدم وارد سینما شد و در تعدادی از فیلم ها و سریال ها از جمله سریال ما چند نفر به کارگردانی سید فیاض موسوی، فیلم زمین انسان ها به کارگردانی ابوالحسن داوودی و روز باشکوه و آن سوی آتش به کارگردانی کیانوش عیاری به هنرنمایی پرداخت. وی همچنین نمایش های بسیاری را کارگردانی کرده است و در چندین نمایش نیز به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخت. آخرین فعالیت وی کارگردانی نمایش طنز «مغز فندقی ها» است که سال گذشته به اجرا در آمد.

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

ناصر آویژه، کارگردان راه‌یافته به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

در ناخودآگاه جمعی بشر آیین و سنت جا داشته است
ناصر آویژه، کارگردان راه‌یافته به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

در ناخودآگاه جمعی بشر آیین و سنت جا داشته است

ناصر آویژه، کارگردان راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت در ناخودآگاه جمعی بشر آیین و سنت جا داشته و این مهم سریع و عمیق انتقال پیدا می‌کند.  

|

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان

اختتامیه جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی برگزار شد
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان

اختتامیه جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی برگزار شد

مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، سه‌شنبه 11 مهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان برگزار شد. در این آیین، از گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره، هنرمندان پیشکسوت و مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج استان میزبان، تقدیر به ...

|

نویسنده و کارگردان نمایش آیینی و سنتی مطرح کرد

کاوه مهدوی: پژوهش در نمایش‌های ایرانی کمرنگ و انگشت‌شمار است
نویسنده و کارگردان نمایش آیینی و سنتی مطرح کرد

کاوه مهدوی: پژوهش در نمایش‌های ایرانی کمرنگ و انگشت‌شمار است

کاوه مهدوی نویسنده و کارگردان نمایش «در انتظار گورو» معتقد است پژوهش در نمایش‌های ایرانی کمرنگ و انگشت‌شمار است و باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

|

نظرات کاربران