انتشار فراخوان جهانی هنرهای عروسکی پراگ

انتشار فراخوان جهانی هنرهای عروسکی پراگ

تمامی نمایش‌ها و فیلم‌های عروسکی تولید شده برای گروه سنی کودکان و بزرگسالان که به شیوه سنتی آماد شده باشند و نیز آثار مدرن و نو آورانه می‌توانند به این جشنواره ...

پست‌مدرنیست‌ها حرفشان این است که جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید؛ در حالی که در عالم نمایش و تئاتر ما، این محلی عمل کردن به فراموشی سپرده شده است.

پست‌مدرنیست‌ها حرفشان این است که جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید؛ در حالی که در عالم نمایش و تئاتر ما، این محلی عمل کردن به فراموشی سپرده شده است.

پست‌مدرنیست‌ها حرفشان این است که جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید؛ در حالی که در عالم نمایش و تئاتر ما، این محلی عمل کردن به فراموشی سپرده شده است.

چهره‌های دانشگاهی در آخرین روز جشنواره

چهره‌های دانشگاهی در آخرین روز جشنواره

آخرین روز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی ‌ در حالی سپری ‌شد که همچون هر جشنواره دیگری مدیون افرادی ماند که به آن خدمت کردند بدون آن‌که دیده ...

انتشار دفتر تعزیه 8

انتشار دفتر تعزیه 8

این کتاب که حاوی نخستین مجموعه از مجالس منسوب به میرانجم(زمینه اراک) است، به کوشش محمدحسین ناصربخت و با همکاری رضا میرزایی، محمدرضا قلمبر و معصومه محمدی اصلی کوکنه ...

کهوری‌نژاد با اشاره به‌ چهار شخصیت تاریخی در این نمایشنامه گفت:«داستان این نمایش در مورد تعدادی از شخصیت‌های تاریخی است که در دریاچه نمکی منتظر ظهور منجی‌اند. این شخصیت‌ها عبارت‌اند از: ژاندارک، صلاح‌الدین ایوبی، ریان بن دُموغ و امپراطور اینکاها.»

کهوری‌نژاد با اشاره به‌ چهار شخصیت تاریخی در این نمایشنامه گفت:«داستان این نمایش در مورد تعدادی از شخصیت‌های تاریخی است که در دریاچه نمکی منتظر ظهور منجی‌اند. این شخصیت‌ها عبارت‌اند از: ژاندارک، صلاح‌الدین ایوبی، ریان بن دُموغ و امپراطور اینکاها.»

کهوری‌نژاد با اشاره به‌ چهار شخصیت تاریخی در این نمایشنامه گفت:«داستان این نمایش در مورد تعدادی از شخصیت‌های تاریخی است که در دریاچه نمکی منتظر ظهور منجی‌اند. این ...

‌شاهنامه‌خوانان بسیاری ‌داریم که بیشتر آنان ناشناخته باقی مانده‌اند. ‌در همان سال‌ها که شروع به تحقیق درباره نظیرخوانی کرده بودم، در کردستان، گیلان، مازندران و به ویژه شاهرود، شاهنامه‌خوانان قدرتمندی را ملاقات کردم که در حال حاضر هیچ کدام از آنان در قید حیات نیستند.

‌شاهنامه‌خوانان بسیاری ‌داریم که بیشتر آنان ناشناخته باقی مانده‌اند. ‌در همان سال‌ها که شروع به تحقیق درباره نظیرخوانی کرده بودم، در کردستان، گیلان، مازندران و به ویژه شاهرود، شاهنامه‌خوانان قدرتمندی را ملاقات کردم که در حال حاضر هیچ کدام از آنان در قید حیات نیستند.

‌شاهنامه‌خوانان بسیاری ‌داریم که بیشتر آنان ناشناخته باقی مانده‌اند. ‌در همان سال‌ها که شروع به تحقیق درباره نظیرخوانی کرده بودم، در کردستان، گیلان، مازندران و ...

از آن جایی که این نوع نمایش بر داده‌های گفتاری و همزمان بر حوادث کمیک تأکید دارد‌، نمایشی بازیگر محور است و انتقال همه چیز به میزان توانایی بازیگران در اجرای نمایش بستگی دارد.

از آن جایی که این نوع نمایش بر داده‌های گفتاری و همزمان بر حوادث کمیک تأکید دارد‌، نمایشی بازیگر محور است و انتقال همه چیز به میزان توانایی بازیگران در اجرای نمایش بستگی دارد.

