از تاریخ
 تا تاریخ
 
بیامتنیت و «اودیسه»

یک شخصیت، چند خوانش
بیامتنیت و «اودیسه»

یک شخصیت، چند خوانش

«اودیسه» دادگر به چند وجه از این شخصیت می‌پردازد. در واقع سه نفر در آن واحد نقش اولیس را برعهده گرفته‌اند. دو شخصیت در زمان حال و در قالبی امروزین به اولیس جان ...

نگاهی به «من ـ مده‌آ» به کارگردانی سالومه یوگلیدزه

برآمدن تناقضات درون؛ زنانگی‌های امر تراژیک
نگاهی به «من ـ مده‌آ» به کارگردانی سالومه یوگلیدزه

برآمدن تناقضات درون؛ زنانگی‌های امر تراژیک

«من-مده‌آ» فضای نمایش را در یک آشپزخانه به تصویر می‌کشد. زن‌ها آشپزی می‌کنند، سبزی پاک می‌کنند، رخت می‌شویند، تلویزیون نگاه می‌کنند و آواز می‌خوانند و غیره. ...

نگاهی به دو نمایش «اندر حکایت بلدیه اصفهان» و «کابوس‌های مرد مشکوک»

نمایش ایرانی، آن‌چنان که نباید یا باید باشد
نگاهی به دو نمایش «اندر حکایت بلدیه اصفهان» و «کابوس‌های مرد مشکوک»

نمایش ایرانی، آن‌چنان که نباید یا باید باشد

جذابیت نمایش «اندر حکایت بلدیه اصفهان» نه بخاطر سندیت شبه‌تاریخی آن است و نه برای درام تحمیلی و بدون کارکرد آن، بلکه «تماشایی» بودن آن به صرف نمایش و اجرای همان ...

نگاهی به نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» به کارگردانی افسانه زمانی

خانم‌ها... و همان‌طور که متداول است... آقایان...
نگاهی به نمایش «کابوس‌هایی در مضرات دخانیات» به کارگردانی افسانه زمانی

خانم‌ها... و همان‌طور که متداول است... آقایان...

بازیگر نمایش‌های مونولوگی و دیگر آثاری از این دست، باید از آن‌چنان قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار باشد که بتواند مخاطب را در مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه یا حتی اجرایی با زمان ...

نگاهی به نمایش «مضحکه شبیه قتل» به کارگردانی حسین کیانی

خودزنی هنرمندانه؛ روز خاری و خنده زاری
نگاهی به نمایش «مضحکه شبیه قتل» به کارگردانی حسین کیانی

خودزنی هنرمندانه؛ روز خاری و خنده زاری

برگ برنده «مضحکه‌ شبیه قتل» وجه کمیک آن است. کمدی، آن هم از نوع ایرانی‌اش چیزی است که این روزها نایاب است. (خود کارگردان نیز در بروشور به قحطی کمدی اشاره کرده است.) ...