در گفتوگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد از طریق جشنواره میتوان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بینالملل دوره چهلویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره میتوان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، میگوید هدف ...
رهاورد سفرِ «جیونگ وو سون» به ایران سوغاتی گرانبهایی که داور کرهای جشنواره تئاتر فجر خرید و به کشورش بُرد جیونگ وو سون، داور کرهای جشنواره تئاتر فجر، شیوه گفتوگوی جمعی و بررسی هر نمایش پس از تماشای آن توسط هیئت داوران را پسندیده است و تاکید میکند این روش داوری را ...
گفتوگو با پیشکسوت تئاتر استان گلستان اللهقلی نظری: هنرمندان جوان، شتابزده کار میکنند اللهقلی نظری، پیشکسوت تئاتر استان گلستان میگوید اگرچه تولید نمایش در شهر گرگان همچنان ادامه دارد، ولی به نظر او، هنرمندان جوان شتابزده عمل میکنند و گاهی ...
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با مهمانان خارجی چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مطرح شد تلاش برای عقد تفاهمنامه مشترک تئاتری بین ایران و دیگر کشورها کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه برگزاری چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، به منظور فراهم سازی زیرساختهای همکاری بیشتر با دیگر کشورها، با ...
گفتوگو با داور بخش بینالمللی جشنواره 41 تئاتر فجر احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفتانگیز است احمد حسن موسی، داور بخش بینالمللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکتکننده در این رویداد میگوید چیزی که باعث شگفتیاش ...
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشتکوهی» شرکتکننده از تهران مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همانطور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیتپردازیها، ...
نوشته وزیر فرهنگ در فضای مجازی پس از حضور در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر از خانواده بزرگ تئاتر ایران عزیز متشکرم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در فضای مجازی جشنواره تئاتر فجر امسال را با عظمت و شکوهمند خواند.
نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضویراد آگاهی و درمان بیماریها عرفان پهلوانی: بسیاری از اندیشمندان جامعهشناسی ایرانی بر این باور هستند که برای گشودن گرههای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی خانوادگی روزگار ...
گفتوگو با مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر افشین ناظری: فجر 41 پر تبوتابترین دوره این رویداد بود افشین ناظری مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید از روز دوم برگزاری جشنواره تئاتر فجر، گرمای جشنواره بیشتر شد و شاهد پر تبوتابترین ...
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دلپیشه از تهران انتظاری هشتساله در فضایی سوررئال سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج میکنند و به جبهه میروند و هشت سال از آنها خبری نمیشود. نمایش یک نگاه ...
در حاشیه مراسم اختتامیه کتابهای پژوهشی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر رونمایی شدند کتابهای پژوهشی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر پیش از شروع اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت با حضور مدیران هنری و هنرمندان رونمایی شدند.
در اختتامیه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مطرح شد محمدمهدی اسماعیلی: امسال اهالی تئاتر خوش درخشیدند محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با ابراز خوشنودی از احیای جشنواره تئاتر مناطق کشور گفت اهالی تئاتر امسال در ...
داور نمایشهای بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت ابوالفضل همراه با تأکید بر اینکه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر فرصت و زمانی برای شکوفایی هنرمندان جوان فراهم کرده است، میگوید نمایشهای خیابانی این ...
گفتوگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنهای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک میکند ادنا زینلیان میگوید در این دوره از جشنواره نمایشهای بسیار خوبی از استانها دیده که امیدوارکننده است و اگر هنرمندان حمایت شوند در آینده بسیار رشد خواهند کرد. ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «بیوطن» از برزیل لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی بشر است لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بیوطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگها و مونولوگهای یک نمایش نشاندهنده دیدگاههای سازنده آن درباره جهان است، میگوید ...
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمیرسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از ...
با معرفی برگزیدگان ۳ بخش آیین اختتامیه جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار میشود آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر امروز ۱۱ بهمن ساعت ۱۹:۳۰ در تالار وحدت برگزار میشود.
گروه اجرایی نمایش «لیزای بیچاره» از استقبال گرم مخاطبان سپاسگزاری کرد ممنون ایران! گروه اجرایی نمایش «لیزای بیچاره» در پیامی از استقبال گرم و توجه مخاطبان ایرانی خود تشکر و قدردانی کردند.
در گفتوگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد جشنواره باعث غنی شدن فرهنگهای مختلف از طریق تئاتر میشود الکسی تیتکو، بازیگر نقش «لئونید» در نمایش «لیزای بیچاره» که در گفتوگوی ایران تئاتر با عوامل این نمایش حضور داشت، میگوید در زمان گذشته، تئاتر شوروی آوردگاهی از ...
احسان جانمی نویسنده و کارگردان نمایش «خوابهایم سراغ تو را میگیرند» مطرح کرد تحریم جشنواره یعنی تحریم گفتوگو! احسان جانمی نویسنده و کارگردان تئاتر امسال با نمایش «خوابهایم سراغ تو را میگیرند» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است. او درباره جزییات این اثر و آسیب ...
کارگردان نمایش خیابانی «استامینوفن با طعم کدئین»: مجتبی خلیلی: هرجا که دغدغه مشترک باشد، مکانی برای اجرای نمایش خیابانی است مجتبی خلیلی که با نمایش خیابانی «استامینوفن با طعم کدئین» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، میگوید هر محل و مکانی که مجموعهای از انسانها با دغدغهها، علایق، ...
گفتوگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر: مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقلگرا و متفکرانه است مسلم قاسمی بر این باور است که تئاتر خیابانی میتواند نجاتبخش خیلی از موضوعات و معضلات اجتماعی باشد و به تماشاگر تلنگری بزند که به تفکر وادار شود.
محمدمهدی اسماعیلی مطرح کرد وزیر فرهنگ: جشنواره امسال تئاتر فجر نسبت به سال گذشته پرشورتر برگزار شد محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهاردهمین جلسه شورای هنر کشور گفت جشنواره تئاتر فجر به واسطه برپایی رویداد منطقهای و استانی از درخشانترین ...
داور بخش خیابانی جشنواره چهلویکم تئاتر فجر مطرح کرد پژمان شاهوردی: تئاتر خیابانی ایران رشد خوبی داشته اما هنوز نوپاست پژمان شاهوردی داور بخش تئاتر خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر میگوید باید آموزش های ما بیشتر شود تا اجراهای خیابانی تئاتر ایران به حد مطلوب و استانداردهای ...