از آن جایی که این نوع نمایش بر داده‌های گفتاری و همزمان بر حوادث کمیک تأکید دارد‌، نمایشی بازیگر محور است و انتقال همه چیز به میزان توانایی بازیگران در اجرای نمایش ...

این نمایش که نوشته آرش عباسی است،‌ داستان برادر و خواهری است که در ‌خانه‌ای قدیمی ‌متعلق به یک سرهنگ فراری ‌زندگی می‌کنند، خواهر معتقد است که آنان صاحبان خانه‌اند اما برادر نظر دیگری دارد.

این نمایش که نوشته آرش عباسی است،‌ داستان برادر و خواهری است که در ‌خانه‌ای قدیمی ‌متعلق به یک سرهنگ فراری ‌زندگی می‌کنند، خواهر معتقد است که آنان صاحبان خانه‌اند اما برادر نظر دیگری دارد.

این نمایش که نوشته آرش عباسی است،‌ داستان برادر و خواهری است که در ‌خانه‌ای قدیمی ‌متعلق به یک سرهنگ فراری ‌زندگی می‌کنند، خواهر معتقد است که آنان صاحبان ...

در حقیقت ما نمایشنامه و داستان را آداپته کرده‌ایم. در این روند ‌اضافات را ‌حذف کرده‌ایم و خط اصلی داستان‌ها را نگه داشته‌ایم. حتی بسته به ‌موقعیت و متن در صحنه آخر نمایش که اسفندیار و آنتیگون برابر هم قرار می‌گیرند، مکان رویداد را کافی شاپ در نظر گرفته‌ایم.

در حقیقت ما نمایشنامه و داستان را آداپته کرده‌ایم. در این روند ‌اضافات را ‌حذف کرده‌ایم و خط اصلی داستان‌ها را نگه داشته‌ایم. حتی بسته به ‌موقعیت و متن در صحنه آخر نمایش که اسفندیار و آنتیگون برابر هم قرار می‌گیرند، مکان رویداد را کافی شاپ در نظر گرفته‌ایم.

در حقیقت ما نمایشنامه و داستان را آداپته کرده‌ایم. در این روند ‌اضافات را ‌حذف کرده‌ایم و خط اصلی داستان‌ها را نگه داشته‌ایم. حتی بسته به ‌موقعیت و متن در صحنه آخر ...

در داستان اصلی تغییراتی داده‌ام و ابتدای داستان با پیش واقعه شروع می‌شود. همچنین در قسمت‌های مختلف تعزیه بر مبنای ویژگی‌های اساسی تعزیه تغییراتی داده‌ایم و در پایان نمایش نیز طبق اصول تعزیه، ‌ به واقعه عاشورا و کربلا گریز زده‌ایم.

در داستان اصلی تغییراتی داده‌ام و ابتدای داستان با پیش واقعه شروع می‌شود. همچنین در قسمت‌های مختلف تعزیه بر مبنای ویژگی‌های اساسی تعزیه تغییراتی داده‌ایم و در پایان نمایش نیز طبق اصول تعزیه، ‌ به واقعه عاشورا و کربلا گریز زده‌ایم.

در داستان اصلی تغییراتی داده‌ام و ابتدای داستان با پیش واقعه شروع می‌شود. همچنین در قسمت‌های مختلف تعزیه بر مبنای ویژگی‌های اساسی تعزیه تغییراتی داده‌ایم و در ...

نمایش مذکور اثری با موضوع جنگ و دفاع مقدس و در تشریح خاطرات یکی از رزمندگان جنگ‌ است .
 این نمایش برای حضور در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس پذیرفته شده است، که شهریور ‌سال جاری در سنندج و مریوان برگزار می‌شود.

نمایش مذکور اثری با موضوع جنگ و دفاع مقدس و در تشریح خاطرات یکی از رزمندگان جنگ‌ است .
این نمایش برای حضور در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس پذیرفته شده است، که شهریور ‌سال جاری در سنندج و مریوان برگزار می‌شود.

نمایش مذکور اثری با موضوع جنگ و دفاع مقدس و در تشریح خاطرات یکی از رزمندگان جنگ‌ است . این نمایش برای حضور در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس پذیرفته شده ...

