نقدی بر نمایش«هار یا سرگذشت مردی که در هنگامۀ تولد هر دو دستش پر از خون بود»حاضر در فجر39

ستون های بلند یا ناکامی در مواجهه
نقدی بر نمایش«هار یا سرگذشت مردی که در هنگامۀ تولد هر دو دستش پر از خون بود»حاضر در فجر39

ستون های بلند یا ناکامی در مواجهه

ایران تئاتر- رضا آشفته: نمایش "هار یا سرگذشت مردی که در هنگامۀ تولد هر دو دستش پر از خون بود" می خواهد زبانی برای انتقاد از انتقام و خون ریزی باشد اما در زبان اجرا و ...

نقدی بر نمایش «جوادیه بیست متری»به کارگردانی کهبد تاراج حاضر در فجر39:

ایده‌ای که‌می‌توانست به یک اثر ماندگار نمایشی تبدیل شود
نقدی بر نمایش «جوادیه بیست متری»به کارگردانی کهبد تاراج حاضر در فجر39:

ایده‌ای که‌می‌توانست به یک اثر ماندگار نمایشی تبدیل شود

ایران تئاتر- علی رحیمی:جوادیه بیست متری، گرچه برای مخاطب عام جذاب و حتی دلپذیر بود اما بی شک چه در متن و چه در اجرا نتوانست مخاطبان خاص تئاتر را راضی از سالن بدرقه کند.

درباره نمایش متساوی الساقین به کارگردانی عمادالدین رجبلو حاضر در جشنواره فجر

داستان کبک و کلاغ یا غفلت های آشکار
درباره نمایش متساوی الساقین به کارگردانی عمادالدین رجبلو حاضر در جشنواره فجر

داستان کبک و کلاغ یا غفلت های آشکار

ایران تئاتر- رضا آشفته: نمایش متساوی الساقین از گرگان یکی از اجراهای نابی است که ما را متوجۀ دردمندی های ناشی از بیچارگی ها حاکم بر جامعه خواهد کرد. فقر فرهنگی که کم از ...

تاملی بر نمایش «احتمال اشتباه» اثر حسین جمالی

تلنگر یک چالش در راه پر پیچ و خم الگوسازی نمایش ایرانی
تاملی بر نمایش «احتمال اشتباه» اثر حسین جمالی

تلنگر یک چالش در راه پر پیچ و خم الگوسازی نمایش ایرانی

ایران تئاتر- علی رحیمی: «احتمال اشتباه» به خاطر پیشینه پژوهشی، تلاش در جهت الگوسازی نمایش های ایرانی و از همه مهمتر تلنگر یک چالش همه گیر و قابل تامل، قابل تقدیر است و ...

نقدی بر نمایش تالاب هشیلان به کارگردانی نوشین تبریزی

این روایت دردناک هنوز هم تمامی ندارد
نقدی بر نمایش تالاب هشیلان به کارگردانی نوشین تبریزی

این روایت دردناک هنوز هم تمامی ندارد

ایران تئاتر- رضا آشفته: تالاب هشیلان مرتبط با جنگ تحمیلی است و این نمایش درواقع به آسیب های ناشی از جنگ هشت ساله تحمیلی می پردازد که هنوز هم دردهایش در میان مردم کوچه و ...

نقدی بر نمایش امروز روز خوبیست برای مُردن، به کارگردانی کمال هاشمی

رستگاری به بلندای نام یلدا
نقدی بر نمایش امروز روز خوبیست برای مُردن، به کارگردانی کمال هاشمی

رستگاری به بلندای نام یلدا

ایران تئاتر- رضا آشفته: نمایش «امروز روز خوبیست برای مُردن» درباره مرگ و رستگاری فردی است و به گونه در پس یک ویرانی و زوال فردیت و هویت یک زن رستگار شده را بر ما نمایان ...

نقدی ساختارگرا بر نمایش مضحکه بادسوار به کارگردانی هما جدیکار

این خیمه در هم شکسته یا آگاهی در برابر فساد
نقدی ساختارگرا بر نمایش مضحکه بادسوار به کارگردانی هما جدیکار

این خیمه در هم شکسته یا آگاهی در برابر فساد

ایران تئاتر- رضا آشفته: نمایش عروسکی «مضحکه بادسوار» یک تحول و دگرگونی بنیادین نسبت به خیمه شب بازی و حضور مبارک، عروسک نمادین نمایش های سنتی ایرانی به شمار می آید و ...