پژوهش در خون من است و هیچ وقت دست از پژوهش برنداشتم. پژوهش‌هایم به صورت جدی در پاتوق‌های مختلف انجام می‌شد، اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که برای پژوهش کردن در مورد نقالی فقط تهران کافی نیست و باید به شهرهای دیگری هم سفر کنم.

پژوهش در خون من است و هیچ وقت دست از پژوهش برنداشتم. پژوهش‌هایم به صورت جدی در پاتوق‌های مختلف انجام می‌شد، اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که برای پژوهش کردن در مورد نقالی فقط تهران کافی نیست و باید به شهرهای دیگری هم سفر کنم.

پژوهش در خون من است و هیچ وقت دست از پژوهش برنداشتم. پژوهش‌هایم به صورت جدی در پاتوق‌های مختلف انجام می‌شد، اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که برای پژوهش کردن در ...

امروزه استقبال مردم از این هنرها کم شده است و مردم علاقه‌ چندانی به این هنرها ندارند. در حقیقت مردم از نقالی سیر شده‌اند و دیگر حوصله ما را ندارند. امروزه علاقه مردم بیشتر به شعرهای ثنایی است.

امروزه استقبال مردم از این هنرها کم شده است و مردم علاقه‌ چندانی به این هنرها ندارند. در حقیقت مردم از نقالی سیر شده‌اند و دیگر حوصله ما را ندارند. امروزه علاقه مردم بیشتر به شعرهای ثنایی است.

امروزه استقبال مردم از این هنرها کم شده است و مردم علاقه‌ چندانی به این هنرها ندارند. در حقیقت مردم از نقالی سیر شده‌اند و دیگر حوصله ما را ندارند. امروزه علاقه مردم ...

کل متن ریتم دارد. همان طور که در نمایشنامه‌های بیژن مفید ریتم وجود دارد. از این نظر متن وام‌دار"ماه و پلنگ" و"شهر قصه" است. سعی کردم شعر عامیانه و کودکانه را به کار بگیرم، البته در مفهومی متفاوت.

کل متن ریتم دارد. همان طور که در نمایشنامه‌های بیژن مفید ریتم وجود دارد. از این نظر متن وام‌دار&quotماه و پلنگ&quot و&quotشهر قصه&quot است. سعی کردم شعر عامیانه و کودکانه را به کار بگیرم، البته در مفهومی متفاوت.

کل متن ریتم دارد. همان طور که در نمایشنامه‌های بیژن مفید ریتم وجود دارد. از این نظر متن وام‌دار"ماه و پلنگ" و"شهر قصه" است. سعی کردم شعر عامیانه و کودکانه را ...

مجلس شبیه‌خوانی سوم" احمد سفاح" به کارگردانی قوام‌الدین قاسمی از شهر قدس بود. ‌این مجلس درباره یکی از خلفای زمان امام حسین(ع) ‌با نام ‌احمد سفاح است که از طایفه‌ بنی‌عباس است و داستان حول محور شهادت امام حسین(ع) اتفاق می‌افتد.

مجلس شبیه‌خوانی سوم&quot احمد سفاح&quot به کارگردانی قوام‌الدین قاسمی از شهر قدس بود. ‌این مجلس درباره یکی از خلفای زمان امام حسین(ع) ‌با نام ‌احمد سفاح است که از طایفه‌ بنی‌عباس است و داستان حول محور شهادت امام حسین(ع) اتفاق می‌افتد.

مجلس شبیه‌خوانی سوم" احمد سفاح" به کارگردانی قوام‌الدین قاسمی از شهر قدس بود. ‌این مجلس درباره یکی از خلفای زمان امام حسین(ع) ‌با نام ‌احمد سفاح است که از ...

خیمه‌شب‌بازی"مجلس تعلیم مبارک" کاری از واحد راهنمایی مجتمع آموزشی رهیار تهران است.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی، مجالس شبیه‌خوانی و قهوه‌خانه‌ای 6 شهریور در باغ موزه هنرهای ایرانی ‌‌پایان می‌یابد.

خیمه‌شب‌بازی&quotمجلس تعلیم مبارک&quot کاری از واحد راهنمایی مجتمع آموزشی رهیار تهران است.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی، مجالس شبیه‌خوانی و قهوه‌خانه‌ای 6 شهریور در باغ موزه هنرهای ایرانی ‌‌پایان می‌یابد.

خیمه‌شب‌بازی"مجلس تعلیم مبارک" کاری از واحد راهنمایی مجتمع آموزشی رهیار تهران است. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی در بخش‌های صحنه‌ای، ...

19097 تماشاگر به تئاترشهر آمدند

19097 تماشاگر به تئاترشهر آمدند

نمایش"لبخند با شکوه آقای گیل" کار هادی مرزبان، که اجرای آن از ۲۲ تیر در تالار اصلی آغاز شده بود، سرانجام با ۳۲ اجرا و ۱۴ هزار و ۶۸۴ تماشاگر پایان یافت.

به نظر من نمایش بدون بروز رگه‌های سیاسی، اصلاً نمایش نیست. در واقع نمایش بدون رویکرد سیاسی برای من اصلاً قابل تصور نیست. البته امروزه ‌روی هر رویدادی، اسم سیاسی گذاشته می‌شود و علت آن تنها سیاستگذاری موجود‌ است.

به نظر من نمایش بدون بروز رگه‌های سیاسی، اصلاً نمایش نیست. در واقع نمایش بدون رویکرد سیاسی برای من اصلاً قابل تصور نیست. البته امروزه ‌روی هر رویدادی، اسم سیاسی گذاشته می‌شود و علت آن تنها سیاستگذاری موجود‌ است.

به نظر من نمایش بدون بروز رگه‌های سیاسی، اصلاً نمایش نیست. در واقع نمایش بدون رویکرد سیاسی برای من اصلاً قابل تصور نیست. البته امروزه ‌روی هر رویدادی، اسم سیاسی ...

تحقیقات در مورد این نمایش را از دهه 70 شروع کردم و نگارش متن نزدیک به سه ماه‌ طول کشید. من بر این اعتقادم که هنوز بستر مناسبی برای شناخته شدن آئین‌های ایرانی به وجود نیامده است. به نظر من ما با همین آئین‌ها و سنت‌های ایرانی می‌توانیم به تئاتر ملی برسیم.

تحقیقات در مورد این نمایش را از دهه 70 شروع کردم و نگارش متن نزدیک به سه ماه‌ طول کشید. من بر این اعتقادم که هنوز بستر مناسبی برای شناخته شدن آئین‌های ایرانی به وجود نیامده است. به نظر من ما با همین آئین‌ها و سنت‌های ایرانی می‌توانیم به تئاتر ملی برسیم.

تحقیقات در مورد این نمایش را از دهه ۷۰ شروع کردم و نگارش متن نزدیک به سه ماه‌ طول کشید. من بر این اعتقادم که هنوز بستر مناسبی برای شناخته شدن آئین‌های ایرانی به وجود ...

نمایش"تخت و الماس" به کارگردانی مجید گیاهچی به علت آن که موضوع محوری آن به خود پرسوناژ"سیاه باز" مربوط می‌شود و ضمناً در نهایت گونه کمـدی نمایش سیـاه بازی را ‌به کـمدی ـ تراژدی تبدیل کرده، از نمایش"سیاه بازی" فاصله می‌گیرد

نمایش&quotتخت و الماس&quot به کارگردانی مجید گیاهچی به علت آن که موضوع محوری آن به خود پرسوناژ&quotسیاه باز&quot مربوط می‌شود و ضمناً در نهایت گونه کمـدی نمایش سیـاه بازی را ‌به کـمدی ـ تراژدی تبدیل کرده، از نمایش&quotسیاه بازی&quot فاصله می‌گیرد

نمایش"تخت و الماس" به کارگردانی مجید گیاهچی به علت آن که موضوع محوری آن به خود پرسوناژ"سیاه باز" مربوط می‌شود و ضمناً در نهایت گونه کمـدی نمایش سیـاه بازی ...

تاکنون حضور سیامک صفری، حسن معجونی، مهرداد ضیایی، داریوش موفق، شبنم فرشادجو و سایر بازیگرانی که قبلاً در این نمایش حضور داشته‌اند، قطعی است.

تاکنون حضور سیامک صفری، حسن معجونی، مهرداد ضیایی، داریوش موفق، شبنم فرشادجو و سایر بازیگرانی که قبلاً در این نمایش حضور داشته‌اند، قطعی است.

تاکنون حضور سیامک صفری، حسن معجونی، مهرداد ضیایی، داریوش موفق، شبنم فرشادجو و سایر بازیگرانی که قبلاً در این نمایش حضور داشته‌اند، قطعی است.

پیش از این قرار بود محسن نامجو در این نمایش که برای بخش چشم‌انداز بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌شود، ایفای نقش کند اما به علت مشغل کاری‌اش از حضور در این نمایش انصراف داد.

پیش از این قرار بود محسن نامجو در این نمایش که برای بخش چشم‌انداز بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌شود، ایفای نقش کند اما به علت مشغل کاری‌اش از حضور در این نمایش انصراف داد.

پیش از این قرار بود محسن نامجو در این نمایش که برای بخش چشم‌انداز بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌شود، ایفای نقش کند اما به علت مشغل کاری‌اش از ...

آثار شاخص جشنواره اجرای عمومی می‌شوند

آثار شاخص جشنواره اجرای عمومی می‌شوند

کشن‌فلاح گفت: آثار پذیرفته شده در مرحله نهایی که در سنندج اجرا می‌شوند، شامل ۴۰ اجرا در بخش صحنه‌ای است که از لحاظ کمی، اتفاق ‌جدیدی است و اگر امکانات بیشتری در ...

اما سؤال این است که آیا در نمایشی که بداهه نیست، پیش از اجرا نوشته شده و ماه‌ها تمرین شده و فقط مبنای آن بر‌اساس سیاه بازی بوده است، نباید به ارکان اولیه ‌نمایشنامه نویسی توجه داشت؟

اما سؤال این است که آیا در نمایشی که بداهه نیست، پیش از اجرا نوشته شده و ماه‌ها تمرین شده و فقط مبنای آن بر‌اساس سیاه بازی بوده است، نباید به ارکان اولیه ‌نمایشنامه نویسی توجه داشت؟

اما سؤال این است که آیا در نمایشی که بداهه نیست، پیش از اجرا نوشته شده و ماه‌ها تمرین شده و فقط مبنای آن بر‌اساس سیاه بازی بوده است، نباید به ارکان اولیه ‌نمایشنامه ...

به نظر من تمام نمایش‌های سنتی ایران رو به زوال است. سال گذشته در سازمانی فرهنگی، مسئولیت گرد‌هم‌آوردن هنرمندان سنتی قدیمی را بر عهده داشتم تا بتوانم آنان را دوباره به صحنه‌ها بازگردانم که از این کار حمایت نشد. در تهران به تعداد انگشتان دست نیز، سیاه باز نداریم.

به نظر من تمام نمایش‌های سنتی ایران رو به زوال است. سال گذشته در سازمانی فرهنگی، مسئولیت گرد‌هم‌آوردن هنرمندان سنتی قدیمی را بر عهده داشتم تا بتوانم آنان را دوباره به صحنه‌ها بازگردانم که از این کار حمایت نشد. در تهران به تعداد انگشتان دست نیز، سیاه باز نداریم.

به نظر من تمام نمایش‌های سنتی ایران رو به زوال است. سال گذشته در سازمانی فرهنگی، مسئولیت گرد‌هم‌آوردن هنرمندان سنتی قدیمی را بر عهده داشتم تا بتوانم آنان را دوباره ...

این نمایش را "عباس شادروان" کارگردانی می‌کند و روزهای یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 شهریورماه (ساعت 19) ،‌پس از اجراهای قهوه‌خانه‌ای در کافه‌تریای مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

این نمایش را &quotعباس شادروان&quot کارگردانی می‌کند و روزهای یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 شهریورماه (ساعت 19) ،‌پس از اجراهای قهوه‌خانه‌ای در کافه‌تریای مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

این نمایش را "عباس شادروان" کارگردانی می‌کند و روزهای یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ شهریورماه (ساعت ۱۹) ،‌پس از اجراهای قهوه‌خانه‌ای در کافه‌تریای مجموعه تئاترشهر اجرا ...

نمایش"ساز او باران" به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک در بخش‌های پایانی وارد مقوله‌های تمثیل گونه نیز می‌شود و تماشاگر سردرگم می‌ماند که کدام بخش‌های این نمایش جزء مراسم آئینی محسوب می‌شود.

نمایش&quotساز او باران&quot به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک در بخش‌های پایانی وارد مقوله‌های تمثیل گونه نیز می‌شود و تماشاگر سردرگم می‌ماند که کدام بخش‌های این نمایش جزء مراسم آئینی محسوب می‌شود.

نمایش"ساز او باران" به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک در بخش‌های پایانی وارد مقوله‌های تمثیل گونه نیز می‌شود و تماشاگر سردرگم می‌ماند که کدام بخش‌های این ...